bebudak unibersiti

ololo..comey2 bebudak nak masuk unibersiti ni..baju biru..telekong putih..seluar itam..kasut ade riben..ade jugak yang bantai pakai shawl...muka suci murni je sumer..senyuman meleret tanda teruja nak bergelar mahasiswa dan siswi..lagi maju.memasing bawak henset iphone le..htc..pergh..lagi gaban siap ambik gamor dengan aipad lgi...gedabak besor..

lain lain dan lain..lain dari kita kita dedulu kan..sapa kita..kita yang dah berumur ni la..yang dah bekerjaya..aku tak sempat merasa macam mana keadaan pendftaran universiti kat mesia..sebab aku stadi nunn jauh disana..

universiti aku..sampai je..takder taklimat..takder minggu perkenalan..takder awek awek shawl..takder la kena pakai baju formal formal..sampai je.rilek rilek.bila dah start kelas  .terus masuk belajo kalo rasa nak pergi belajo..kalo tak..melepak je kat umah..tunggu exam je..ekeke...

"ni abah ain ek."..sentap aku weyhh

p/s
gua dulu mane ade lappy..guna pc gedabak je..lagi best wat maen game



bukan sekadar omongan kosong

36 comments:

Musang said...

wah bestla ko blaja kt oversea..aku kt mesia je xmerasa nk pegi negara org

Anum said...

best ek.... study kat luar

FasiHaH SupiaN said...

cuti nak habis sudaaa

Anisa Hang Tuah said...

rindu kenangan nak jadi fasi..

Diana @ bilakukatacinta said...

betui tu..zaman daku dulu...takde pc..nak guna kena p lab atau library.. takde pendrive..guna disket jek.. Masa daftar U..naif gile..handpon pon takde

siti kektus said...

sikit lagi sampai lah u ni. haha ;p

yatie Awang said...

itulah anak2 sekarang tak perlu susah payah macam kita dulu, sekarang ibu bapa buat persiapan awal untuk anak2, tapi anak2 tu nanti mesti belajar bersungguh2, dan yg penting tak lupa jasa orang tua kita kan

nuruashia ♥ said...

ahhahaha..ckp je laa yg pak ostad jelesh ngn bdk2 yg ade ipad kannn ahhaha :P

aimie amalina said...

abah ain?
aiyaaaaaak..pak ostad pakai lebai ke gi sane?
hihihihi
zaman demand skrg ni..

senyumSOYA said...

pak ostat blaja overC...
jeles2...

orientasi la paling x best..errr...hehehe

reenapple said...

teringat zaman masa daftar U dulu.. hehe

Ainul Hayat said...

Best dapat blaja kat obersi...

laskar pelangi said...

HAHAHA ;D adik ke ain tu? mesti rasa nak sekeh2 je kpale ye dok sbb duk kata jiji bapak orang..hik3 =D

budak zaman skunk dah moden...dah tiptop orgkata..baik zaman dlu2 ag..ala old skol kn..bez tuu~

Cik Eliza said...

minggu orentasi tak besttt!

:(

raihana latif said...

dunia da berubah...hehehe

FTR said...

ntah2 dia sbut abang... ko je tersalah dengar kot..

FaKArePa!n said...

ostad belajo kat mesir ke??

Lea IsNaw! said...

wah2
hebat! study oversea tu

diana said...

ada wajah kebapaan nampak nya...:p

sergeant keroro said...

muka bapak2 ni, haha

HEROICzero said...

zaman dah berubah . =)

miss inna said...

mesti dulu bljr oversea nie kn..well, zaman dah berubah..budak2 U skrg nie pn semuanya dah advance..^^

chemay said...

alaa.
dulu zaman tudung lilit2 tak wujud lagi
:)

pisau belati said...

untung budak sekarang banyak kemudahan.tapi banyak yang di salah gunakan.....

kiera'sakura said...

untung budak2 skang kn..

PENCONTENG said...

kau belajar kat mesir ke dulu ostad?

Puteri Kerek said...

cam dfta student kat USIM jek gayanya~~~
fc c2 ke?ke anta siblings?

Nur Farah Hani said...

kuang kuang kuang.. sape ain tu.. uhuhu.. tak awet mude ni.. tertibe bergelar abah.. hahahhaa :P

ILA HonEyBuNNy said...

tetiba rindu zaman memula masuk U...hehe

dak lagi suka pc lagi kan sbb ampa suka main game...ehhe

- abdul hadi abdul muti - said...

untunglah study obersi

^baju kurung^ said...

ala pkcik jiji, tu jaman atok2..

yad'z said...

ko kan veterennn.. hahhaha....

Niena Pengembara Ilahi said...

tingin nk stadi kt luar gak tapi ... xde rzki, kasi kt anak2 nnti la...

msa masuk unibersiti dlu henpon pn takde

MerLe said...

dah dapat title 'abah' tu mknanye dah boleh siap sedia wat nasi minyak..hehe

teringat ms orientasi dlu..suci murni je muka semua..

geeds said...

budak2 sekarang da mewah. dimewahkan oleh mak bapak.

~SaL IjOu~ said...

kenangan taaruf week sgt best~
kat u dulu x mampu nak beli komputer apetah lagi lappy..jadi pendatang setia cc / lab komputer..hp pun cap ayam..asal boleh call sms..xde mms bagai..~
lain..mmg tersgt lain~ dunia makin maju ke depan..seiring dengan peredaran zaman~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved