lain macam je rasenye..

semalam kakngah merengek nak membute kat rumah aku.aku melarang sekeras kerasnye..mane boleyh kan..aku ni dok membujang..tetibe kakngah tu nak membute kat rumah aku..okeh..tapi malam semalam..lepas je aku hantor kakngah balik..lain macam je rase kat rumah aku..sebab ade bunyik orang cakor cermin..aku bajet ayam kot...

dah tu pulak semalam baru je nak membute.mata dah mule terbukak tertutup..nafas tak semengah biaser..fikiran mule melayang hentah kemana..tetibe bunyik ketukan pintu sekuat ati..yang aku ni pulak dah dok tengah mamai terpaksa la bangon pergi bukak pintu..bukak je pintu ghupenye tok penghulu kampong nak ajak aku pergi meeting petang ni..pergh tu je nak gitau.tetibe lain macam je rasenye..rase macam nak geletek2 je tok penghulu tu bior sampai tercirit..


oleh kerana macam macam peristiwa ngeri berlaku semalam..jadi pagi ni aku rase amat mengantok tahap yang memang tak sampai dek akal pemikiran manusia normal..maka lepas je subuh..aku terus je laju terbang ke katil..dengan baju2 semayang aku terus membute..tapi sebelom membute tu..lain macam jer rasenye..

tetibe deria pendengaran dapat tangkap bunyik laen macam je kat dapor umah aku..mata mule celik...tengok2 jam dinding..what the fishball....dah nak pukul 8..aku kena mengajor tuisyen ini hari..wohooho..tetibe rase menggelabah tak tentu arah..masuk bilik air dengan tak berselipar..rembat berus gigi..tarok "ubat gigi"...terus berus laju2 tapi pehal ubat gigi pagi ni  lain macam je rasenye...aku tengok balik ubat gigi mane aku rembat..hambek nak..sekali aku rembat pencuci muke..siap yang ader scrub tu lagi..patot rase cam berscrub je gusi aku...


hari ni pon lain macam jer rasenye....apepon..ade ayat quran yang lebih kurang maksud die..
"terkadang ape yang buruk itu boleh jadi yang terbaik buat kamu..dan terkadang ape yang terbaik itu bisa menjadi yang terburuk buatmu..."


p/s
satu lagi entry sampah dari aku...terima kaseh..
dah le blog aku kena saman..hadoiyai..tak cukup le duit nak kawen cenggini..
pehal si alia ni nak saman aku eh???ape salah aku..


 



bukan sekadar omongan kosong

21 comments:

KUREKURE COMEL said...

hahaha...pelik betul penghulu tu...
bkn hari ni cuti ek..hihihi

- elina - said...

wohoo

sedap tak ubat gigi tu ?

heh

KHRLHSYM said...

lain macam je rasenye.. hehe. nasib kau tak amik ubat gigi sapu kat muka hehehe

❦ a.y.u ❦ said...

lain macam je rasa ubat gigi ni..hahaha..putih tak gigi tu lepas kena scrub??hahaha

Amirah Adnan said...

padah mengate i semalam.. hahaha

Izyan Masri said...

KESIAN KAK NGAH XD

aliarosli said...

hhahahhahah,ape lah

weh,tak paham lah
nak tunggu 2 3 hari tue, ikan tue masih hidup ke dah mampus?? kalaw mampus macam mane die nak proses??

Ainul Hayat said...

Mesti liang-liang pori kat gigi ko tu & taik2 gigi xmoh dekat kat gigi kau selama seminggu...canggihkan? muahahaha

Hansyirah Takezur said...

mesti putih berseri gg ko an? :D
boleh jadi model ubat gg jenama scrub yg diperbuat drpd getah sekerap.. ngeh3..

Ummu~Ishak said...

ko mmg selalu pelik2 ji

tu la, umi suh kawen bior hidup tu tersusun skit.. duk sorg gitu le jadinye

Epal Hirata said...

lain macam je rasenyer aku bace entry ko kali ni...








kem slm cik2 nab kat umah ko tu

CGG said...

huhu..
senyum lagi bila baca..
creative lah!

FariehanIbrahim [LBC] said...

konpem licin abes gigi berus guna pencuci muka. XD

KatekateKite said...

wah!

best nyer!

pasnih nak cube lah, berus gigi gune scrub! =D

Miss Ran said...

menarik tertarik...hehe

qasehraihan said...

uittt..amikla ubat gg letak kt muka..kahkahkahkah

aLieF si Muncung ManiS said...

kira okay la tu bro guna pencuci muka jadi ubat gigi..kompem gigi putih..haha..aku pun pernah gak trsilap macam tu..:P..

maCy said...

suke cakap entri die entri sampah. pangg karangg

deeya said...

mesti putih erk gigi ko skarang .. aku nak try wat la . bhahahaha !

alexa yussida said...

lain macam je aku rasa baca entry ko yg nih !

CIK TOM said...

hahah....mana ade n3 sampah..semua n3 best..lebih2 lg kita sendiri yg taip...

cne rs ubat gigi tue??cam coklat ade??hik3 ;p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved