dah aku tak suke..takyah la paksa..

rindu ittew tak??rindu tak..raindu tak????bluewrkkkk.....ehehe..baghu sampai ghumah ni weyh..letih kemaen..nak mencebok pon rase cam taknak..ghupenye line tenet atas gunung tu lagi laju dari line kat umah aku..cis betol..rase cam nak pindah je..

mane satu gua..
antara pengajaran yang gua dapat dari expdisi pendakian gunung kali ni..
"jangan lakukan seswatu yang kita tak suke lakukan.sebab..motivasi diri pon jadi cam takder..ataupon ilang.."bak kata pepatah..kalau taknak mendaki gunug..jangan mulekan langkah pertama..

pehal aku leh pengajaran cenggitu..sebab satu group geng aku tak sampai ke puncak sebab mereka rasa nak buat perkara yang deorang tak bernafsu pon nak wat..deorang mane suka pada ektiviti2 mencabar cenggini.elok2 je dok kat ghumah tetibe nak panjat gunung..nak bergeli geli ngan pacat bagai..sentap bhai...secara otometik motivasi diri tu cam dah takder..bior pon mereka dah daki hampir separoh dah..ekekek..



bukan sekadar omongan kosong

20 comments:

FTR said...

pergh... cepat giler balik.. tu la.. orang tu pun cakap.. yang penting pada niat.. kalau minda tu tak fokus nak mendaki.. memang tak sampailah ke puncaknya...

Sunah Mohammad said...

sayang la kalo gitu~ ish, bek panjat sampai habis!

bersama kak Es said...

takde kat gambo..
ko ke group tak sampai tu ;)

::p0t pEt iLa:: said...

lor...ruginye..tp xpela..at least ade jgk experience

d_LA said...

welkem home..ko mesti yg xnak tgk camera kononnya tu..hakhak

cimOt said...

alahaiii..rugi laaaa..
aku memang minat gegiler ngan aktiviti gini..panjat2 bukit gunung..ohhhlalala..tp xde peluang je..huhuhu

diana said...

ruginya..
buat kerja tak habis adalah kerjaan yang sia2...
tapi kalau tak cuba kita pun tak tahu benda tu boleh masuk dengan kita atau tak..kan???
sekurang2nya sekarang dah tau panjat gunung sudah di pangkah..
lain kali buat aktiviti lain..

nurul nadia nasir said...

wahh ekspedisi kemana tuhh?

Az-Zahra Fauzee said...

alang-alang meyeluk pekasam biarlah sampai ke pangkal lengan.. huuuu~

Miss Ran said...

erm tp kalau da xske

tak ley pakse..

pgajarn dr aku lak

apesal pakai bju itam tgh pans?

ko y tak pandang belakang tu

kiera'sakura said...

laa cptnye blk.. mama aku pesan jgn wat keje separuh jalan.. nanti sume bnde jadi separuh2.. lantak ko... hahahahaha :p

qasehraihan said...

laaaa..xsampai pun???huk
kamu xde dlm gmbo smm kamu tukang snap..kan??

Afikah Aziz said...

haihhh cmne leh xsampai ni...kata nk g 2 hr..bkn men lg tp ni dh blk huhuhu...

JIJI YU said...

ape lak tak sampai..geng2 aku sampai weyh..ehehe..yg tak sampai2 geng2 boroi..

aku pergi sehari pon sebab tak sangka cepat je naek atas tu.ehehe

Rozuan Ismail said...

naek broga ke tuh?

JIJI YU said...

takder rr..naek gunung stong je pon..

KUREKURE COMEL said...

perhhhh....syok pe...kang dah kawen..susah nak lakukan aktvt cmni...hehehe....


pompuanlah....

alexa yussida said...

buat keje separuh jalan..ishk2..

ko yg tak pndg kamera tuh la..jual mahal la kunun atau ko tukang amik gmbr

James Alexander said...

gigih kan aje daki sampai atas... dah sampai pacak bendera kamu...
dan bangga la sebentar...


kan molek begitu...??? hehehe...

epadzz zainal said...

weh.mamak mano?haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved