orang macam tu nak jadi pakwe ko..ceyt..

sekadar coretan kosong

bile naek motor nak pergi bersolat jumaat..tertengok dua tiga orang remaja yang bukan lagi ditaraf bawah umur..tapi dah taraf terlebih umur dah gamaknya..boleyh pulak deorang dok tengah syok-syok lagi melepak sambil mencebok ais cendok spesel padahal dah azan dah kot..tetibe terspontan terkeluar kenyataan meniti bibir munggil milik member gua..

"muka kiut ghupe dafi pon..jambu ala k-pop pon..body taff dah ghupe model kotak spender pon..ketinggian mengalahkan hero hindustan pon..kalo dah semayang jumaat yang seminggu sekali ni pon dah takleyh nak pergi..memang tak layak tol le nak jadi suami mithali..tapi ramai jugak awek2 yang berkenan wat stock orang2 macam ni..bagi gua lelaki soleh itu lagi penting dari perempuan solehah..sebab si lelaki ni la yang bakal membimbing."

tetibe gua terpikir ade benarnya jugak kan..



bukan sekadar omongan kosong

29 comments:

Elyana Ahmad ツ said...

sokong ji.mintak2 bakal suami aku tak pernah tinggal solat.

senyumSOYA said...

yup btoi tu pak ostat~ heheheh

Rozita said...

ye... memang sangat benar... amanah yg sangat besar tu..

Faaein Talip Roy said...

laju je update..

betul arr.. segala-galanya terletak pada suami.. hmm..


adek jiji.. carikan lelaki yang boleh membimbing ke jalan yang benar untuk akak boleh?

erleena said...

benar!

risa said...

nak tepon somi ai tadikkkk
seketeri kato dio lom balik dari masjid..hehehe alhamdulillah:)

Niena Pengembara Ilahi said...

dia niat je kot smyg tu hehehe.. niat tpi xwat..mungkin gak :D

Syazwan Che Deraman said...

ooohhh..
sungguh tak bertanggungjawab laki tu.
demo g semaye masjid mano tadi?

bedpet said...

mungkin kena letak speaker tepi telinga diorg. bg diorg dgr kuat sikit azan tu.

siti kektus said...

betul2. suami lah yg bentuk isteri nanti. ;)

i'm ezza haniza said...

betul jugak tu,,ish2222

Hanis MY said...

jolo sgt ji weh... suomi terchenta la hok akey bimbing isteri dio...

eh syazwan pilot tu ore kelatey ko? dio spikim kelantam tuhs...

Mdm Biar Betul said...

BACE CITE NIH... TERINGAT PULAK TAJUK BLOG DEN YG NIH http://biarbetulblog.blogspot.com/2011/07/tidak-semestinya-anak-mithali-boleh.html
SESUNGGUHNYA LELAKI YG BAIK UNTUK WANITA YG BAIK... DAN LELAKI YG KURANG BAIK SEBALIKNYER....

anis aneesa said...

wah,btowl..i agree 100 percent..!kengkadang imam tgh bace khutbah,msih ade pkcik2 yg duk lepak kt kdai kopi..camne tu..

Diana @ bilakukatacinta said...

best nyer kalau semua lelaki sedar akan kepentingan menjadi soleh cam ko ni jiji

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

aduhh ramai lelaki tak solat jumaat skrg ni jiji.

diana said...

lepas tu bila kawen merungut laki curang la..
laki pukul la..
selalunye laki2 gini la yang bila kawen aniaya bini..

bersama kak Es said...

mmg REJECT nak buat menantu kalau tgk perangai macam tu

NURUL AINI NORAZMAN said...

mmg kene tendang la mcm ni kan., pasni nk test la ajak dia dating hari Jumaat kol12 tgk dia approve ke x,.hahah

liyana said...

ade benarnya

A.s.t.i.n.a said...

habis?? perempuan solehah seperti saya ini tidak pentingkah??

(berlalu dengan ilek2 ajer)

Iffah Afeefah said...

huh tak paham

kire oke die makan

y aku nmpak die tgk wyg..

~eZmALiZa~ said...

wah...abam jiji rajin pegi smyg.oke, next candidate of future husband of other girl.hahaha =D

FasiHaH SupiaN said...

reject, reject!!haha

nurdani said...

ada jugak lelaki yang sempat singgah sport toto di waktu solat jumaat.nak dilempang tak boleh,nak disepak takut disaman. so perli je la mampu di buat.

"pakcik,hari ni rasa macam bukan hari jumaat je kan....lain betul"

pakcik tu pun berlalu pergi dengan nombor ekor di tangannya.

cik pulau said...

mintak dijauhkan dari suami yang macam ni..amenn...^^,

kembatolo™ said...

nyakuk jie. haha

Puteri Iqa Izyan said...

aku cepat jatuh hati tengok lelaki yang muda2 keluat dari masjid. hahaha.. =P

ghost writer said...

lelaki soleh itu lagi penting dari perempuan solehah..

dilanjutkan lagi selepas itu,aku setuju sangat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved