selesai sudahh..setan serah diri je weyhhh

alhamdulillah selesai sudah tarawih malam pertama dibulan ramadhan..punye la meriah gaban takyah nak cakap..dah ghupe semayang kat tengah2 bandor palestin yang kena serang dek tentera rejim yahudi dah gamaknya.bummm bam bumm bammm...anak sape la yang kurang pengajaran sungguh dok maen mercun seludup mase orang dok tengah semayang..malam esok aku nak babap dengan batang tebu..

jadi tazkirah selingan untuk solat tarawih malam memule ni..takleh panjang2 sangat..aku sekadar berkongsi cerita dengan para jema'ah je..ceritanya berbunyi...

bila je lepas waktu asar dah nak maghrib 30 sya'ban nak masok satu ramadhan.maka ada la dua ekor setan dok berbincang..sekor dok plan nak larikan diri dari ditangkap malaikat dan digari selama sebulan..sekor lagi..muek takyah cakap..pergh heaven tak hengat.punyer la sempoi..si setan yang nak larikan diri tanya setan tu..

"ko pehal rilek semacam je ni.takder rasa kegerunan ke weyh..nak kena tahan lokap sebulan ni"

"herk eleh..aku dok tunggu masa malaikat datang gari aku je ni..ape nak takut..manusia2 yang aku bersama deorang selama sebelas bulan sebelum tibanya ramadhan ni..punyer la goyang iman deorang..padahal deorang dah ada AKAL dan JIWA yang konon2nya beriman..aku pulak kamcing ngam2 dengan nafsu..tapi elok2 je  aku kalahkan deorang..padahal nafsu tu pak turut aku je pon..jadi kalo dah sebelas bulan deorang asyik dok kalah je..inikan pulak masa sebulan yang dok ada ni..aku berani potong ekor le weyh..gerenti sama je deorang2 yang jenis spesis tu..engko mesti takut sebab engko salu je gagal kan????"

p/s
muhasabah diri sesamae..tang mana kedudukan kita..



bukan sekadar omongan kosong

16 comments:

Amirah Adnan said...

ko g semayang kat mane.. nak g ngusha neh.. muahaha

sergeant keroro said...

baru balik, hehe XD

p/s : stylo habis :P

i'm ezza haniza said...

fuiyooo..pak aji buat 20 ke malam ni ?

ezza buat 8 je..kehkehhh

Asyila Zainuddin said...

haish.. kat tempat kite takde tazkirah la..

kiera'sakura said...

smoga ramdhan tahun nie yang terbaik buat kita semua..

HZQH said...

jiji, selamat berpuasa yaa :) thanks sudi komen entry aku. sorry jarang jengah blog kau :)

delarocha said...

syaitan dah masuk lokap, yg tinggal hanya nafsu.

Cinderella said...

hoho..setan kene gari nafsu pulak kene control..hehe

SoLy SoLicious said...

hanya tinggal nafsu...
tepuk dada tnye iman~

intan.maisarah said...

insap.



.

jiji..
selamat puasa.

kurang kurangkan la
loyar buruk ko dengan anak murid ye

ghost writer said...

sama-sama lah kita muhasabah...mana tau kalau ada antara kita yang akan gagal pasti ia akan lebih kesali 11 bulan yang lain kerna gagal menguasai iman.

FasiHaH SupiaN said...

selalu org pertikai, betul ke syaitan digari bulan puasa?? kenapa masih ramai yg buat maksiat? hmm, tahu xpa, ini tazkirah bg mereka yg bertanya soalan camni patutnya...

ahsfantasy24 said...

╲╭━━━━╮╲╲╭━━━━━━━━╮
╲┃╭╮╭╮┃╲╲┃Selamat menyambut
┗┫┏━━┓┣┛╲╰┳Ramadan ♥
╲┃╰━━╯┃━━━╯╰━━━━━━ ╯
╲╰┳━━┳╯╲╲╲╲╲╲╲╲╲
╲╲┛╲╲┗╲╲╲╲╲╲╲╲╲..


Jom Lawat Teratak Buruk Saya:
1. Statstik pekerjaan yang paling dipercayai di Malaysia!
2. Malaysia nak guna duit syiling baru ala-ala euro coin!
3. Geng pencinta yang tak mampu lupa kekasih lama!

Iffah Afeefah said...

ermmm betul tu ji

tetibe br rase ko ni bebetol ustad hehe

Sufy said...

hahahh..di saat semakin hampir ramadhan, syaitan n iblis berpusu2 mencari mangsa utk pesongkan akidah manusia..Alhamdulillah, sekarang dah Ramadhan..syaitan n Iblis menangis n terkurung baru tawu..btw happy fasting day jiji yu..:)

Qaseh dalia adelia said...

susah kalau sifat buruk dah sebati dengan manusia ..ada setan or takde tapi jika hati manusia tiadaniat untuk berubah .. sama shj .. =) tq ostad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved