bukan pakcik mat gebu ni....

huk aloh..ni bukan pakcik mat gebu ni..ni pakcik azahazuhari..merangkap abi kepada jejaka kiut mohamad azizi..tapi abi pon kuat jugak menderhaka resepi orang..naseb tak der blog je..

nak citer panjang2 pon sal abi..rasenye takyah le kot..kang ramai yang berkenan kat abi dari kat anak abi ni ha..ape pon abi..

kalopon dah lewat dah nak wish selamat hari bapa..along nak wish jugak le..selamat hari bapa kepada abi...l iuv u more and more...kite geng kan abi..

doa untuk abi dan umi

Ya Allah
Rendahkanlah suaraku bagi mereka
Perindahlah ucapanku di depan mereka
Lunakkanlah watakku terhadap mereka dan
Lembutkan hatiku untuk mereka
 
Ya Allah,
Berilah mereka balasan yang sebaik-baiknya, atas
didikan mereka padaku dan Pahala yang besar atas
kesayangan yang mereka limpahkan padaku,peliharalah
mereka sebagaimana mereka memeliharaku.
 
Ya Allah,
Apa saja gangguan yang telah mereka rasakan
atau kesusahan yang mereka deritakan kerana aku
atau hilangnya sesuatu hak mereka kerana perbuatanku
jadikanlah itu semua penyebab susutnya
dosa-dosa mereka dan bertambahnya pahala kebaikan
mereka dengan perkenan-Mu ya Allah
hanya Engkaulah yang berhak membalas kejahatan dengan
kebaikan berlipat ganda.
 
Ya Allah,
Bila magfirah-Mu telah mencapai mereka sebelumku,
Izinkanlah mereka memberi syafa'at untukku.
Tetapi jika sebaliknya, maka izinkanlah aku memberi
syafa'at untuk mereka,sehingga kami semua berkumpul
bersama dengan santunan-Mu di tempat kediaman
yang dinaungi kemulian-Mu, ampunan-Mu serta rahmat-Mu...
 
Ya Allah..
peliharalah dan kasihanilah mereka
sepertimana mereka memeliharaku dan mengasihaniku
sejak dari kecilku..
 
Sesungguhnya Engkaulah yang memiliki Kurnia Maha
Agung, serta anugerah yang tak berakhir dan Engkaulah
yang Maha Pengasih diantara semua pengasih.
 



bukan sekadar omongan kosong

16 comments:

puteri ain said...

amin ya rabbal alamin :)

^baju kurung^ said...

aku pon syang abi aku

FasiHaH SupiaN said...

amin...amin..amin ya robbal alamin....

bersama kak Es said...

abi nanges tak bace ... ?

Anisa Hang Tuah said...

bertuah abi dpt anakanda yg bernama jiji

dah lah hensem.

jelita pulak tu

Подтверждаю said...

as salam..
ameen..

apa salahnya abi ada blog. boleh berkongsi pendapat resepi masing2 dengan pakcik mat. hehe

=)

eh! berkenan? haha! teringta kat macik dLa~

=)

Sunah Sakura said...

ameen...

patutlah anak dia pun ade masak sikit2 eks~

delarocha said...

amin

ecah mashuri said...

aminnn..

abi demo bertuah dapat anak po demo ji:)

Mat Gebu said...

Aminnn....lawa tile dapur..haha

James Alexander said...

hebat... nak tunggu ayah aku masak cenggini mmg skali skala je la...

amin...

IFA Athirah said...

selamat hari bapak,pakcik!!!

Bella Bell said...

aminnnn.. :)

mana tumpahnya kuah kalau tak ke nasi.. mesti ko macam ni jugak nanti kan? hhahhaha!!~

selamat hari bapa ^^

Rozuan Ismail said...

nak rasa abi nye air tangan.huhu

farah wahedda said...

waaahhh abi ko pon pandai masak macam abi aku ehehhee

kiera'sakura said...

amin ya rabbal alamin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved