kambing gurun dan ayam hutan

macam biase la sebelom ade je cerite pengubat duka..taknak la membute dalam kesedihan kan..
kang dok mengigau bagai...menanges mase tido..melolong lolong..meraung raung..

ini kesah tentang kambing dan jugak ayam hutan..
satu hari tu si ayam hutan mule la berhias diri..bajet diva le kirenye..maklom la nak pergi uptown bhai...pakai baju ade manik2..siap bershawl lagi tu padahal jantina nye jantan..on da road nak pergi tahan bas untuk ke bandar..tetibe tersepak kuku kambin gurun..

kambing:amboi inchik ayam..ape kabo..bling2 nampak..meghelip gitu..nak ke mane ni..

ayam:aku kabonye baek2 aja..saje je berhias nak tengok reaksi ko camne..ghairah tak??

kambing:ghairah la jugak..tapi engko tu ayam berhias semahai mane pon..bior pon tubuh ko bertakhtakan intan berlian ko tetap berkaki ayam...

ayam:ek eleh kambing oit ko kutuk aku ko pon ape kurangnye...

kambing:apenye

ayam:ko tu bela janggut nampak cam alim tapi telur nampak...

pengajaran:
takyah nak dengki2..
takyah nak perli2
satu jari tunjuk kat orang.berpapan telur dilempar kearah kite..
okeh jom tido..
aku dah ngantok..
esok pengetua aku menggatal nak wat gotong royong kat sekolah..





bukan sekadar omongan kosong

9 comments:

alexa yussida said...

selamat bergotong royong ye cikgu...ikhlas2..maulidur rasul kan:D

terima kasih atas ingatan pengajaran cerita di atas..

ctnurathirah said...

patot ajak ayam ngn kambing tu skali g gotong royong ;p

ctnurathirah said...
This comment has been removed by the author.
[̲̲̅̅l̲̲̅̅y̲̲̅̅e̲̲̅̅a̲̲̅̅h̲̲̅̅] said...

waaaaaaaaaa lawak yg mengcengkam kalbu. hahaa..

selamat bergotong royong ye cikgu ;))
wuuuuuuuuuuu

cik Ladies said...

haha, selamat bergotong royong JIJI , awal nye tido .. :)

puteri ain said...

selamat bergotong-royong ye...
dan salam maulidur rasul..

echah mashuri said...

aym kmbing tak nak kaloh weh.
slmt bernyipe-nyipe skoloh deh:))

[̲̲̅̅l̲̲̅̅y̲̲̅̅e̲̲̅̅a̲̲̅̅h̲̲̅̅] said...

tag encik jiji ni lelaju kat sini

http://kamaliahroslim.blogspot.com/2011/02/contest-gambar-muka-sedih-paling.html

A.s.t.i.n.a said...

Kah kah mcm sedap jer dua2 tu... kambing dan ayam.. favvy ohh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved