jeles dengan bapak senirik




walaweh...monim2...wahahaha.aku da siapkan soalan exam mid year untuk bebudak...jadi hari ni aku dah takder keje..kan sonang..kalo wat keje tak tertanggoh..sape kate aku takder keje...petua nak rase cam takder keje..siapkan keje tu on time.jangan dok delay2 ataupon wat keje tu last time..selagi tak siap keje tu..selagi tu kite akan rase terbeban..ye ke tak???

 semalam aku ade story pasal perbincangan maskulin antara seorang bapak dan jugak anak yang cukup matang..dah tu aku siap cakap lagi aku ade perasaan jeles ngan abi aku...memang aku jeles..semenjak due menjak ni..jeles tu makin menjadi jadik..

sebab aku jeles ngan abi aku senirik..

-abi aku.boleh iron baju sambil pejam mate je..dah tu pulak sume baju die nak iron..seingat aku..sampai kan yang dalam2 pon die iron..dahtu siap iron.die sangkot kat hanger..baju+seluar pas tu kat bawah tu die lipat handkerchief..senang cakap satu set pakaian le.ala2 tuxedo tu la..cukup lengkap..nak pakai ambik je..kalo aku rase cam malas..aku tarok je baju aku dalam raga kain die..kompom ngan baju2 aku pon tergosok dengan jayanye..

-abi aku tido dalam 2 3 jam pon dah cukup dah..pas tu die leh bangon dengan segarnye..hisy..yang aku ni pulak kalo selagi tak cukup 8 jam..selagi tu la aku dok rase ngantok semacam..

-abi aku terrer bawak kete..die kalo rase cam dah terdesak sangat cam nak antor orang nak terberanak kembor sembilan ke..memang berdecit la die bawak..ibarat pelesit nak tercirit..tapi teknik pemanduan die tu memang family aku rase cam yakin je selamat.siap leh maen batu seremban lagi..kalo aku bawak kete berdecit jugak..umi aku akan tumbuk pipi aku laju2 disebabkan ketidakyakinan beliau terhadap teknik pemanduan aku..

-abi aku..kalo die cuti..memang die akan buat keje rumah..dan beban umi aku akan jadi ringan dengan serta merta..cam minggu lepas..bangun pepagi die dah sapu rumah..die dah siram pokok balak..die siap wat sarapan lagi..dah tu pulak luch pon die jugak yang sediakan..dah aku ngan umi aku keje..maklom le..kitorang dah bekerjaya..

-abi aku memang reti memasak tahap pro dah aku rase.sumer jenis masakan..barat timur selatan utara..dalam bumi luar bumi sume die tau...sebenarnye..ikhlas aku cakap..aku rase aku lagi suke masakan abi aku..ehehe..tapi aku tak pernah gitau umi..takut ade pihak2 yang berkecik hati...abi aku sumer benda die leh buat..kalo hari raya..die akan bergotong royong ngan umi aku nak wat kuwe raye..die sejenis..umi aku sejenis..jadi dalam satu mase due kuwe raye dah siap..

-umi aku citer..abi aku mase mude2..hot stuff jugak..ni pon wat aku jeles gak ni..tapi aku baru tau citer ni..nanti aku nak korek citer ni ngan abi....

aku rase cam banyak lagi kot sebab aku jeles ngan abi..dan disebabkan aku jeles..aku akan cube menyaingi abi aku senirik..tak salahkan..bersaing untuk kebaikan..untuk rumahtangga aku jugak kan..ehehe...



bukan sekadar omongan kosong

25 comments:

husnaradzi said...

terhebattt la abi hang .
err kalao aku jadi mak tiri hang boleh ? wahahaha

*memang bahagiaa hidup umi hang kan . heheh . kena belajar cara menjadi lelaki sejati kat abi hang tuh .

liyana said...

fuyoo..terer abi ko...
bgus2..selamat bersaing ngn abi ko..

KUREKURE COMEL said...

perhhh...mmg patut lah ko jeles...
ko blajor lah masak kat abi ko tu...
pastu share kat cni..hihihi...

aliarosli said...

selamat berusaha

hahhahaha, abah pon tiptop gak macam abi

masak dia bestttttttt :P

Unknown said...

hehehhehehe abi yg rajin :)
Hidung Aku Tetiba Teramat Kembang Selama Dua Hari Satu Malam

Unknown said...

wahhhhh abi awakkkkkk hebatttt ! heheheee

Yaya Azura said...

pandai masak.. rajin buat keje rumah .. kuih raya pun terer buat ..mmg beruntung la umi nya ye ..

akU GaDis said...

pe kata ko pon jd mcm abi :D jd hot stuff! ngeee

Lydia Miza said...

wahh hebat kan abi?apa tgu lagi???

contohi abi.wanita akan cair dgn lelaki yg camtu.umah tangga sungguh bahagia.rasa sgt dihargai sbgi isteri.akak ni klu larat..nak jek peknen tiap tahun supaya tiap hari cuti takyah msk sbb encik zairi masak kan..keh3..alamak lariiiiiiii

Unknown said...

hebat ! :D

nak jadi cmtu jugak ke? okeyla tu .hehe

eRza farEeha said...

perghh..abi die...semoga dpt menandingi ye..

p@kcikLie said...

salam singgah dari blog LM..

memang best la blog anda ni...for the 1st time singgah dah tertarik dgn persembahan anda..

-> bagusla jadikan bapa sendiri sebagai contoh terbaik dalam kehidupan seharian kita.

p@kcikLie said...

salam singgah dari blog LM..

memang best la blog anda ni...for the 1st time singgah dah tertarik dgn persembahan anda..

-> bagusla jadikan bapa sendiri sebagai contoh terbaik dalam kehidupan seharian kita.

KuNanGKuNanG said...

so...ko kene jdkan abi ko2 idola...

KatekateKite said...

amboi! gagah perkasa abi die! =D

ayah kite pon terror masak! pandai menjahit, slalu tolong mak mengemas, boleh berkebun! aicewahhhhhh.......

nak menang gak tu! =p

Ainul Hayat said...

cepat gi menuntut dengan abi...aku yakin setelah cukup ilmu didada macam abi, tak lama lagi aku terima je undangan perkahwinan kau...hehe

Anonymous said...

selamat belajar memasak :)
hehe. Pas ni mana tawu leh jadi lagik terror dari ur husband :)

✿ gadis biasa ✿ said...

sile contohi ur abi(^^)
even what he did clash habisan ngan panggilan "abi".ngeee..!.

bersama kak Es said...

contoh dah depan mata tu Jiji

orang kata bapa borek anak rintik..
tapi kak es lebih suke kata2 ni

bapak kencing berdiri, anak kencing berlari.
Ko kena lebih POWER lagi dari tu. Kalau abi bleh iron sambil pejam mate, ko sambil baring pun takde hal!

Bleh?

Shila said...

eleh...jiji saje je kot buat mcm die xde ape2..


xkan kuah xde jatuh kt nasi bro?


ngee~~!!

Ummu~Ishak said...

nak cari dreba sepenuh masa

Kira Sakura said...

asalamualaikum abi... sye kira,,, sye x bpe pro masak.. blh abi tlong ajarkan ape yang jiji ske makan... hahahahaha (aku rase mcm nk duduk dalam lumpur lak lepas taip nie) hahahahaha

.::TAIKO ::. said...

erk..ayah aku xreti masak...
die gorong ikan pon hangus..hehe
tp tu dl2 la mse aku kecik2..heheh

. said...

kau pun hotstuff juga. kehkehkeh

Ameena Muktar said...

nak kena cari ciri2 suami lagu neh jugak.emm...haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved