bergosip mase khutbah



aku suke jer tengok budak muke suci murni dok menurut apak die ke masjid nak semayang jumaat..duduk pon sebelah apak die..diam2 je takder la dok maen2 sketsa otromen lawan raksase ketam macam geng bebudak kat tempat duduk belakang..

pas tu bile tabung derma masjid bergerak..sebab kat masjid kampong aku tabung die style cam troli gitu..maen tolak2..passing2..aku tengok budak tu pon ikut jugak bubuh duit dalam tabung tu cam apak die..tetibe gegendang telinga aku dengar orang dok bersosek sosek kat sebelah..

"apak die dah bubuh..anak die pon bubuh jugak duit..cukup2 ngan apak die sudah le.."

ape salahnya kalo nak suh anak die tarok duit dalam tabung tu jugak bior le apak die dah taruk pon..bagi aku le..tu antara cara2 nak mengajor si anak kecil supaya rajin dan pandai memberi..






bukan sekadar omongan kosong

19 comments:

alexa yussida said...

ada aje yg kaki gossip ye...haih..dalam masjid lagi tuh..

btol ckp ko,die nak ajar anak die..biar jela....

bersama kak Es said...

pastu dok intai2 berapa hinggit dia bubuh...

anak2 kak es pun rajin gak dok bubuh...kalau pegi masjid tu, seluk poket ada syiling, syiling la diorg bubuh..
ajar mereka ringankan tangan bersedekah

Novelgurl said...

Haishh..mende baik pun sibuk nk gosip daa~

liyana said...

btul2..
nice entry....

qasehraihan said...

ish ish ish..ko dengar ke ko yg cakap tu???kakakakakaka...sori geng..

EZAN IDMA said...

kecik2 dlu kao cmtu eh ;p

KuNanGKuNanG said...

betul2..dari kecik la kite spatutnya didik anak2 dengan amalan yg baik2 cam bersedekah ni..

leyzajamil said...

melentur buluh biar dari rebungnya
Entri terkini : Selamat Menyambut Bulan Rejab
Entri sebelum : Anissa yang seksi anggun menawan

kokser kokdam said...

tok paling sekeh ko?

✿ gadis biasa ✿ said...

manusia tak pernah senang dgn apa yg manusia lain buat
hmmm -.-

Puteri Iqa Izyan said...

heh. ade jgk mcm tu.

bgsla ajar anak mcm tu.
nnt ko kne ajar ank ko mcm ni jgk. hek.

Rozuan Ismail said...

masa khutbah,better diam dari bersuara.tambah dosa je.

James Alexander said...

perkara biasa bagi mereka yg menganggap segala tindakan mereka adalah betul...

biorkan aje... dulu apak mereka x ajar...

Citarasa Rinduan said...

biarlah... kan, mengajar anak buat benda baik amalan mulia..
anak2 akan belajar apa si ayah atau orang tua lakukan

vampire's lovex said...

kaki gosip yg entah pahape... biar la bapak dia nak ngaja anak nye..ye dak,dpda dorg tuu..

kiera'sakura said...

btol.. melentur buluh biarlah dari rebungnya...kalau dah jadi buluh tue bakor buat lemang je yg blh pown!!!

Syakir Rahman said...

budak tuh dpt pahala berganda~alhamdulillah...bpak die pon dpt advantage gak....

Miss Ran said...

skong pndpat ko...

tu pun nak gosip

tak paham

**::CIKNUURUL::** said...

ntah nye,..bior la org tu nk ngajo ank die buat baik,.haiishh,.bnde simple cmtu pon nk kecoh,.huhu,.

wehh,ji,.abes sume entri ko aku komen,.perggh,bnyk trtinggal korg nye entry,.sadis tol la,..aku dh bls ni,aku dh puashati,.hehe,.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved