bulan bergerhana...yer ke..

aha ni cube jawab teka teki ni..
Scorpion colour apa?
a'ah ni2 aku tengah kompius ni..
aku nak bagitau korang ke aku nak tanye korng ni..
aku pon tak tau jugak..
korang ader dengor2 kaba angin dari makcik kiah kedai ujung kampong tak..
pasal bulan datang bulan..
tak2 aku gurau jer..pasal gerhana kebulanan ni la...
aku cam ade dengor2 jer pembawakan cerite pasal bulan da nak gerhana ni..
mengikot citer yang aku dengor le..
gerhana bulan tu nak jadik malam ni..
kalo diizinkan oleh tuan empunye alam ni la..
sape lagi kalo bukan ALLAH s.w.t...
ape yagn aku dengor lagi..insyaALLAH kalo jadi le..malam ni bulan yang salu burung hantu dok tunggu2 tu..
akan mengalami gerhana penuh..
ataupon kalo gune bahase over da sea nye...
a total eclipse of the moon.
mengikut sumber2 yang boleh kot nak percaye sikit2...
kiter2 yang berade dimalaysia mungkin tak berkesempatan kot nak tengok gerhana ni..
tapi mane la tau kan..
try2 le cube nasib..
 
 
meh kiter same2 dok usha jer cik bulan tu malam ni..
yang mane spesie yang rase die ader kuase luar biaser tu...
macam citer dragon ball tu ke..
asal je bulan membulat jadi king kong..
tak pon golongan serigale jadian ke...
tak pon kot2 ader yang bertukar jadi spongebob...
dinasihatkan supaye korang dok diam2 je dalam umah..
wokeh...
tapi sambil2 dok usha bulan tu..
hayatilah betape indahnye ciptaan ALLAH yang bersifat sementare ni...



bukan sekadar omongan kosong

4 comments:

izuddinrahim said...

subhanallah..
tp mesir dop napok bule jie.. haha

Unknown said...

mu tok bawok ko dero pas g mesir..

Anisa said...

total eclipse
tetibe teringat hero hensem dlm twilight

meeoww

Unknown said...

bini kalo time bulan gerhana, laki pon lari, hahahah!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved