perlu berfikiran jahat masa raya..

time time raya..memang kita perlu berpikiran jahat..kalo boleh sejahat mungkin.bagi menyelamatkan diri kita dan jugak harta benda kita..


nak selamatkan rumah yang akan ditinggalkan daripada masuknya penceroboh dan perompak perampok..maka kita pon perlu berpikir macam deorang pikir jugak..nak masok ikut lobang mane..lobang tandas kompom mua tke tak..bila kita dah pikr cam tu..maka kita dengan seniriknya akan ambik tindakan untuk menegah dan baiki tang mane yang kureng..


sama jugak bagi yang berkenderaan..korang jangan memaen..musem raya ni memang kuat bebeno kereta dan moto yang tetibe ghaib dari pandangan..korang jangan memaen..ini bukan kesah dari alam angker..ini kesah yang membabitkan makhlok yang lagi lahabau lahanat dari makhlok angker..


kesimpulannya..berfikiran jahat seperti penjenayah mampu mencegah jenayah itu berlaku..pikir je la..pas tu pikir cara cam ne nak settlekannya..jangan pikir2 pas tu buat jenayah..itu sungguh mentibang..


p/s
apepon..usaha  doa..tawakal itu perlu..


doakan keselamatan iffah...beliau terbabit dalam kemalangan..tolong doakan..



bukan sekadar omongan kosong

9 comments:

Muslimah Optimis said...

jom blajaq ilmu mencuri

asnizaziz said...

mmg slalu berfikiran jahat ni,huhu

sergeant keroro said...

ekekeke, setahun sekali :P

Atiqah Wadiah said...

halammakkk!!sy baek..cmner nk b'pikiran jht nih??hik3

ir prof dr alia rosli said...

emmmmmmmmmmm

yolah

Puteri Iqa Izyan said...

aku hanya boleh fikir baik2.

PENCONTENG said...

fikiran aku sgt suci ostad. tak mampu aku berfikir perkara mazmumah *riyak tahap celaka

FyzaLovato said...

haha. ade ke camtu pulok.

MerLe said...

berfikir jahat bkn maknanya kita kena buat jahat tapi utk kita faham apa yg org yg jahat fikir.. sO kita tak terjerumus ke dalam kejahatan dia..

hrp iffah ok...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved