cicak tokke@pokke@gecko..

assalamu'alaikum..
korang bace tajok tu leklok..tengok tajok tu pon da tau entry kali ni pasal binatang..
tapi korang2 mesti ader gak tak tau hape kebenda nye menatang ni..
sampai tige name sekali die sapu..
gamaknye le..kalo menatang ni ader ic..
mau 2 3 lapis name die je.. da
macam alamat ghumah da..
skang ni memang ramai bebeno dok tengah memasyhurkan menatang ni..
maklum la..harga die kalo dapat jual mau beriban riban korang leh dapat..
meh kite berkenal kenalan lu nak ngan mamat tokke ni..
kiut tak wa...







name dalam surat beranak::
cicak gecko..

name fesbuk::
tokek a.k.a pokke.. ikut lu orang le nak panggil ape pon..wa layan ke tak layan je..
sekang ni add fesbuk pon add kat akaun wa yang ke 3..da ramai sangat kawan wa..

berat badan i::
lu orang kalo nak jual wa..habes limit pon mesti 300gram..ringan je..
tapi lu orang kena ingat le..wa ni jenis jiwe sensitif..
sensitif camne tu..nanti wa citer..

alamat asal::
dulu2 wa senang ati je dok kat umah2 k ayu yang orang tinggal..kekadang teman serumah wa mat2 gian.. tapi sekang ni..habitat wa macam terancam sikit..ramai bebeno yang cdok kaco idop wa..sampai wa tak senang duduk..
wa bukan ape..yang paling tak senang duduk teman serumah wa tu la..
sian gak kat die..

makanan kegemaran::
wa suke makan serangge kat kayu2 yang da reput..kekadang wa masak kicap..tak pon wat masak steam..ikut selera harian wa la beb..

kesesensitifan jiwa rage wa::
ni nak citer kat lu orang sume..semenjak 2 menjak 3 menjak ni..lepas ader sorang mamat tu detect yang aer liur wa ke jantung hati wa yang boleh wat penawar penyakit hiv..aids..*mane la wa nak tau kan yang wa ade kelebihan*siyes wa nak cakap idop wa tak tenteram..
sampaikan teman serumah wa yang mat gian tu pon nak perangkap wa..
teman serumah wa tu elok2 je wa tengok memang kena hiv..
takder plak die tangkap wa nak wat penawar tuk diri sendirik..die bleh plak jual wa idop2 kat broker2 yang memang dok tergila-gilakan wa..
ape lu orang ingat aer lior wa macam aer lior hantu citer badang tu ke..
wa jadi sdeyh bhai..
memang idop wa terancam..
tak sempat menyempat wa nak bukak FB..
twitter wa lagi..
tmblr wa..
memang wa sdeyh..
tu yang wa wat sensitif bagai nak rak tu..

contohnye::
kalo lu orang ambik gambar wa depan2 wa..wa sesaje wat tak lalu makan..bio padan muke lu orang yang nak jual wa..tak cukup berat mane laku nak jual bhai...ingat bhai 300gram..

lu orang dok bagi wa makan dedak..biskut merri hapejadah sumer tu..mane wa nak layan..
bagi la yang fresh2 skit..

wa memang tak bley orang2 yang bukan muhrim wa dok pegang2 wa.ape lu orang ingat wa ni murahan ke ape..
lapik2 la skit nak pegang pon..

kalo lu orang bawak wa naek kete dengan niat nak jual wa kat broker mane..wa tak kire la kete lu orang tu BMW 15siries ke..wa tetap akan menurunkan berat badan wa secare mendadak..
lu orang jangan memaen..
kang sume jadi angan2 mat jenin je..

dan banyak lagi yang wa akan wat..sampai lu orang tak kaco idop wa lagi..
wa memang sengsare la camni..

tuk yang memang eklast nak ambik wa wat ubat..wa terime sedaernye la..da tu memang takdir wa kan..
tapi niat korang tu leklok la sikit..kalo dapat untung lbeyh2 cube la bahagi2 kan skit..sedekah ke lbeyh kurang..
takpon bayor zakat tu..
baghu berbaloi ngan nyawe yang wa korbankan..
ni satu lagi..
wa nak ucapkan terime kaseh la kat tuan blog ni..
sudi je die interbiyu wa..




bukan sekadar omongan kosong

7 comments:

gabanMorka said...

andainya aku seekor cicak...hehe

sekuk tawa said...

muahah pehal lak ko nak jadi cicak..

HZQH said...

HAHAHA, nice entry. tapi gambar tokek nye satu je? amik kaler biru lenkali.wahhahaa nice!!

kembatolo™ said...

pergh.. gua tacing ah ngan lu pokke..
gua ni tunggu nak tumbuh bintik jek.. hahaha..

sekuk tawa said...

hzqh::eheheh..da tau da kan serba sikit sal tokek..leh r nak kenal2 ngan die lagi..add je fb..ahhaa..
kemba::yang lu nak tacim lbeyh2 pehal..wa yang jadi mangse keadaan ni ok je..rock la beb...

Wan Hafisah Collection's said...

sebenrnya tokke tu dijual dgn harga yg mahal oleh penjual dan pembelinya. ada member dpt 2juta. budak kelantam ok. syabas.

Wan Hafisah Collection's said...

sebenrnya tokke tu dijual dgn harga yg mahal oleh penjual dan pembelinya. ada member dpt 2juta. budak kelantam ok. syabas.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved