sebagai manusia aku sayang padamu

"bhai...sesotong sotong mat dol tu die totap manusia bhai...agak2 la weyh kalo lu nak kasi sembur die pon.."

matnyah ke..pelacur jalanan ke..bior le manusia tu hina dipandangan kita..die tetap manusia..bagi aku..memang kena ade jugak sikap hormat menghormati sayang menyayangi sesama manusia..tak kire la kalopon manusia tu hina gegile kat pandangan mata kita..tapi sikap hormat dan sayang  tu kena jugak ade walaupon sikit je..pandangan aku je la..kalo setuju jom kawen ngan aku..erk..kalo setuju angkat tangan cam korek idong..


lagikan NABI MUHAMAD pon menghormati  dan menyayangi seorang wanita tua yahudi..kalopon makcik dok hina nabi kita..dok sembur..tapi nabi totap jugak dok hormat dan menyayangi makcik tu...dah kalo ade yang kate.."takper la die tu nabi..kita ni umat biase je" meh aku nak tanye sikit..

"dah tu kita umat biase..kita ni umat sape die ek????sape lagi kita nak wat contoh kalo bukan penghulu kita..penghulu sekalian  nabi..yer dakk....



bukan sekadar omongan kosong

34 comments:

liyana said...

Aah..iyer sgt2..
insyaALLAH..

qasehraihan said...

insyaAllah..hehe

Rozuan Ismail said...

setiap org ada kekurangan.setiap org ada kelemahan dan pernah buat silap.orang sekeliling kita sebenarnya dugaan bagi kita.tuhan nak uji sama ada kita dapat tak terima kekurangan orang lain.

Afikah Aziz said...

saya setuju,erk tukar balik,saya sokong hehe

insyaAllah

Sunah Sakura said...

betul... cantik itu subjektif... erk, tetibe...

Eyrique Ettiqazz said...

biar hina di mata manusia tp cuba jadi yg mulia di mata Allah..

p/s:cantik picture tu wpon aku tau kau rembat laju2 dr google kan?hahahhahaha

SumBody Me.. said...

tajuk entry 2..erm..mati2 aku ingat incik neslo neh baca novel trilogi 'bagaikan puteri' Ramlee Awang Murshid tuh...

CGG said...

atas sampai bawah akak baca..
yeah..
sume betul dan bukan omongan kosong

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

kita ni siapa lah nak cemuh org kan jiji?cuma sentiasa mendoakan yg terbaik buat mereka yg jahil tentang hukum hakam..tu je

bersama kak Es said...

ji check mesej FB

bersama kak Es said...

contoh ikutan terbaik.. tapi sering dilupakan. Selawat dan salam ke atas baginda Rasulullah

Подтверждаю said...

as salam..
manusia.
bila dia rasa dia keliru, jawapan mengelak seperti itu la yag keluar.
tiada keyakinan

FasiHaH SupiaN said...

kawin dgn ko tu memg x lah jiji oi,tapi aku setuju dgn entri nie....

tulus sweet said...

den totap tak syg kat ko

Anisa Hang Tuah said...

good ji :')

Nurul Jannah said...

betul tu :)

Eera Shera said...

macam kata2 sunan pulak..'mau kah kau mendengar tawaran ku'..hehe

d_tieah said...

Kan.. Setuju sangat jiji.. Sy juga punya kawan yang pondan yang tomboy.. Sy kawan je dengan dorang.. Dan tetap berdoa semoga intu hati mereka terbuka untuk berubah.. Tu ke lah kot..



Entry Terbaru : Penyelesaian Isu Laman Web Disekat

evagurl (podshop) said...

title tak leh blah. ni msti fanatic ramlee awg murshid :)

sergeant keroro said...

erkk, cinta itu subjektif. tetibe.

belog amiyo said...

sayang kamu juga :P

KuNanGKuNanG said...

cyg semua..:P

NURUL AINI NORAZMAN said...

nice,.
lagi kite benci kite sergah,.lagi la panas org tuh,.

diana said...

jangan la hina...
kita nasihatkan aje,,'
kalau hina nanti lagi la dia jadi benci kat kita...
bila dah benci cakap apa pun dia tak..

✿ boonga_kecik ✿ said...

cikgu, sy dh angkt tgn mcm korek idung. :):)


Nama aku Minah. Ini boifren aku Mat Kulup

Raden said...

aku pon ade sifat syg mnyangi kat org yg xsyg aku

Syakir Rahman said...

kdg2 kn kita kene pndg positif pd org laen drpd tgok dr segi negatif..sbb mana la taw kalo time kita ssah diorg dpt tolg...atau mayb kelebihan diorg tuh dpt membantu memperbaiki diri sndir..kn3....kalo kita tgok negatif, kita hnya mnjauhkn diri kita dgn org tuh dn kita xtaw apa potensi yg kita boleh dpt dr diorg...mcm mana kita nk baiki kelemahan kita...kn...

Shawn Razaleigh said...

botul bona lah 2

Iffah Afeefah said...

kdg2 aku skong ape y ko tulis

d_LA said...

MOKCIK SETUJU BETUL !!!

Qaseh dalia adelia said...

dulu pernah membenci seseorg gila2 babeng .. tapi skang dah matured2 ni fikir xde guna nak benci .. syg jiji ketat2 hahah

kokser kokdam said...

ramai xsey ikot nabi leni...

JIJI YU said...

syahdu tol aku bace komen2 korang..ekeke..

ctnurathirah said...

'sbg manusia aku sayang padamu'
macamku kenal potongan ayat ni..
hurmm..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved