badigol mane rembat helmet aku

 
 
  tadi pergi rantau panjang..nak shoping jersey bola..pas tu nak beli teddy bear..
nak beli barang dapor sekali..konon2 nak memasak kat rumah le..nak try berkemut kemut duit..save bajet nak kawen..jarak rantau panjang dengan rumah aku takder la jaoh sangat pon..sekangkang kera afrikanos je pon..
dah tu aku pergi je naem moto..
dah syok2 layan shopim..maen kejor kejor dalam pasar kat rantau panjang tu..tengok jam dah pukul satu petang..dah tibe masney nak berangkut pulang..setibanya aku dekat motor aprillia EX5...
terkujat berukbend aku..muke melopong cam kak limah lepak tepi jendela...

aku tengok helmet aku yang aku sangkut kat motor tinggal tali penyangkut je..
di siat siat ibarat mona fendi mencincang mangsenye..
perasaan memang aku rase menyirap limau betol...naseb baek tak bawak helmet power rangeers aku..bawak helmet murah je..
cekadak mane la yang merembat helmet murah aku ni..dah le adik aku yang punye..
terpaksa la redha dan balik umah berkepala dogoi..aku pikir camna la nak cegah pengrembat helmet perofesialnal ni..hurmm..aku rasa pasni aku patot..
 
1. lekatkan setiker kat helmet "saya banyak kutu..ruang legar kepala saya dah takdapat menampung kepesatan kutu saya..sila amik helmet ni"

2. tulis kat helmet "ingin kepala berbau sampah seperti saya??cubalah helmet ni..pasti hau hau"

3. kalerkan helmet ala-ala buah-buahan tempatan..macam moktan ka..cempedak diluar pagar ka..mesti mat rembat malu nak pakai helmet ni..(tuan seniri pun malu nak ngaku hemet seniri)

4. letak tanda harga yang paling murah yang mana penghuni bermangkuk kat kaki lima pun mampu nak memilikinya..2 3 kupang ka..sertakan dengan alamat atau peta kedai sekali

aku sumpah mat rembat helmet bio jadi keras kepale...
bersyukur sebab motor aku tak kena rembat...
kalo tak merempat la aku...
 




bukan sekadar omongan kosong

15 comments:

C I K . F Y Z A said...

PENGACARA :: apa komen saudari mengenai entri di atas???

PENGADIL :: hahahaha*gelak guling2*

echah mashuri said...

ji.nak eh anok ptung pink tuh seekor.hehee

HAH.atah panje memea sokmo kena curi topi.tp hlmet ak xajim kena curi.sbb ade sticker heloo kitty.HEHHEEHEH

mimie azam said...

helmet mimie pn kne curik mggu lps..nsb bek ade spare...hehehe


latest entry:
http://mimieazam93.blogspot.com/2011/02/join-bloglist-mimie.html

A.s.t.i.n.a said...

tak berkat tu Ji... beli baru jgn pakai duit ijat k..

padlie said...

tak kena tahan ngan polis hutan ke masa balik..?
helmet adik aku bersticker spongebob pun orng curi.. helmet dalam bilik berkunci dalam rumah berkunci. sanggup pecahkan pintu utk curi helmet..

Inikan pulak kat rata panje..

Entry terbaru padlie: Padlie masa muda-muda [Part III]

bun said...

ouit NAK BEAR NAK BEAR
NAKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKK
jugak BEAR TUE!!! :P

ieka darlink said...

beli teddy bear? ahahahahahaha.
kemain lawak lagi ko ni jiji.
kesian. nanti aku poskan helmet baru ye.

❤Myra Si Gula-Gula Hati ❤ said...

haha . comel teddy bear tu..:D

saye follower ke 500 . :D

Amira Naddia said...

apsal ko cam menunjuk je teddy bear ko tuh..aku ade 10 kot..

apsal aku cam jeles?

Rozuan Ismail said...

coi sgt!! helmet murah pon nak curi..apa la pencuri sekarang ni..semua benda nak sapu..

KUREKURE COMEL said...

ok....cara caranya.....pergi mne2 jgn cabut helmet...bwk je pegi mne2...

mcm bwk wallet...sure slmt...
kihkihkih.....

DuniakuAbstrak said...

masaLah heLmet kena rembat memang sakit hati kaLau kena..haha

kiera'sakura said...

aku pernah t'tgk helmet bntuk kepala org la,, rambut org la.. ce ko try sangkut tgk de org nk curik lg x? hahahahaha

TunTeja said...

HAHAHA.ape motif beli teddy bear tu jiji?!!!!!

Adzriel AB said...

so dah buat yg mana satu?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved