demam

"along2..umi demam ni..katanya tak larat nak bangun..meh la balik sini.."

laju laju aku panjat motor..meredah awan berlagu pilu menuju ke rumah ibunda terchenta..sampai umah ibunda..tengok umi dok tengah tidor..mungkin tertidur keletihan menanggong demam kot..aku usap usap rambut umi yang kian beruban dimamah usia..umi tersenyum..

"sudi jugak anak bujang umi balik ke rumah ni ujung ujung minggu ni ek..tak ngajor tusyen ke????

"aisy..cam sehat je bunyi..tak ade plak simptom2 demam terok seperti suara berubah menjadi seksi ataupon hidung berair.umi demam ke ni???

"tak pon..wakaka..ala ala rancangan lu kena beb..umi saje je suh angah telepon kata umi demam..umi rindu nak geli geli dengan anak bujang umi ni hah.."

hurm..aku tersenyum..kata orang.. kita menumpang kasih kedua ibu bapa untuk meneruskan idop..tapi ibu bapa menumpang kasih sayang kita untuk menghabiskan sisa hidup mereka..


bukan sekadar omongan kosong

24 comments:

Niena Muhammad said...

rumah dkat xpe.. klo kte umah dekat hari2 balik kot..duk terus ngan mak.. sian ma smlm dmam,erm...tetiba nk lap air mata..

anis aneesa said...

isk3..tetibe sediyh..tmbah2 lg nnt dh nk msuk blaja dh..huk3..

Unknown said...

terbaikla umi ko

teringin nak kenal

haha

aah mse sakit br nk tingat

kalo die tak tipu mgkin ko tak balik

a.R said...

wuhuuuu....taching lol entry nih..aku dah 2 minggu ni tak balik..hihi..! arini..~ sekarang ni tengah siap2 mau balik umah mak!!! hihihihihi~~

Faaein Talip Roy said...

aku balik je ke U, mak aku demam malam tu.. esoknya aku pulak demam smpai skang.. dan aku rasa kenikmatan bersama emak tu janganlah disia-siakan.. bila dah jauh.. baru dok teringat2.. makkk.. adek nak balikkk.. uwaaaaa..... T-T

~nsar~ said...

statement akhir tu memang sangat terbaek.. huhu.. benar tersangatlah benar..

Unknown said...

untunglh rumah dekat bro..ayie nie perak ke johor...cuty je baru blik tu pon cuty pnjng..

Fasihah Supian said...

betul tu, kalau bukan anak-anak, siapa lagi yg mereka nak harapkan...

belog|amiyo said...

so sweet :)

Asyila Zainuddin said...

tetibe terbayang camne kalo mak takde nnti.. sedeynye.. wuwuwuwuwu..

A.s.t.i.n.a said...

T.T nanges oh...

NFE. said...

hahaha.baguslah mak ko ji.

Mat Gebu said...

Terharu.......ishh anak sapa lah ni agaknya kan..

Unknown said...

anak menantu mat gebu le ni

Puteri Iqa Izyan said...

hye makcik!!

nnt lain kali tipu kaw2 lagik. haha

Belog Sambal Belacan said...

ayat terakhir penuh makna..

Belog Sambal Belacan!

puteri ain said...

hahaha.. sempoi gila umi ..

tomato said...

huahauahuahua gelik aku

Anisa Hang Tuah said...

keluarga bahagia :)

ghost said...

kata-kata akhir itu sunggu menusuk.berdarah ulu hati dan terkesima..bagaikan membunuh sang pari-pari.

Lydia Miza said...

sian ummi rindu,nak geli2 ngan jiji pun kena tipu2..hehe

intan.maisarah said...

tak boleh tahan betul komen ghost

aku malam ni terasa nak tidur dengan mak

Nazsabrina Iman Zulfikar said...

bermanjalah dgn ibu bapa sementara ada peluang.

Kira Sakura said...

mama aku pown x shat.. apa kan daya agak jauh aku nk melangkau blik kg.. huhuhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved