berjerawatkah anda

arghhh jerawat weyh..bangun pepagi tetibe ade rase eksesori kat muke ade penambahan secara mendadak..tengok ade seketol due jerawat batu..pergh sentap..tapi..tapi..tapi..ape pon..kita kena pikir secara positif..

kalo naek jerawat..maknanya..kita semakin matang..kulit kita normal le tu..jangan mudah merasakan diri kita terhina kerana terjebak dengan pertumbuhan jerawat..pertumbuhan jerawat membuktikan kita adalah manusia normal..dan bukannya separa normal...

kata orang2 klasik..biasernye..kalo naek jerawat..maknanya de la tu makwe2 ataupon pakwe2 yang berkenan dengan kita..kalo sebijik jerawat mewakili sorang makwe dan pakwe..maknanya...berbijik bijik jerawat mewakil bagi ber orang2 makwe dan pakwe..maka kita boleyh la diibaratkan sebagai retiss yang ramai peminat..

pesanan terakhir..jangan cuba untuk menderakan jerawat anda..kerana ianya bakal mencacat celakan wajah anda sendirik..belai jerawat anda..dan peliharalah ia seperti menatang minyak yang penuh...



bukan sekadar omongan kosong

26 comments:

Anis Akhir said...

mama aku slalu ckp, kalau nek jerawat tu, mksudnya tu jerawat gatai...aku slalu kena...hahaha

bersama kak Es said...

kak Es dulu byk jerawat .. geramm je tgn ni ..
dah kawen ..ilang dah ;)

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

kalo naik jerawat stakat 2 3 ketul je xpe.. tapi kalo naik penuh satu muka.. org tua2 kata... tu tandanyer kena cepat2 kawen.. nanti dah kawen.. hormon akan berubah.. so..ilanglah jerawat.. haha

* ermm betoii ka?

izz zara said...

pasai lps kawen jrwt hlg tu, betul.. sbb mak sedara dulu b4 kawen jrwt truk, lps kawen xde dh. hormon lain

Bila Ku Kata Cinta... said...

betoi tu..jerawat ni ade kene mengena ngan perubahan hormon..tyme hormon gatai2 n merenyam nak berboyfren gelfren..dia bnyaklah...tyme kite dah settle down..dia pon ilang..

Bella Bell said...

ok.. memang +ve gila pemikiran anda ^^

beautiful_rose said...

erk,pelihara dan belai jerawat? macam scary jerk..

tak sanggup muka di tumbuhi jerawat sebab sakit bila tersinggung sampai mengalir air mata pedih kot....

pena rozie said...

X suka la jerawat.

MerLe said...

hahaha~ ko mmg positif la jiji.. aku tabik spring kat ko..

aku klu ada jerawat pg ni mknanya semalam aku makan udang..huhu

Faaein Talip Roy said...

aku jeles tengok muka orang yang licin2 ni.. jerawat bila lah nak pergi jauh dari hidup aku.. hmm..

KuNanGKuNanG said...

dulu muka aku langsung xde jerawat tp pas aku gelakkn member aku yg mukanye berjerawat, timbulla jerawat2 menggatal kat muka aku ni..cedihnye...

*jgn suka bangga diri..ok. nnti jd cam aku.huhu

Ieda Al-Habsyi said...

jerawat bepop paling cun dalam dunia ni :) hahhahaha

Eera Shera said...

jerawat tak berani nak tumbuh kat muka sy..hehe

Sue said...

jerawat mewakili pakwe @ makwe... alamak... xder jerawat ni...cane kira? ahakss

Ainul Hayat said...

X beshnye kalau muke ditumbuhi jerawat...keyakinan diri umpama pudar....agagaga~

::p0t pEt iLa:: said...

kalo da naek satu muka xkan nak tatang lagi ye dok??maw jumpa pakar kulit terus!hahahaha

FasiHaH SupiaN said...

tahu xpa, jgn gatai nak pecahkan, tumbuh melata kang....tapi aku tak ada jerawat, aku tak matang la??adess

~eZmALiZa~ said...

ye la tu jiji....

kalo cmtu, muke aku yg licin bersih lagi suci murni ni maknenye takde pakwe suke kat aku la ek??

bapak sadis gile...

=,=

perasan tak aku? entry ko wat daku perasan..kahkahkah!!

intan.maisarah said...

ko belai lembut lembut ye jiji

Rozuan Ismail said...

org kata lelaki jerawat ni hensem.erk.

Anonymous said...

ho..jg la geli2 jerawat mu tu jiji..
pahtu yo puah la duk nga mu..ibrt hbs madu sepah dbuang..haha

aku ni hr2 duk belai dio..mndi ko dio,mdi pn bkn guna sabun cap burung nk mdi ko sang jrawt tu.."tke care-garnier"kalu sakit ltak ubat..nl tdo pn cuci lg ko dio tu..slow2 duk jampi bia dio sehat sopmo..tp dio xsei lari2 dr menetap dimuka akuh..haih!
saye mena bokali jawat ni kapku :)

diana said...

masa anak dara dulu ada la jerawat..
dah kawen ni susah pulak jerawat nak tumbuh..
hari2 tertentu je..
tu pun kecik2..
ubat jerawat ni,kawen je!!

kiera'sakura said...

mama aku kte...
hormon dh bertukar la tue.. hihihi

liyana said...

akpun dh ade tmbuh satu kt pipi..
so x leh jd artissla sbb x byk..haha
sbr jerla bila naek..wat dont know jer..mama ckp klu stress lg bykla die naek

Sunah Sakura said...

seketul dua je ke ji? kata ramai aweksss... hahahaha~

JIJI YU said...

huk aloh..aku pon takder jerawat gak..tapi ramai je dok melekat ngn aku ni..ekke

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved