pesen manusia sekalian alam

ini contoh insan yang cool
dalam dunia nie memang ada macam2 jenis manusia...
ada yang cool aje..
ada yang serabut...
ada yang cam takde perasaan....
ada yang saikow punya olang..

itu adalah perihal masing masing la bhai...sampai ka hali ni..dah macam macam orang kita jumpa...almaklum dah suku abad dah gua hidup kat atas muka bumi ini..tu pun tak sedar sedar lagi diri ni dah makin meced..ehemm...macam macam dah pun kita lalui dan macam macam watak kita pegang sebagai pelakon dilayar realiti....

menjadi manusia kita kadang tak dapat lari dari apa yang dipanggil kenyaatan...hidup ini memang kadang2 complicated untuk kita fahami secara hakiki...cukop aku rase kita jadi diri kita dalam segala macam hal...jangan nak jadi hero atau heroin dalam babak2 yang kita tak diperlukan...ada paham ka

kita akan selalu untuk belajar watak2 manusia setiap hari kadang2 kita pun muak dengan keadaan itu tapi hakikatnya orang pun kadang2 jelak jugak dengan kita...ada benar kan???memang kadang2 watak2 itu kita tak paham pun kenapa perlu ada...tapi bila kita fikir balik sapa yang atur semuanya akhirnya kita menjadi redho dengan keadaan...

kesimpulanye semua manusia sebenarnya ada perangai yang macam2 kadang2 sukar nak difahami kenapa...tapi memang dijadikan berbeza....kadang2 kita rase nape dia macam tue kenapa aku macam ini...dah jadi tebiat manusia itu sendiri suke membezakan antara satu sama lain..yer ke idak???



bukan sekadar omongan kosong

18 comments:

cimöt said...

walau rambut sama hitam,tp hati lain2 ye dak?

kasihan empunya muka tu! hhahaha

FasiHaH SupiaN said...

kenapa jiji hebat tangkap gambar,
aku xde dslr. hehehe cam tak masuk akal je~

putri cahaya keharumanku said...

ehem.

ana memula tak paham bile enta taip meced. igtkan mercedes ke...mercedes = tua yang bernilai?? erkkk..

pehtu baca post sebelum ni baru la ana paham. aigoo..

weh, contoh insan yang 'cool' tu ana BANTAHHHH ! booo~ :PP

hepi tak aku lawat kau ni? muahaha~

bittaufiq wannajah jiji !
nanti aku lawat lagi ekk~

putri noor syamimi.

putri cahaya keharumanku said...
This comment has been removed by the author.
Admin - http://pelaburan-emas-publicgold.blogspot.com said...

Inilah dinamakan asam garam kehidupan

Manusia ada pelbagai ragam, air ada pasang surutnya, cuaca pun tak selalunya cerah...itu lah nikmat Allah :)


ANDA MAHU KAYA?: Jom Melabur EMAS
Pelaburan Emas, Boleh Percaya Ke??

Syakilla kebebeh said...

kalau semua perangai manusia sama...bosan pulak nanti...emm emm

Iffah Afeefah said...

Ade y kaki buli

ade y kaki sentap

normal la kan?

Qaseh dalia adelia said...

biasalah dan namonyo manusia .. lagu tu lahh

[sutera kasih] said...

kalau kita diciptakan sama ja semua, tiadala warna warni kehidupan heee

[wani_mn] said...

lain orang lain ragamnya. XD

Cik Pulau said...

pesen tu adalah warna warni kehidupan..

kelllah mu ji..
ado taik lalat besar nah.. hahaha

Nani Neijie said...

pesen manusia meme gitu boh..:D ..hati manusia ni kita tak duga..:D tapi kelainan ni la yg menjadi warna warni kehidupan. :)

~~zana@pb~~ said...

terkena perangai yg suka dengki adik beradik paling susah nak faham......kalau kwn2 kita boleh lg buat dek...

SyASyA SaNi said...

sbnrnye aku pun xtau aku ni kewl ke tak..hoh0

ain dzaya said...

yer3!
betul3!
ragam manusia nie la yg mempelbagaikan dunia nie dgn pelbagai persen..klu ndak..semua sepesen jer..boring la kan..

"Ain Dzaya : Cinta Big Apple ♥.".

Scarlett O'Hara said...

nak cool, duduk je dlm peti sejuk.:D

liyana said...

btui ustaz

Mat Gebu said...

Yeaaa betul. tu misai kekonon mcm tok guru wong fe hong lah kan...sabar jee lah aku..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved