karangan raya saya..

tak ramai sangat blogger yang dapat online ini hari..fesbuk pon lengang..eceyh..kan molek kalo bulan ramadhan yang cenggini..gua tak akta kat orang lain pon..kata kat diri senirik jugak..apepon..bior la ape pon perbuatan kita member manfaat kepada diri dan lagi molek kepada insan disekeliling kita..

pagi raya gua dimulai dengan sesi takbir ala2 ustaz asri rabbani..paduan suara yang cukup mantop dari sekalian umat kat kampong gua..gua berkhutbah..sampaikan melopong habis satu masjid disebabkan khutbah gua dikatakan khutbah terpendek sepanjang zaman..apekelas khutbah pepanjang kalo korang dok membuta jugak gamaknya..buat kurang pahala semayang sunat je..

balik semayang raya..terpaksa kasi duit raya kaler biru nak ungu2 sikit kepada adik beradik gua..kang bagi kaler merah kang dikutuk gua berzaman jugak gamaknya..lepas tu ziarah umat satu kampong..naik umah salam salam je..mintak ampon..tak makan minum pon..kang membuncit jugak perut gua kang..asal ziarah je ok la kan..

dah ziarah umat satu kampong..ziarah awek awek..ekeke..pas tu balik umah atok ngan opah..sambil dikelilingi keluarga keluarga yang terdiri dari apak sedara omak sedara dan sepupu sepupu yang cun cun jugak gamaknya..mase kecik kecik dulu tak cun sangat pon..heran gua..

lepak lepak umah kezen sambil maen game..balik umah taip entry..sambil sms pelangi..ekeke..

sekian karangan raya aidilfitri dari gua..taraf upsr je gua rasa karangan kali ni..



bukan sekadar omongan kosong

27 comments:

Anisa Hang Tuah said...

jiji segak bergaya

pandai berposing depan kamera

seamat hari raya

hulurkan duit raya

laskar pelangi said...

wah! best dah ni karangan ni..dah lepas kot kalau takat upsr...hik3 =D

nak gak duit raya....~~~


tadi kat kampung pun,dengar khutbah..rasa sejuk je...sebab orang duk baca khutbah muda kemain..=D

puteri ain said...

comel betul budak tu :) hehe ..

selamat hari raya . maaf zahir batin .

Sunah Sakura said...

tu jubah yang hj kasi ke?

mana duit raya aku?

sergeant keroro said...

cewahhhh

FaKArePa!n said...

ostad pon ziarah awek2 ke?? hehe

Anis Adila Aris said...

Selamat hari raya. :)

amboi masyuk la adik beradik dpt bnyak wit raya...

SoLy SoLicious said...

nak wet raya gak!!..teeheeee

Wadi AR said...

pjgnye essei kau ni jiyu. aku bg A+









selamat raye

Nur Farah Hani said...

haha selamat ari raye.. kalo dablogger tegar tu hupdate tak kire mase la gamaknya.. haha.. :D

♛ Azie Azra ♛ said...

selamat hari raya jiji yu. lama tak singgah sini. aku kan busy. ngeee :D

WAHIDA ALIAS said...

SELAMAT HARI RAYA DAN MERDEKA JUGAK!


SEMOGA BERBAHAGIA DI HARI YG MULIA NI.

emieysandra said...

Selamat Hari Raya ustat jiji..klu xsilap..blog berwajah baru kn, kemas ;)

epaa chenta said...

amboi; bak sini duit raya skittt :P

Saiazuan said...

yups sgt lengang.. nk wat entry pun xde mood..

farhana yusoff said...

duit raye duit raye..hehe

Cik Bell said...

comellaaaaaaaaa budak kecik tu.

cik pulau said...

tu dia aihh...
pak imam kat masjid aku, tiap2 tahun. asal smayang raya je dia nanges wehh..
sampaikan aku pn jadi sayu...

PENCONTENG said...

kalau aku cekgu, aku bagi A lah untuk penulisan kau.

duit raya biru2 bercampur ungu takde ke utk aku? :)

auny aizie said...

hakahkah amboiii kanak kanak kalau mengutuk sampai berzaman dah boleh tuju kaki dah ke dia .

haha selamat hari rayaa weh

hensem baju raya

Cik Eliza said...

cun..

uncle , nak duet rayaaaaa!

d_LA said...

pelangi tu awek ko ke?dah berkapel rupenyo ko ni ji..cpt2 kawen ji oii

TunTeja said...

jiji! Selamat Hari Raya :) sory laaa dah jarang bebenauuu tinggal comment.ehem2.pelangi tu sape jiji? :p

i'm ezza haniza said...

pelangi ?wuhuuuuuuuuuuuuuu...selamat hari raya!

geeds said...

that sounds like a lovely 1st day of raya to me. selamat hari raya. (:

Ekin Razly said...

blogwalking. samat ari raya ~

Ainul Hayat said...

Selamat hari Raya Aidilfitri Jiji. Wah...duit rayer biru kearah ungu tu....nak lah jygak. bagi kaler merah pun aku terima.....ekeke~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved