tersantau...


Assalamu'alaikum...
bersyukur kite kehadrat illahi..dengan segale limpah rahmat dan jugak pemberian rezeki..
korang pernah terpikir tak..yang ramai dikalangan kekiter kite ni yang mane berspesieskan  manusia ni memang amat2 berkire bebeno dengan ALLAH..
korang percaye ker tak pe yang  aku gitau ni..
tengok ek ni contoh die...bilemane kiter mendengar seruan ALLAH a.k.a azan...
ader ke kiter bergegas nak pergi menunaikan solat..
takpon kiter asyik bebeno dok melayan benda2 laen..
takpon ader jugak diantare kite2 ni..bile je dengar seruan ILLAHI..
hentah pehal lak mase tu la perot nak meragamm..
takpon mule la rase nak terkucil..
padahal korang pon tau kan..
makhlok spesies ape yang kalo dengar je seruan ILLAHI ??
laju jer deorang masok jamban...
bayangkan le..kalo tetibe kan..
ALLAH  wat2 berkire ngan kiter..
contoh nye..perut kiter dok tengah meragam ke ape ke..
tetibe ALLAH perlewatkan sikit jer mase tuk kiter keluarkan sisa2 tu...
maunye kiter tergolek golek..
tak pon mase kiter bangun jer tido..
tetiber ALLAH perlewatkan sikit penglihatan kite..dalam 2min je..
macam mane ler kiter2 sume ni ek..
agak2 agak korang le..

okeh..eheh kembali ke modd asal...
intro hari ni aku bagi tazkirah skit jer tu..
bukan ape kekadang aku sendiri pon cam tu jgk..
jadi tu peringatan ntok kiter sume geng2 blogger...yer tak...
ni ha tajok entry tersantau...tapi hapekebenda pon aku tak tau tersantau tu..
die lbeyh kurang kena buatan orang ke hape ek..
cube gtau aku sikit...
kalo le makne die terkena buatan orang..
memang kena la kot ngan citer lam entry aku kali ni..
aku rase aku da terkena buatan orang le..
ni tak laen tak bukan buatan student aku sendirik..
memang tak syak lagi..
dari mule2 aku masok jer mengajor kat situ..
memang deorang ade dok  bagi aku melantak hapekebenda hentah..
sampaikan skang ni aku jadi ketagih ngan benda alah ni..
sebab benda ni memang bes..

ni ha benda tu..
name dio coklat choki choki..

yer la kan..aku nak tapau coklat mahal2..mane la cukop bajet..
ni pon naseb jer student aku yang kasi..
nak harapkan aku beli..ehm haram..
korang takpe la makan coklat ferrari roche...
tak pon cudburried..ke camne ek ejaan die..
aku makan je la choki2..
tapi takpe..cokolat ni memang bes..rase cam bebudak da plak..
letak jer lam mulut pas tu isap...
korang makan ker tak coklat ni...




bukan sekadar omongan kosong

5 comments:

Anisa said...

coki coki sedappp

Ummu~Ishak said...

coklat bagus utk otak

**sekarang dah komen kat pop-up window. mabruk2. takyah tunggu loading lama2 lagi

izuddinrahim said...

aku pn brehi jie.. haha

Rara Farah said...

grr...kau tunjuk choki2...waaaaaa...
lame xmakang tuh...nopppppp...

Unknown said...

nisa..muehhe..yer ke bes..ni kan coklat tok orang yang bajet cikai je..ehehe
ummu..cokolat bagus tuk otak dan tuk pertambahan lemak..makaseh ummu sebab ajor ..
kemba..mu nawok..ahaha
farrah..da kalo farrah lame tak makang..meh kite g borong satu lori..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved