huk aloh..botak weyh muka die..

hahah..abang jiji rase cam tergeli geli je bile dok bace komen awak awak semua pasal pelangi..siap yang dok kate abang jiji dah jumpe mrs right..abang jiji dah jumpe ramai bebeno dah mrs right abang jiji..korang korang semua le mrs right abang jiji..dah2 geli2...

nak citer ni..aku rase memang takleyh blah langsong bile tengok pompuan yang mencukur bulu ketiak deorang..eh bulu kening deorang..macam ade satu makhlok petang semalam..bile je ujan teurun dengan lobatnye..tetibe bulu kening die ilang oit..huk aloh..tetibe jadi kosong je muke die..takder eksesori tambahan langsong..hape ke cantik bebeno ke weyh cukur bulu kening?
laknat weyh cukur bulu kening..takkire la dengan sebab ape pon..kekadang ramai yang menjadikan alasan..nak mekap kawen le..mak andam suh cukur..maka kita meng iya kan je...jangan memudahkan hukum islam kerna  kepentingan diri kita...

Saidina Abdullah Bin Mas’ud ( r.a ) meriwayatkan sebuah hadits : “ Allah telah melaknat tukang-tukang tatoo dan perempuan-perempuan yang minta ditatoo , tukang-tukang cukur kening dan wanita-wanita yang minta dicukur kening dan dilaknat juga wanita-wanita yang minta dijarang-jarangkan gigi-gigi mereka agar kelihatan cantik serta dilaknat juga wanita-wanita yang cuba mengubah ciptaan Allah “ ~ Diriwayatkan oleh Al-Imam Al-Bukhari rh , Al-Imam Muslim rh , Al-Imam Abu Daud rh dan Al-Imam at-Tobrani rh . 

bukan aku yang cakap  ni..RASULULLAH yang cakap...



bukan sekadar omongan kosong

34 comments:

Anisa Hang Tuah said...

setuju ;)

liyana said...

ciptaan Allah xperlu diubah..
kalau diubah namenye tak bersyukur..
nice entry...
semoga dia dh x ckur blu kning die dh pasni...
Allah bg kning mesti ade sbbya..

cik pulau said...

betol..
tak baik cukur kening...^^,

Nurul Jannah said...

jiji, masa aku darjah 4 dulu aku tercukur kening sampai tinggal sebelah sebab aku nak tiru bapak aku shave janggut dia. tapi aku p shave kawasan yang ada buih syampoo. tak p sekolah seminggu ooo. cemane ngan aku ni wei.

~SaL IjOu~ said...

Ini antara perkara yg sgt diambil ringan pengantin2 skrg..harus bertegas..~

UNA budak BAEQ said...

masa kecik2 aku penah tercukur bulu kaki samapi skrang bulu kaki aku cacat sikit . wahahaha bulu roma je kot time kekecik dulu .


*alaa nak heran apa, aku tgk blogger femes digilai rmai sbb kecomelan beliau pon buat siap ada tutorial lagi.so nak heran apa . benda dh trend . *bukan komen membina* hahaha

Iffah Afeefah said...

pakcikkkk

aku terharu

akhirnye ko wat entry sal ni

**::CIKNUURUL::** said...

aku sedih ji,sbb rmai kwn2 aku kate aku ckur kening pdhal kening aku mmg cmni,.sedihh,.wooo,uwaaaa,.

sakinah_tarmizi said...

betul tu

nurfatiha blacky said...

bila tgk kawan2 cukur kening nak tegur pun ade, adehh. last2 diam jugak. takut 6ti kate tak ikut perkembangan fesyen pulak. aduii

NURUL AINI NORAZMAN said...

nak cantik punya pasal,.halal haram pon dilupakan,.hu3

risa said...

wah wah wah..ada ciri2 lelaki idaman malaya neh
tapi kan sayang..hukum jadi harus untuk mencabut bulu kening sekiranya ia bersepah2 dan nampak buruk..almaklumalah ada org kening dia bersepah2 dan tak cantik kan..semua org pon nak cantik..jgn risau islam itu sangat indah..perempuan kena berhias untuk suaminya kan kan
bukan mengubah terus tapi untuk kekemasan sahaja:) wallahualam

Bella Bell said...

ewwww.. tak comel oteh cukur2 bulu kening ni.. ^^

syrupmasin said...

haha..betol2 :D

Kalamhati said...

bila Allah dah gezet kan ketetapan tu maka ia wajib dipatuhi..tiada perubahan..siapalah kita utk mengingkari perintah Allah kan..

farah wahedda said...

betul2 bukan cntik pon cukur bulu kening tu

yad'z said...

hahhahaa
yeke tak jumpe mrs right..
baru nak tumpang happy..
kehkehkeh..
betul2.. mane ley cukur kening...
tapi ade ler sorang ustazah tuhh..
die bagi ceramah pasal haram2 nieh, tapi die dok cukur kening.. hancuss..

bedpet said...

kesimpulannye, cukur je la bulu yg boleh dicukur. yg tak boleh tu tak pyh le. kankan. hihihi

aliarosli said...

kening aku ada garisan cukur. dorang ckp aku kene jahit, aku snyum je. malas nak cite.

yg itu sebab pengaruh tibi waktu aku 6tahun. alhamdulillah abah pasan. kalau tak, aku tak tau ler

nape blog aku takde dlm bloglist?

kokser kokdam said...

sila cukur bulu ketiak..

huduh..

hahaha

James Alexander said...

tanpa kening, dah macam shaolin dah muke mereka... hehehe...

Rozuan Ismail said...

motif nak cukur bulu kening.x gentleman langsung.

fadhdeela said...

setuju!! xelok cukur kening..comey budak botak tu jiji :)

kiera'sakura said...

tapi klu semula jadi kurang bulu kening cm ner lak tue... hukhukhuk

FasiHaH SupiaN said...

hmmm, sungguh ramai masa kini yg begini....lagi2 nak kawin...

SiS NaD said...

Salam Inchik Jiji...

Saya tak pernah cukur kening tapi orang2 selalu fitnah saya kata yang saya cukur kening... Oh!~ Susahnya bila diri dicemburui... (-_-")

yana,, said...

ayat sume ckp sal prempuan,, kalau lelaki yang cukur kening pulak cmne??

akoo said...

huhu btol2..
ciptaan Allah da cukop indah.
no need to change

vampire's lovex said...

pelik kot tengok muka org yg mencukur kening nih.....

^baju kurung^ said...

yep. even dlam quran pon ad pengharaman mencukur bulus kenings ni. so, to gugurl yg comel kt lua sna, plz don't do it. it make u worse actually

Qaseh dalia adelia said...

kening qaseh sejak azali kureng sikit kat tepi2 haha .. so kena tambah dengan celak sikit keh2.. malu ase bulu kening nipis.. tension dah abes pokok lidah buaya sapu kat kening pesal tak lebat2!

diana said...

orang tak cantik je yang nak cukur2 kening ni..

Sunah Sakura said...

akhirnya kuar gak entri cukur kening nehhhh..

sergeant keroro said...

macam muka shin chan :P

haha XD

nice sharing :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved