kenduri sambil mengorat mak mertua..

ghupe ghupenye..gua baru merasa nikmat pergi kenduri kenduri kawen dengan umi gua..kalo dulu dulu mase kecik pergi melantak je gua tau.tapi sekarang ni bile dah jadi teruna jambu..gua rasa cam laen macam sikit..pergi kenduri boleh usha2 awek paka shawl ade rama-rama kat atas kepala..ade yang tarok kumbang mengawan macam macam lagi la..

antara yang besnye pergi kenduri kawen yang mane jemputannya adalah umi gua..gua pergi sebagai peneman ataupon driver kehormat je..

-kalo dedulu..pergi majlis kawen..beringus lagi...member2 umi gua tak pernah pandang gua walau dengan sebelah mata pon..mentang2 le aku budak beringus.tapi sekarang deorang dah tengok gua bagai nak buat aku jadi anak ikan je...


-dedulu takde pulak makcik yang nak tanye gua ni dah tahap baligh ke belom..sekang berduyun duyun tanye..letih gua nak menjawabnya..

-dedulu member2 umi gua tak pernah tanye aku ni dah berpunye ke duda ke..janda berhias ke..teruna lagi ke tak..sekang ni..pantang tengok..ade je soalannya.

-yang paling gua rase cam artis..ramai dok tanye bile nak kawen kawen..nak kawen ngan sape..nak yang macam mane..senang jawab..nak kawen ngan makcik boleyhhhh????


senang cakap le..sekang ni bile je ikut umi gua pergi kenduri kawen kawen..rasa cam meriah bebeno..meriah cara orang dewasa le katakan..



bukan sekadar omongan kosong

22 comments:

liyana said...

kuat mengusha..
dah besar anak umi..haha

Ummu~Ishak said...

maknanya dah aqil baligh la tu

Sunah Mohammad said...

hehehe.. suke la tu jadi retisss~~

baru nak mintak tolong dia tengok2kan entri eh, ustazah! tadi, dia da komen da...

UNA budak BAEQ said...

ank umi suka budak pakai shawl ada kumbang . Y__Y tak penah pakai shawl ada kumbang pon :p


*rasanya laki mst lagi hotsetap kan .aku suka g knduri sbb rasa mcm senang je nak cri mak mentua smbil buat2 sopan . kehkeh

Rozuan Ismail said...

haha.tak lama lagi dapat calon le tuh =)

kiera'sakura said...

aku tunggu ko jemput kenduri ko... hihihi

bersama kak Es said...

wahhh...glamer ngalahkan pengantin daa

azi nur said...

kahkahkah kang dah jadik..jemput 1 mesia~

HEROICzero said...

selalu orang kata, untung umi ada kamu.

kali ni, untung kamu, ada umi di sisi.

=)

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

tapi sekarang deorang dah tengok gua bagai nak buat aku jadi anak ikan je...

haha, ayt ni takleh tahan;)

cikgu jiji punya turn nasik minyak jgn lupa invite fifi deh.

i'm ezza haniza said...

yelah.sekarang dah ncem kan.hikhikk

HASNORWANI ... said...

hensem sangat gamaknya..smpi msa la dh tu n.. kena cpt2 menamatkn zmn bujang tu pertandanya..hehenice blog..follow

✿ gadis biasa ✿ said...

hahaha :DD

✿ gadis biasa ✿ said...

hahaha :DD

James Alexander said...

nak buat lu sebagai anak ikan...???

hahaha...

nice bro...

miszcahye said...

setuju...

loni klu jupo kat bekwoh
mesti b4 balik dgr bnda sama
"nati nok madoh ajok la..."
gulppppp....

vampire's lovex said...

arghhh entry perasan artis... hahahha..

vampire's lovex said...

nak tergelak letak kumbang mengawan atas kepala...kahkahkah..

Miss Ran said...

xpela

amik berkat

kot2 de y sngkut..

kelate nye kenduri best!

qasehraihan said...

ada kumbang ngn rama2 ats kpala ek??bajet bunga la tu..hahaha

dh besar anak umi..bila anak umi nak kawen..

skandaLdariLangit said...

eh. like page sndiri. hihik.




jiji, tawen tom tawenn

**::CIKNUURUL::** said...

hahaha,.sme la,..dedulu mmg la diorg xprnh nk layan,hngus pon brtakung lg,.adehh ko ni ji,.skang kn dh macho plus jambu,so ramai la rame2 tu trpikat,.mak rame2 pon apetah lg,.hehe,.ko nk kawen bile ji?,.cepat2 la,.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved