tips berhadapan dengan bakal mertua

-jangan tunjuk muka gelabah tak ketentuan hala..bior pon seluar tak berzip..muka tu kena menten selamber..yang penting ekspresi muka tu..bior nampak beriman

-cuba berkomunikasi dengan baik. diam membisu terkebil kebil..tersengih sengihh adalah sangat tidak digalakkan..dok maenw nset masa berhadapan dengan mertua pon tidak digalakkan..

-selidik dan buat sikit eksperimen pasal bakal mertua..ambik tau sikit sikit latar belakang die..ape keje die..ape hobi die..ape die minat..ini akan membantu kelancaran proses komunikasi kita dengannya..

-nak berborak pon..kena pastikan genre ape yang ngam2 dengan bakal mertua..kang kita dok tibai genre zapin ghupenye apak mertua minat punk..mmg tak ngam...

-time makan tunjukkan akhlak terbaek..baca doa makan..tolong cebokkan ke..takkan tak reti kot..

-kalo bakal mertua buat permintaan suh jadi imam..jangan tolak..iakan aja..dah kata lelaki..yang pompuan..ape kata cuba berkepi kepit dengan bakal omak mertua..kasi ngam..yang tak reti masak pon kompom bakal mertua berkenan...

-kalo bakal mertua ada fesbuk jangan segan2 nak komen komen.takpon boleh maen twitt2...

-bergeli geli dengan mertua biar kena caranya..jangan maen hentam bingai je..
Published with Blogger-droid v1.7.4



bukan sekadar omongan kosong

43 comments:

Cik Bell said...

haha..nie tips utk laki..pOmpuan??
btw.sikit2 boleh bantu nie..huaaaaaaaa~~

Muslimah Optimis said...

ehem..ehem..dah xlama la dah tu ostad geli2 neh..dah pandai bagi tips ngorat mak mentua tu

NURUL AINI NORAZMAN said...

aku ngan mertua sempooii,.rock punyeeewww =p

FasiHaH SupiaN said...

uitt gaya cam ada pengalaman tuee.hehe

::Cik Pija:: said...

wiwittt main twit2 ngan mak mentua nnti penuh timeline tu. hahaha

sergeant keroro said...

tweet tweet la maju sikit, HAHA

noraliza said...

hahahaha..kalo pompuan lak tipsnya?

izfanora said...

macam dah terbau nasi minyak je kat sini.. :P

nuruashia ♥ said...

haahhaha..nk geli2 ngn mentua tu cmne??? adoilaaa..kalo bg pompuan plak cmne jiji????

Cik Eliza said...

HAHA..

dah ada ciri-ciri dah ostad neh...

nasi minyak malii~

Puteri Iqa Izyan said...

tips ni bukan untuk aku. =.='

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

amboi...ostad dah tau tips berhadpan ngan bakal mertua..dah tak lama lg ke ni?jgn salah bergeli2 dah la , nnt terus tak jd ye adik2..huhu

laskar pelangi said...

witwit! pak ostad nak kawen da ke? hek3

tips yg berguna ni

Iffah Afeefah said...

erk cebok tu bukan bsh ehem2 ke

cedokkan aku pahamla

ps: Kate lame lagi nk kwen

Niena Pengembara Ilahi said...

kalo bakal mertua ada blog, jgn lpa tepek header blog dorg kt blog kte

ina said...

advance mertua2 zaman skang.. da ade twitter and facebook... ohsemmm! keh keh keh

erysweetie said...

hoh?

gitu yek.

nnt aku kasi terai.

Luqeem™ said...

superb pnya tips..:)

tp nk gna bnda ni lme lg =.=

Nana Ichigo said...

nie kena bg si jame baca ne..

^baju kurung^ said...

haha... xlame dh ni nmpknya ustad

**::CIKNUURUL::** said...

ni msti kes nk dtang beraye umah bakal mak mertue nih,.hehe,.tahniah ji,.teruskn usahamu,.bismillah,.selawat bbanyok!

Nur Farah Hani said...

bergeli2 ngan mak mertua?? sungguh tak leh blah.. tak suke ta suke.. wahahaha.. :D

aimi adilah said...

cm bgune je kn :)

Lea IsNaw! said...

ko dah wat ke sume neh?

Umie Artoqiemie said...

mak mertua ang punk ke?,,

James Alexander said...

ala.. benda cenggini simple jek sebenarnya...

tapi bagi aku, nak rapat sgt2 dgn bakal mertua awal2 (walaupun dah tunang) ni bukan cara aku...

reenapple said...

jeng2.. nie entry ditujukan kat diri sendiri ka??

fndrocka said...

jangan lupa bawa buah tangan .

jgn main fesbuk kat henfon masa bercakap

Sunah Sakura said...

ni mesti ko selalu buat dengan mak pelangi nkoo kan???

fairuz said...

lame lagi aku nak kawen. takyah tahu pun takpe kan? hahaha kbai

diana said...

mudah je sebenarnya..
nak buat dengan tak nak buat je..

kebanyakan dari kita ni
tak usaha pun nak berbaik2 tu..

farhana yusoff said...

ustaz dah ada pengalaman ke?xlme da 2...pom pam pom pam(bunyi gendang)hee~

tomatokering :) said...

hahah toekk lah dgn mak mertua pon nak geli2 .

cik pulau said...

ji.. ni tips yang ko selalu buat eh???
hahahaha..

ザイダツアズニ said...

huhuhu
untuk pompuan takde ke..
1st time raya na g jumpa nie huahuahua

Edy Zaidi said...

ada ke yang bergeli2 dgn bakal mertua?hehe

akoo pae said...

alamak.aku ni enis yg suke sengih2 mcm kerang busuk..ak d galakkan ek?? abesla akoo..hahaha

*ko bg petua bdasarkan pgalaman ke ni??ekeke

HEROICzero said...

pengalaman ?


=)

nurdani said...

haha.mak mertua minat punk.huiyoo

syarifahsidrus said...

banyak pengalaman la ni..hehhee

A.I.N said...

jgn korek idung depan pak mentua, kurang adab namenye:)

Liyana Zahim said...

Ni xperience ko kan? Obviously! Hahahahaahah~

K O R I E said...

xsabar la pulak nak jumpa mak mertua ;p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved