persoalan demi persoalan




satu:
semalam gua melepak dekat surau sambil tadah cuping telinge dengar kuliah maghrib..gua dengar ustad tu cakap..tiap2 hari kubur panggil kite 5 kali dalam mase sehari..pas tu pulak ustad tu cakap tu baru je kubur..malaikat maut pulak dok wat spotcheck kat kite kite sumer ni 70 kali sehari..gua pikir punyer pikir kalo le 70 kali sehari kan..berape kali dalam sejam..purata dalam 2 kali le sejam..ini purata bongok2 je ye.jangan ambik kire sangat..kalo 2 kali sejam..
ape yang kita buat mase malaikat maut tu datang menjengok ek???

dua:
gua ade member..die ade kekaseh..kekaseh die tak cun sangat..tapi manis manis je dipandang mata..dulu die ok dengan kekaseh die..tapi sekarang die salu kena sound gaban gaban..kekaseh die cakap die lagi pentingkan sahabat dari kekasih...kalo korang le ka..korang pilih sahabat ke kekaseh????


tige:
ade sorang pompuan..die ade due orang lelaki yang die suke..gua tarok name lelaki A ngn B eh..si A ni..dah kenal pompuan tu 4 taon dah..dah tu pulak macam2 dah die wat kat pompuan tu..macam2 le..bukan macam2 yang biru2 tu..macam2 ni macam tak tido malam sebab nak tolong terjemahkan esemen pompuan tu dan lain lain..lelaki B ni pulak biase je..setakat tolong edit gambor..tu je..si A dah suke kat pompuan tu dan pompuan tu cakap die memang tak der pakwe. si A ape lagi..laju2 masuk line le..tapi tetibe si B ni sound kaw2 pulak si A..cakap pehal dok kacau pompuan tu. siap ngaku pompuan tu kekaseh die..si A tanye pompuan tu..pmpuan tu pon jawab cenggitu .cakap si B ni memang bakal suami die..so si A rase macam selame ni die dipergunakan oleh pompuan tu..si A rase macam perasaan kat jiwa die..tapi die tak wat pe2 melaenkan "pergi main jauh jauh"dari pasangan tu...


tibe2 lepas je sebulan..pmpuan tu berhubung balik dengan si A..mintak maaf..pas tu cakap tuhan dah balas balik perbuatan die kat si A..pompuan tu cakap die dah tersalah buat pilihan..tapi kali ni si A dah jadi lain macam da..layan tak layan je..tapi si A rasa cam kesian pulak kat pompuan tu..
ape yang si A nak wat????


sekian saje persoalan2 aku buat kali ni..



bukan sekadar omongan kosong

19 comments:

y u y u Z u l a i k h a said...

alaaa.. :( yuyu asek berbelog, masak, jahit baju je.. :(

semalama de ngumpat orang tak? tak tak. hehe..

yuyu pilih mak bapak.. kawan tak ada sangat. kekasih pulak, hmm.. entah~

MerLe said...

satu : emmmm..harap dlm keadaan baik

dua : ssh nk jwb..kwn tu laki ke? tp biasa la kn klu laki pntingkn kwn..my b pn sm..klu duk ngn kwn, x ingt dh kt kita..yg penting laki kna adil..hOho~ gtu plk..bg aku xde masalah pn..asal dua2 sm2 fhm..dulu pn aku pnah rasa cam gitu, rase cm dia lebihkn kwn..tp ble pikir2 blik, sape kita nk putuskn hbungn dia ngn kwn2 kn.. x baik tau..skg aku dh bleh trima..tu pndapat aku..taktau la klu bg org lain..

tiga : jual mahal ckit..jgn biarkn rse kesian tu kuasai diri..tengok dulu..biar masa yg menentukn..klu jodoh kuat, tak kemana jgk..

dh rse cm kaunselor..haha~ mentang2 la tgh buat asgmnt psl kaunseling..

deeya said...

satu : subhanallah ! aku ta tau pun pasal nie .. mungkin dalam islam da cakap , siang untuk kerja , malam untuk beribadah . tapi kerja pun ibadah jugak kan ji .

dua : sory ji ! aku ta ade kekaseh , aku ta ade sahabat .. yang aku ade cume kawan2 biasa n femly . tapi kalau aku ade dua2 pun , aku pilih keluarga .. sebab dulu aku ade kekaseh n sahabat tapi dua2 ta m'hargai aku . ta ade ape pada kekaseh selaen dia tu kekasih kite yang sah :)

tige : baru aku sedar ta semua laki tu jahat n ta berguna .. pempuan mcm nie pun ade gak . tapi jujur kalau aku jadi laki A , aku takkan kesian dengan awek tu .. aku just boley kawan2 jerp

SEKIAN !

Siti Aziz said...

buat baik dibalas baik...=)

Hansyirah Takezur said...

rasa cam segmen dlm majalah mne2.. hehe..

1: subhanallah.. tu la, ada antara kita yg taw n xtaw.. tp kita selalu abaikan.. emm..

2: aku pon xtaw sbb xpenah la bnda camni.. aku plih kawan kot sbb kwn sejati sukar dcari.. kalo kekasih tu xsure ag jd soulmate smpai ke tua.

3. si A tu xyah la ngn pompuan tu.. lgpon, msti dlm tmpoh hati dia remuk+berkecai tu, dia da jmpa org lain. kalo dia plih pompuan tu balik, takut kne pulak je.. pompuan tu xtetapkn hati dia.

tp kalo jodoh xkemana gak.. ye dak?

epadzz zainal said...

omg!
nk jawab no 3...

dats what we call life bro.
everything we've planned wouldnt exactly turn out to be what it supposed to be.

dat man learnt how to forget.how to let go.
he was trying.
i bet he never can forget things dat she've done 2 him.

it's not really a matter to
make choice/decision if he knows
what he really wants for da sake of
his own life.his future.

n i wud like to stress dat.
"everybody makes mistakes"

n i'm not here to ask dat man to
forgive dat woman.
bcos he knows what he suppose to do.

in a snail shell..haha
Allah knows what it is in our heart more than we do...


p/s: ak xleh kecek mendo ni dale b.melayu..nti aku jadi geli...haha

Anisa Hang Tuah said...

suke yg number 1

:D

- elina - said...

soklan metapizik woo .

mahap tak pandai jawab .

hehe

**::CIKNUURUL::** said...

1. moga aku mati dalam keadaan beriman,amin,.

2. antara kekasih dan sahabat?,.ni bukan prsoaln antre kekasih dn kluarga kan?,.so klu antre kkasih dn shbat,aku plih sahabat!fullstop!,.

3. ermm,btter si A hnye brkawan sje ngan spe2 dn dlm mse yg sme brdoa la dpt pmpuan yg lbih baik,sbb die buat baik,so xkn dpt psngan yg buat jht kt die kn,.tp klu hati dh btol2 suke BUKAN KESIAN kt pmpuan tu,terima lah die seadanya,.insyallah,sme2 tlg prbaiki dri,.

KHRLHSYM said...

1. itu tidak pasti kerana manusia sentiasa lupa

2. sahabat

3. biarkan perempuan tu tanpa belas kasihan.

aliarosli said...

no 1 taknak jawab

no2- sahabat

n03-jangan kesian!!! biarkan aje,kawan macam biasa, tapi tak perlulah sampai nak buat macam2 lagi

azi nur said...

1 : no answer

2: op kos sahabatt...untuk selamanya...

3: tggl pergi membawe diri jauh nun di obesi...


**degn tak semena-mena aku terikut mr.bean punye memek muko..;o

azi nur said...

1 : no answer

2: op kos sahabatt...untuk selamanya...

3: tggl pergi membawe diri jauh nun di obesi...


**degn tak semena-mena aku terikut mr.bean punye memek muko..;o

SiS NaD said...

1 : P'BaNYaKKaN aMaLaN TuK aKHiRaT... YaNG WaJiB JaNGaN D TiNGGaLKaN, YaNG SuNaT JaNGaN D LuPaKaN...

2 : eNTaHLa... Dua2 PuN PeNTiNG... SaNGat PeNTiNG... SaHaBaT PeNTiNG SBaGai TMPaT KiTeR WaT LuaHaN... KeKaSiH LaKS PNTiNG uNtUK KiTeR SaLiNG LGKaP MLGKaPKaN...

3 : BiaRKaN Je C PoMPuaN Tu... Si A JaNGaN LaYa SaNGaT... NaMPaK SaNgaT PoMPuaN Tu JNiS CPaT BRuBaH aTi...

qasehraihan said...

saya cekgu...keje sy ngajo je..hehe
sy xsuka umpat org..sb berdosa..ngeh ngeh ngeh

Naddia said...

kenalkan aku kat si A

alexa yussida said...

1.xpasti tyme ble die dtg kn..hrp masa tgh solat n ngaji..hee

2.balance kn la..kena jaga hati dedua ataupon abaikan je dedua..hidop sorg2..aman damai

3.A xtay layan sgt kut..buat ape nk org mcm tu..dtg bile dah xde org die nak..ceit..

KUREKURE COMEL said...

owhhhh....

1: duk lepak rumah....smbil tgk tv..
amalan? ya allah...


2:kena seimbang kot

3:tinggalkan pompuan tu..

setle...hehehe

Miss Ran said...

no 2 terus haha
err pompuan mmg gtu..kalau terabai slalu sentap..seimbangknlah..kekasih pon shabat gk kn?

no3
laki A patut dpt y lbih baik..tak mustahil pompuan tu akan mainkan die lagi..tkkn nk jadi balaci seumur idup

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved