suapan terakhir

ditelan mati omak..diluah mati anak..dimuntah mati bapak..aku tak ingat sangat pepatah melayu yang ni..kalau salah tolong perbetolkan mana yang salah..tak kesahla sangat pasal pepatah melayu tu..ha'ah..yang nak kesah ni hah..pasal kaum yang selalau je nak disuap..taknak langsung usaha untuk menyuapkan diri sendiri..

ada satu jenis manusia yang nak senang senang je mendapatkan hasil..tak suka sangat nak berusaha..kalau usaha pon seciput dan secenonet je..tapi hasil kemain nak yang gaban gaban punya..senang kata..nak orang je suapkan dia..dia sendiri tak nak pon suapkan diri sendiri..

menyampah jugak bila terjumpa dengan spesies manusia yang sedemikian rupa..kekadang..susah susah jugak kita yang dok usaha merata..bila tiba tang dia..dia senang senang je nak kita suapkan..siap nak suapan yang top class lagi tu jahhhhh..nak orang suap..aku rasa takder masalah..cuma..usaha kita pon biar kasi berbalo la kan..berbaloi dengan apa yang kita inginkan..takkan selamnay kita nak tunggu orang je suap..tak guna jugak kalau kita asyik bergantung harap kepada orang je..dah tu yang datang dari diri kita..habuk pon tarak..hancoss jugak bro..



bukan sekadar omongan kosong

10 comments:

~~zana@pb~~ said...

Ada satu lagi manusia yg akak kenal, dah la disuapkan, komplen pulak tu yg kita suap tu. Tak kenang budi!

Anum said...

suap sendiri lagi baik

Rozuan Ismail said...

jgn makan suap dah lah ye.hikhik

Iffah Afeefah said...

bile da terlalu slesa

tu asyik nk bersuap je tu

diluah mati mak
ditelan mati bapak

anak xde dlm snarai

DekNie said...

Dah la nak kene bersuap...
Nk mintak dikunyah lagi...

nasib baik pandai telan sendiri... kalo nk mintak kita gak telan, baik pancung je orang camni...huhu

cik AngguR said...

TAK YAH SUAP BIAR DIA KEBULUR K TAK HEHEE

cimOt said...

susah laaaaa gini...
kita yg mcm nak mati usaha, dia senang lenang goyang kaki saja..

diana said...

itu manusia yang tak berkualiti tu...

Cik Pulau said...

guano ni ji????
huuuu~

Hafizin Jamil said...

awak tolong suapkan saya boleh tak..?hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved