3 excident kali baru lepas

gedegang....habis bersepai bumper belakang kete awek tu..ni citer beberape bulan lepas..
aku rase tu le first time aku excident..pas tu dari dulu sampai le dok ade sekang ni..tak pernah2 pulak nak excident..nak langgar lari bile dah langgar tenuk ke..nak langgar janda itik melintas jalan ke..takder2..

tetibe aku ade dengar member aku cakap..orang tetua tua ade berkata..dah menjadi kebiasaannya..seseorang yang berkenderaan tak kire motor ke kereta ke..kapal terbang ngan kapal angkasa takder pulak orang tetua sebut..kete ngan motor je die sebut..berbalik kepada topik asal...orang tetua kata..seseorang tu kebiasaannya akan excident jugak sekurang kurangnya 3 kali dalam seumur hidupnya..tak kire la excident jenis ringan ringan ke..ataupon yang terus ke ICU...

bile je dengor..agak rase cam laen macam jugak..tapi sumernye berlaku atas kehendak yang maha kuasa..yer dak..tapi terpikir gak..bile orang tetua cakap biasernye memang berdasarkan pengalaman deorang..bukan sorang due orang tua yang cakap camni..dah berpuluh dah aku jumpe...



bukan sekadar omongan kosong

12 comments:

bersama kak Es said...

alaaaa...tak nak la 3 kali.

sekali pun dah cukup!!! huhu
sedey lagi :(

liyana said...

pernah kene skali bru..
ckupla..huhu

Puteri Iqa Izyan said...

3?? biar betik?

aku penah hmpr nk lggr org. tu kire eksiden gak ke?

Faaein Talip Roy said...

abg aku lebih dari 3 kali... seriau aku tgk dia tiap kali dia eksiden... semoga selepas ni segala2nya selamatlah...

diana said...

saja la dia sebut 3 kali supaya kita lebih berhati2 masa depan..

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

akak tak pernah lg..ngeri..takmo kenang saat2 cemas2 kemalangan buat darah berderau

farah wahedda said...

a'ah aku pon pernah gak dnga orang tua2 ckp camni...eeerrr takot aku huu

Farhan Zulhusmi said...

adakah ini realiti??ataupun hanya fantasi sahaja???hehehe...

Piah Becok said...

wehhhh haru la camtu... sampai 3 kali baru okeh... uihhh mintak jauh la...

terbaru--> SECEBIS DAGING DI MATA KAIL --> .download.

kembatolo™ said...

aku baru skali jie. hehe

JIJI YU said...

orang tua mane le wat kenyataan cenggini

Ameena Muktar said...

tak penah dgr pun. kije tuhan, kalau dah nak kena 4 kali.....lagipun, nasihat orang tua tu. berhati-hati di jalan raya. the moral yang nak disampaikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved