awak..kenapa awak main sorok sorok dengan saya

27 april 19*#..oooo..olololo malu le tewww..takut kantoi ek..itu pasal ko tak revealkan tahun engko beranak..tapi pekehal le susah sangat nak revealkan tahun keberanakan engko tu..ke malu sebab dah berumur labih dari orang memuda yang laennya..

apa nak malu sangat dengan umur..bagi aku umur tu sekadar angka..kekadang orang yang dah berumur belom tentu lagi kematangannya dan ilmu yang ada padanya..kata tok guru aku..orang yang dah berumur tapi tak berilmu..maka die taraf kanak kanak je pon..tapi kalo kanak kanak ribena tapi berilmu tinggi maka die lebih mulia dari mereka yang dah berumur..tak caya..tengok je la bebudak sekolah tahfiz yang dok jadi imam tarawih..berapa umur deorang berbanding dengan para makmum kat belakang..mereka mampu jadi pak imam..kalo nak diikutkan..yang tua itu lebih affdhaallll JIKALAU berilmu..kalo tak..dok belakang bebudak tu sudah..


apepon yang berumur itu sebenarnya lebih berpengalaman..pengalaman yang lebih mematangkan mereka mengikut keadaan..jadi kalo nak dipikirkan kenapa perlu disembunyikan tahuh keberanakan tu ek..ke takut saham merudum jatuh..sebab ramai yang sorok sorok tahun beranak ni..ialah pompuan...hurm hurm hurm..errr kenapa ek????lelaki kalo makin tua makin oke je..yer tak..




bukan sekadar omongan kosong

41 comments:

aimie amalina said...

huuu
aku okeh jek
cakap 23
hahaha =p

Sunah Sakura said...

banyak spamming pada email berlaku berdasarkan tahun kita lahir... :)

Nana Ichigo said...

nana mc budak2 lg

unieMARKS :) said...

um.tak malu pun. tny laa. ;p

Iffah Afeefah said...

aku mude dr ko y pasti

erk itu besday ko ke

Lea IsNaw! said...

aha..macam tujukan utk aku je
ok, aku tukar skrg. har3

Luqeem™ said...

sebabnya umur ni berkaitan dengan muka seseorang.

Asyila Zainuddin said...

haha.. tak pernah sorok pun.. bangge lagi ade.. kekeke..

shazleenhairuddins said...

haha. umur je pun. itupun nak malu.kuikuikui ;p

kembatolo™ said...

jie, aku pun baru pikir pasal ni. dekpun rama lajok puwe hok susuk tahun lahir. padahal xsaloh pun kalo tunjuk. seney sikit kijo. ko guano? kahkahkah

Kalamhati said...

ambo dok kesoh pom..do ghajin susuk thn lahir..hehe wlupon ambo dah berumur..ambo pom lali doh kalu org kato ambo anok daro tuo..org buleh kato jah..ye dok..Allah punya kuasa belako..

ir prof dr alia rosli said...

aku takyah cakap pon dah tau umur aku bape. hahhaha

auny aizie said...

aku 1991 hehe huhu haha

kalau kat kolej aku, lecturer lah yg paling suka main sorok2 dgn umur .

terus tak tenteram aku belajar . haha

Jue said...

Aku x ksah org tau umur aku hoho. Like u hv mentioned, age is just a number =)

Proud to be 26th this year =)

laskar pelangi said...

bukan tak nak ngaku tua.tp sogan.hik3 ;D

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

salam jiji..

agaknya akak je kot yg tak sorok umur.mengaku je umur 30 tahun kan..tp mmg pelik ramai yg tak mengaku umur berapa.

✿ gadis biasa ✿ said...

its just a number

well....i'm proud to b 24.hahaha :))

kechixx said...

dalam pesbuk aku aku sorok ke tak ek tahun lahir aku..jap nak check..hahahaha;)

yad'z said...

bukan tanak reveal tahun lahir.. banyak masalah nanti.. orang boleh tahu pasword kite jugak ...

lelaki tak kesah makin berusia .. kami2 kaum perempuan ni kalau boleh nak yang lebih tua dua tiga taun dari kami sebab insya Allah boleh bimbing kami... bak kate orang... para lelaki nii life began at thirty... hahahaha

❤Myra Si Gula-Gula Hati ❤ said...

lame giler tak jenguk blog ang ..
bukan sorok la, saje nk men teka teki ngan orang...:P hehehe

ILA HonEyBuNNy said...

umur tu hanya angka ja....uhu...

xkisah la umur berapa janji awek muda...ahhahha

Faaein Talip Roy said...

meh aku lengkapkan.. 27 April 1988


ok.. fine.. terasa giler ngan entri ko ni..

Nur Farah Hani said...

saye saye.. 90!! tak eksah pun..sebab mude lagi.. ehehehe.. :P

belogkiter said...

malu lah

Muslimah Optimis said...

hahah..xdenye nak malu.. aku lagi ta dari kau lah jiji cuma ko je xnak panggil aku kak kan..cehhh

NURUL AINI NORAZMAN said...

hahaha~ aku terang tang2 tunjuk tahun hari bulan lahir aku,.so ko jgn lupa bagi hadiah kat haku hoke =p

Paradise Gal said...

same-same lah kite menuntut ilmu spy ilmu di dada seiring dengan usia kite.

H.J said...

aku kat fb tak kasi tunjuk tahun

uci ulala said...
This comment has been removed by the author.
d_LA said...

sentap duh...hahaha..kam kalo aku tjk bday aku kat fb, luse ko kena bg hadiah la kat aku..tak kire..aku nk hadiah gak berupa sebuah mesin basuh otomatik

Edy Zaidi said...

aku lahir 2001...hahaha

tomatokering :) said...

kalau aku cakap org tak caye sebab muda sangat

Niena Pengembara Ilahi said...

umur sy 25.. tak penah malu nk ngaku..

uci ulala said...

usia hanyalah angka~~hoho
thnx 4 da great cdgn.. =)

Ainul Hayat said...

aku kalau org tanye aku cakap je umo sebenar. tiada masalah bg aku. :)

sergeant keroro said...

aku budak lagi, haha. baru 19, amacam? :P

akoo pae said...

haha..aku sorok gak..tp aku mude lg..saje,gdik nak sorok..
hee

Anonymous said...

1411h~

seqian wassalam :)

Qaseh dalia adelia said...

ok 1985 hik2x

Cik Bell said...

aku tak malu jer jie..haha..tp rasanya aku lebih awet muda kot dari ko.haha

diana said...

nak kena tambah ilmu banyak2 lagi la nampak gayanya..
tapi kenapa orang yang mencari ilmu selalu dihina...
kejam tau!!

eh!!hari ni nak khatam entry kamu..
semalam akak tk online..:(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved