nabi adam pon jeles....

"ostad2...kita ni umat nabi muhamad ni kan..memang beruntung bebeno le ostad kan..kite dok wat maksiat dalam keadaan kita 'bertelanjang'..tapi tuhan totap bagi kite pakaian kan ostad..sedangkan nabi adam..bilemana die berbuat maksiat..tuhan terus menelanjangkan beliau kan..tapi tak ramai dari kalangan kita yang sering bersyukur dan lupe je selalu..dah tu siap bagi alasan..'kita ni manusia..dah name manusia memang le pelupa'..alasan tu memang takleyh pakai sebab ramai dikalangan kita yang sengaja membuat lupa...."

"hamboi ko ni..tak bagi salam..tak bagi muqaddimah laju je ko tazkirah aku ek..memang le..kita umat nabi muhamad ni memang nak kata beruntung..memang beruntung bebeno dah..sampaikan nabi adam pon jeles ngan kita"

"pehal lak ostad nak jeles2????"

"dah tadi awal2 ko dah cakap dah kan..tu salah satu sebabnye.."

"lar yang tu ke..tak tau pon sebenarnye pe citer..amen taram je tu pak ostad oit..cer citer lagi.."

"tu salah satu le kan..ade lagi..katanya nabi adam..
-tuhan menerima tobatku hanya dimekah..padahal umat nabi muhamad tuhan menerima tobat deorang kat mane2 je..tu pon ramaia lagi yang tunggu akhir2 masa nak bertobat

-ketika mana aku menderhaka pada perintah ALLAH..aku dipisahkan dengan isteri ku tercinta..tapi deorang..takder pulak berpisah dengan isteri ister deorang..

-aku melakukan dosa disyurga..lalu aku diusir dari syurga turun kebumi...sedangkan umat muhamad berbuat dosa diluar syurga..akan tetapi jika mereka bertaubat..mereka diterima masuk kedalam syurga..

kalo kite tak ghety2 lagi nak bersyukur..hape jenis manusia nye kite ek.."

huk aloh ostad..punohnyo diri ini....



bukan sekadar omongan kosong

19 comments:

bersama kak Es said...

bertuahnya ambo jadi umat Muhammad.

~selawat dan salam ke atas baginda

Sunah Sakura said...

alhamdulillah...

qasehraihan said...

syukur alhamdulillah..

Ieda Al-Habsyi said...

:)

liyana said...

Alhamdulillah syukur..
dpt input from this entry ustaz..
thanks..

ghost writer said...

tak reti-reti gak memang patut kalau kita hidup di zaman nabi musa atau lut.

k a k L a m p said...

gharang bebeno ostad nye tuh hahahahha

James Alexander said...

tazkirah terbaik...


thx ustaz jiji...

puteri ain said...

bertuah bebono kite ni ..
tazkirah yang menyedarkan .

diana said...

kita cukup beruah tapi tak ramai yang merasainya dan..
tak bersyukur pulak tu..
apo nak jadi la...

Iffah Afeefah said...

bertuah nye kite

d_LA said...

timo kasih ostad di atas tazkirah ini..

^baju kurung^ said...

alhamdulillah... Allah dah sediakn yg terbaik untuk kita. use it well!

Qaseh dalia adelia said...

hurmm .. sedih rasa .. =(

risa said...

uihhh tak ghoti2 nak muhasaboh diri..ekekeke
astagfirullah...thanks bagi ingatan yo

Hanis MY said...

syukur alhamdulillah... doh namo manusio key, mujo ado demo utk saling ingat mengingati...

kiera'sakura said...

syukur alhamdulilah...

FasiHaH SupiaN said...

alhamdulillah...... dalam rock-rock ostad pun byk penyampaiannya tak gitu ostad jiji?haha

Подтверждаю said...

as salam..
hehe. sifat manusia..
tajuk kan main lagi..
dah fikir masak2 ke ni? huhu..

bila beringat, esok lupa. sebab tiada siapa yang sempurna. tiada guna Dia menguji bila makhluknya sempurna.

<--segmen conteng ujang tu?mengaibkan orang lain >_<

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved