ceritera sahur

iyo sangat..iyo bebeno le tu kalo kata lewat kan sahur itu meghupekan perkara sunat yang dituntut agama..tapi nak melewatkan tu agak agak la jugak..ini sampai orang dah ketuk microphone masjid nak azan baghu engko nak menyuap kurma..itu lahabau jugak namanya..sesaja jugak niat engko nak pose..

ni doodle aku
lewat untuk bersahur..ada sesetengah pendapat mengatakan dua jam sebelum subuh itu pon dah dikira lewat dah tu..dah alang2 bangun bersahur...apa kata kita terus menghidupkan malam ramadhan kita..tahajud dua rakaat pon jadi le..sehelai mukasurat quran pon dah kira ok jugak..asalkan berterusan amalan kita tu dah ok dah..kalopon sikit je pada pandangan kita..



bukan sekadar omongan kosong

17 comments:

Iffah Afeefah said...

taula sahur makan kari

hehe

ps: Betol a tu...bkn ko ke y ketuk mic awl? =P

Umie Artoqiemie said...

pak cik, jangan gelak.
nanti tertelan kurma sapa susah?

EE said...

masalahnya tadi aku x bersahur,dah terlepas pahala puasa....boleh aku tido giler2 lama,pkl 6.30 pagi baru bangun..

sergeant keroro said...

aku dah ready awal, orang ketuk mike baru telan, sebelum tu kemam jek kurma.

keh3

Atiqah Sa'ahiry said...

lawak tul alien sergeant keroro...

pkul 4 dah bangun dah.ready untuk

makan je..

BloomSyaz said...

Saia sahur stiap ari kol 5 am . Setengah jam sebelum imsak . Gile lewat .

P/S : Rase cam nux pijak2 nux hentak2 muke org tue kat ats tu .

H.J said...

selamat bersahur

Faaein Talip Roy said...

aku tak sempat sahur pagi ni... uwaaa... nak nangis aku.. nak mkn skang bleh tak?.. hahaha..

kiera'sakura said...

rini sahur pertama tanpa ditemani mama dan papa tercinta...hohoho

IFA Athirah said...

woi..mane dpt gmbr pakcik ni?creepy loorh..

Suhaili Sarif said...

suka komen iffah.hehe

Qaseh dalia adelia said...

mak salu kejut pkul 4.30

cik pulau said...

betol..
tapi kat umah memang sahur lambat..
hehe..

kat umah tak dengar la wehh ketuk2 microphone. hehehe

cik pulau said...

betol..
tapi kat umah memang sahur lambat..
hehe..

kat umah tak dengar la wehh ketuk2 microphone. hehehe

James Alexander said...

time org ketuk mike tu, gua tgh menelan air yg terakhir.... kire ok la kan ? hehehe...

Cik Ciku said...

aku xsahur pn pg, sob sob sob, mtk2 blh brthn smp berbuka,huhu

yad'z said...

betul2.. seelok2nya jangan ler sambung tido after sahur.. kang ade yang terbabas solat subuh.. kuikuikui

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved