terpikat dek makhluk halus


hah sudahh..terpikat dengan makhluk halus ni pulak..rupa rupanya..nak shoot makhluk halus.close up ataupon macro ni..bukan kemain susah rupanya..aku ingat main snap je jadi terus..tapi bila pestaim try..pergh..memang menyentap jiwa..kena sabar..kental dan tabah..mana taknya...aku nak shoot rerama ni pon..sejam lebih aku tercongok melangut dalam semak tu hah..

dah tu..nak dapatkan shoot yang betol betol sharp..tak blur..tak out of focus..berapa kali snap baru dapat..tu pon kekadang dok tengah cari focusing yang betol.tetiba rerama dah pon terbang kelain..cari pulak makhlok halus lain yang ada kat situ..akhirnya..selepas sejam bermandi peluh dalam semak petang tadi..gambar diatas ni lah hasilnya..tanpa editing apa apa..cuma aku crop sikit..nak kasi nampak lagi detail bulu muka dia..dan akhirnya..aku suka..aku dah mula terpikat dengan genre macro..sekecik kecik mahluk ALLAH..yang kita tak nampak sangat camne la muka dia..idong die tu..sebenarnya adalah cantik dan amat amat cantik bagi mereka yang pandai berfikir..dan DIA menjadikan setiap makhluk ciptaanNYA sempurna dan mempunyai kecantikan tersendiri..

hadoi..melayang pulak duit nak beli gear untuk makhluk haluss..



bukan sekadar omongan kosong

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved