hati yang mati..



kadang kadang..bile kite dok layan lagu lagu irama indah nan syahdu..dengan lirik lirik nye yang memang bisa menyentap jiwa raga..kita mampu mengalirkan air mata sebab tersentuh dengan bait indah dan irama dari lagu tersebut..yer ke tak???

kadang kadang jugak..bila kita elok je dok layan entry2 yang bisa menyentuh jiwa..ayat tangkap leleh air mata..tetibe mata kita juga mampu mengalirkan air yang laju..

tapi terkadang jugak..terpikir..mampukah kita mengalirkan air mata tika mana kita membaca kalam cinta dari TUHAN..mampukah kita menangis ketakutan kerna membaca notis penting peringatan tentang azab azab neraka yang maha dasat...mampukah kita menangis kegumbiraan kerna menghayati betapa indahnya janji janji ALLAH untuk hamba2 nya yang meraih kejayaan hakiki..

kalo tak mampu..kemungkinan hati itu telah mati atau pergi..hidupkan dan carilah ianya kembali..letakkan hati itu ditempat yang selayaknya



bukan sekadar omongan kosong

15 comments:

Anisa Hang Tuah said...

nis bole nangis dgr lagu nasyid.

lagi ah lagu in team & nazrey

-kehidupan-

rara pinkmafia said...

jgn matikan hatiiii.buka lah hati =)

jgn dgr lagu syahdu eh.hehe

cucu umie said...

hidupkan hati2 kita dengan kalam Allah...incya-Allah hati itu akan sentiasa bercahya

aimie amalina said...

betol!
kekadang sedih sebb x ingat Tuhan cm ne dok ingat mende lain..aigooo

KuNanGKuNanG said...

rase kerdil dan lemahnye la diri ni...

James Alexander said...

aku juga sering terlupa...

Ainul Hayat said...

Peringatan buat diri yang mudah lupa.

diana said...

selalu menangis..
menyesali sesuatu yang
tak kan boleh di ganti lagi...:(

ZaiRi-MiZa said...

biar mati deria rasa...jgn mati hati ..huhu

sergeant keroro said...

hmmm, nice sharing! :)

ghost writer said...

lembut giler hati beb..kalau pompuan mungkin,kalau ada lelaki yang sampai tak mampu tahan air mata,memang dia leh juara.

tomato said...

sobsob . asal entri ko tacing2 plak ni

miszlullaby said...

sedihnye kalau hati da mati camtu..macam bangkai je le idup ni..

FasiHaH SupiaN said...

ya Allah.....dalam kesederhanaan ada mesej penting di situ...thanx jiji

kiera'sakura said...

indahnye bila kunci hati kita dah dijumpai.. =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved