lebih lebih lak ko...

ni dah lebih lebih dah ni
kekadang diri ini rasa ingin dimanja manja dan dibelai belai indah..contoh contoh ek contoh.."bulan ini abu mendapat gaji melalu pekerjaannya sebanyak 800 ratus hengget..lalu abu merasakan die ingin memanja manjakan perutnya yang berkecacingan dengan melantak dihotel bertaraf tujuh belas bintang dimana segelas air masak di hotel tersebut sudah mencecah harga lapan puh hengget apatah lagi kalo abu mau makan burger kure kure dengan berbekalakn gaji bulanannya 800 hengget sahaja". persoalannya disini..korang tak rasa cam melampau lampaukah abu itu kalo????

hidup bersederhana...kadang kadang..ramai yang mudah lupa diri..cam contoh si abu tu..tak sedor yang gaji die punye la ciput..ada hati nak makan kat  hotel berbintang bintang..apa salahnya kalo kita mengamalkan hidup bersederhana..apa nampak hina sangat kah kalo kita hidup bersederhana???kan ke lagi molek kalo dalam semua perkara kita hanya bersederhana..tak der dok buat lebih lebih..kekadang orang lagi menyampah ade la dengan mereka yang berlebih lebih ni..

sama jugak dunia blog..kekadang bersederhana itu lebih molek..

p/s
kalo 'ibadat' memang okeh la kalo nak berlebih lebih..yer tak???



bukan sekadar omongan kosong

24 comments:

Afikah Aziz said...

bersederhanalah kita dalam segala hal itu lebih baik :)

cuak weh tengok gmbr tu

Cheq Sue said...

he he he... time dapat gaji je pun nak makan lebih2... @ makan kat luar tapi idok le sampai gitumo lalu nah..

Diana @ bilakukatacinta said...

wasatiah...ye tak?

~eZmALiZa~ said...

inilah dia kalau besar periuk, besar keraknya. eh, yeke?

Khumaera Ismail aka Habibi Hamid said...

setuju!! =)

Qaseh dalia adelia said...

insyaAllah .. berlebih2 dlm blog tu cane ? tak paham ..dr tadi tgk pic first igt kan ye makan mende .. tapi upenya .. hadoiii serammm

Anisa Hang Tuah said...

bersederhana tak merugikan pun.
jadi marilah kita,,,

aimie amalina said...

betolllllllllllll!
sedar diri+sederhana=terbaeeek dari kopi oo..=)

aNaYaNa said...

apa salahnya abu nak mencuba sekali sekala makan mahal masuk tekak dia..cukuplah sekali seumur hidup bagi abu..:) :)

Jiejah Gorjes said...

tak salah kalo sesekali nak memanjakan diri. reward pada diri sendiri dgn hasil usaha diri sendiri. tp kalo hari2 buat mcm tu mmg tak sedar diri nama nye :)

cucu umie said...

bersedarhana dalam kehidupan..itu yg dituntut

Umie Artoqiemie said...

aku dah sms abu cakap “abu sedarlah”..

SoLy SoLicious said...

senantiasa besederhana dalam segala hal...
aiyyoo..sungguh seram nengok gmbr tuh..huhu

sergeant keroro said...

sederhana itu lebih baik.

p/s : ibadah kena tamak, haha XD

intan.maisarah said...

sederhana dalam semua hal...

Sunah Sakura said...

Islam pun menganjurkan umatnya supaya lebih bersederhana... :)

tulus sweet said...

ji nk cincin RM23 ...haha!

James Alexander said...

sederhana itu cool...

cik pulau said...

bersederhana dalam blog..
lalala~

FasiHaH SupiaN said...

biarlah setaraf dgn kemampuan......itu kehendak je tu

ghost writer said...

aku pun dah lama bersederhana nih.meskipun ada part yang aku boroskan..cuma untuk hobi bukan nafsu.

saya bukan tomato said...

sedar diri jelah kalau tak mampu kan ~

Ainul Hayat said...

Aku sokong entri ko ni jiji.kekadang org ni lebih2 hanya untuk nmpak "gah dimata masyarakat. huh.

Iffah Afeefah said...

bila sume berlandaskan nafsu ji

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved