menyayangi atau disayangi

"umi..kalau umi la kan..apa pendapat umi tentang pilihan hati along..orang yang along sayang ke..ataupon orang yang sayangkan along??"

"bagi umi dua dua tu bukan pilihan hati yang tepat"

"aiyok..dah tu..along nak pilih calon menantu umi yang macam mana ni??"

"along pilih orang yang mahu bersama along kerana ALLAH"

"umi..macam mano along nak tau orang tu nk bersama along kerana ALLAH??"

umi senyum je manjang..

"yang maha mengetahui hanya ALLAH..yang paling tahu tentang hambanya adalah ALLAH..yang paling tahu untuk menetapkan aturan yang sesuai bagi hambanya hanya ALLAH..dan keikhlasan kerana ALLAH tu akan terzahir tanpa disedari dan tanpa perlu ditonjolkan oleh seseorang"


"along tak berapa nak paham lagi ni umi"

"aih..ustad pon susah nak paham jugak eh??..along..cinta dan kasih sayang dijalan ALLAH ialah bilamana..bertemu dua pasangan dan mereka bersama sama kerana ingin mencari redha ALLAh..ingin menggapai syurga ALLAH..ingat along..setiap aturan ALLAH..menunjukkan Allah itu Maha Adil.. Dia tak pernah menzalimi hambaNya..Sesungguh nya, yang selalu menzalimi hambaNya ialah diri hamba tu sendiri..bersangka baik la pada setiap aturan ALLAH.."

p/s
awak..insyaALLAH..kita bersama sama kerana ingin meraih redha dan cinta ALLAH.. 



bukan sekadar omongan kosong

14 comments:

Iffah Afeefah said...

Umi y baik

hurm menanti saat tu

ko kawen le cpt2 weh

UNA budak BAEQ said...

ustad pon tak paham takbah tambah ler yang bukan ustajah ni tak paham . paham tang pilih orang yang mahu bersama kita kerana ALLAH tu je .

ekeke

pencarian dah jumpa ke ? mohon kad satu :p

[wani_mn] said...

comel je baca perbualan si along dgn si umi ;D :D

azwa amani said...

betul pandangan umi tu...InsyaAllah kamu akan mendapat redhaNya bersama dengan isteri.. :)

nice entry..

Scarlett O'Hara said...

bagus kalau anak2 boleh tanya soalan cam tu dgn mak.barulah dia org tak lari rumah sbb ada mak tlg selesaikan masalah.

SyASyA SaNi said...

.cinta dan kasih sayang dijalan ALLAH ialah bilamana..bertemu dua pasangan dan mereka bersama sama kerana ingin mencari redha ALLAh..ingin menggapai syurga ALLAH..

bilalah aku nk jmp orgnye

Rozuan Ismail said...

jodoh dah tertulis. InsyaAllah dia yang terbaik

shiema sufian said...

Shiema suka entry ni (:

Muhammad Saiazuan Norhalik said...

tersenyum aku membaca entry ni :)

Sunah Sakura said...

moga Allah redha...

yad'z said...

molek molek.. huhu
aku doakan jugak..
cecepat kahwin yek. ^^

kiera'sakura said...

wahhhh aku terharu baca...

[sutera kasih] said...

tersentuh hati..

Ainul Hayat said...

Makin lama ko makin suwit2 je aku nengok..hahaha...cepatla kawen..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved