pakcik dan sepek mata

sedor sedor pakcik..dah hampir delapan tahun jugak le pakcik menghidapi penyakit kerabunan kedua belah bijik mata pakcik..dah bermacam macam petua pakcik cuba untuk merawat kerabunan yang sudah melanda pakcik selama delapan tahun sudah..namun apakan daya..tiada yang mendatangkan hasil..

orang kata selalu la usha benda benda hijau yang segar segar..pakcik dah usha semua menda hijau lagi segar..kekadang taik lembu yang ijau tu pon pakcik usha jugak...orang kata maka carrot baik untuk kesihatan mata..dah berbatang carrot pakcik dah torai..sampai bertukar kaler yayik pakcik..ada orang kata..cuba la tak pakai spek dalam jangka masa yang lama..yang ni la pakcik rasa paling merapu punya cara..nak berjalan malam dah ghupa orang buta..orang senyum pon pakcik wat tak endah..kalau pakai spek..

-pakcik susah nak main bola..nak main futsal..kekadang kalau pakai spek..maunye bola yang dirembat dengan kelajuan 80km sejam singgah dimuka..terburai jugak spek pakcik..tapi kalau tak pakai spek..pakcik tak cam orang dah pulak..

-nak scuba diving kemain susah..orang dapat tengok keindahan awek berbikini.isy silap..keindahan panorama lautan..pakcik nampak pon macam tak nampak..

-nak tengok tivi 3D..tak ke gilapakcik kalau pakai spek mata due tiga lapis..spek 3D tu lagi..spek rabun tu lagi..nak pakai kontek lens..hadoi..pakcik takut nak cocok2 mata..kang pedih kang..

-bila pakai spek mata..muka punya la jadi skema tak ketentuan..adakalanya..nampak bertahun tuanya dari umur sebenar..

-rasanya dah banyak dah spek pakcik sedekah kan kepada masjid..surau..tempat futsal dan sebagainya..sebab kekadang pakcik tak ingat yang pakcik ni rabun..

-orang kata kalau paka spek..nanti susah nak hadapi malam pertama..erkkkk...

p/s
petua palign beriman pakcik dengar..jangan selalu tengok benda maksiat..kompom mata jadi cerah..



bukan sekadar omongan kosong

23 comments:

Iqa&Zara said...

Em, pasni makcik nak tgk yg baik2 je..

Doakan makcik ye...
tehee~

cik AngguR said...

alahai cute sey pok chik ney

FasiHaH SupiaN said...

aku pun berkaca mata, tanpa kaca mata rasa macam buta.ish3

azwa amani said...

huhuhu...pakai jela kalau mcm tu..huhu

laskar pelangi said...

hek3..duk tergelak je tgk pakcikkkk tu..hik3 =D

Zul Fattah said...

kantoi.. mata aku rabun sebab kuat tengok benda pelik.. haha.. lpas ni, kena kurangkan sikit..

Iffah Afeefah said...

Teroknye rabun ko ni

aku sjk accdnt, cemen mate pon tkorban same

bobiedanbad said...

budak kaca mata :)

SoLy SoLicious said...

pakcik oh pakcik

Umie Artoqiemie said...

adooo.. sakit perut aku gelak entry ni. mau tak bertukar warna yayik aku hahaha.

Eera Shera said...

aku ade tgk benda tak baik ke ek...

Tasha said...

rawatan laser.tp mahai...hehe

redha jela..sye pun specky gak

piko said...

buat je kekonon tak rabun macam aku.. mula lah tengok tibi tanya kat orang tadi subtitle tulis benda..:D

Rozuan Ismail said...

itulah,bila pakai cermin mata nampak nerd

Cik Eliza said...

bhahahaha!

mcm pelik!

JungRara said...

sabar je la ;)

amy syahirah said...

selalu baca al-Quran , insyaAllah .

Liyana Zahim said...

Seriau aku tgk muke pkck tu! Jgn die dok dtg tepi katil aku mlm ni suda.. Hahaha~

FaKArePa!n said...

pak cik try pergi buat rawatan laser lak..

Faaein Talip Roy said...

bisinglah pakcik ni.. Pakai cermin mata sudah..

kiera'sakura said...

ayt sedapkn hati sndiri, slalunye aku pakai..

"Allah tarik nikmat mata cerah tue sbb nk elakkn kita pandang maksiat"

:D

aimie amalina said...

huwaaaaaa
merasai mende yg sameeee =(

[sutera kasih] said...

sekeping gambar pun boleh buat awak tertipu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved