mana semangat nak raya

walaweyh..menitik ayor mata jantan aku bila dengor lagu raya orang orang melayu..syahdu tak hengat lagunya..sekali layan zaiton same'on punya lagu..pergh..banjir jiwa raga..yang dok stay kat malaysia ni pon terasa syahdu berlebih lebihan..bila dengor lagu raya melayu punye..

tu belom dengor takbir versi kaum melayu lagi tu..lagi la syahdu..menitik segala air yang dok ada..banjir..tapi akur asa cam orang melayu je kan yang nyanyi lagu raya..tak prenah pula aku dengar lagu raya kaum africa ke..lagu raya pak arab ke..

pehal nak syahdu syahdu dengar lagu raya dan takbir versi melayu..sebab lagu raya kat negara kita..dengan takbir raya tu..memang berirama kesedihan..ibarat melayan sinetron seorang anak yatim yang ditipu hidop hidop oleh pakwenye dan tetibe die mendapat kanser..dan mati begitu sahaja...mungkin irama sedih tu sebab ramadhan berlalu pergi kot..tapi bukan ke sepatutnya..kita bergembira menyambut kemenangan setelah berhempas pulas selama sebulan..so irama pon kena semangat le kan..patotnya..macam kat negara arab..semangat semacam takbir raya deorang..sampai terbelahak anak tekak..




bukan sekadar omongan kosong

17 comments:

Syakir Rahman said...

yup~terdgr tazkirah dr ustaz huri... mayb sbb org mlayu x tahu bhasa arab sbb tuh maen ikut je...kalo diorg paham diorg xkan nak takbir berirama sedey...mlayu ni kan kuat ngan adat ;P

Anum said...

saya sangat bersemangat nak raya

sue-ab said...

lagu raya mmg byk sedey hehehe...tp kena tgk lirik la..kebykkan kes kena tinggal..so kena sedih la

nuruashia ♥ said...

wake up jiji..!!!! nk raye dh ni..adoiiilaa...

Anisa Hang Tuah said...

lagu yg rancak pun sedih

:|

farhana yusoff said...

memang sedih dengar lagu raya lebih2 lagi bila x pulang ke kg lagi ni..sobs...sobs...sobs

cik pieja hut said...

yey , nk raye dah . mesti pasang lagu rancak

Iffah Afeefah said...

erm mmg slalu lagu sedih je

mau mati gamaknya

patut raikan kemenangan

Asyila Zainuddin said...

tapi lagu raye anuar zain yg mase kecik2 tu tak sedey pun.. ngee..

Izzatie said...

Siapa membe kau tu? Nak tengok :)

NURUL AINI NORAZMAN said...

yg ko pergi dgr lagu raya sedih tu nape,.pergi la dgr yg lagu yg raya yg havoc skit,.hahaha

haah kan, tak pernah dgr lagu raya dri arab,.haha

James Alexander said...

raya aku sama aje setiap tahun. tu pasal semangat pon dah kurang.

sergeant keroro said...

entah ler... tahun ni balik KB sehari jek, huhu T__T

meh datang raya :P

Hanis MY said...

kawe sedih ramadhan nok abih doh huhu...

eh mokcik tu la gypsy nyo... ko demo tokleh nok kelih gambar tu?

Paradise Gal said...

dua2 pon boleh. sedih dan bersemnagat. combine, ok ape

Lea IsNaw! said...

kat mana2 aku pergi
ade pasang lagu raya

Sarah Mohd Saleh said...

kau nih memang mat bunge2 lahh der..org raye kite bergumbira,kau nk sadis2 lak dgr lagu rye.haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved