engko tu gila

Kalau satu hari lu masuk town..lu makan berger mekdi..tetiba lu buang bungkusan berger tu merata..then..ada orang gila tengok perbuatan lu seraya berkata..

"Oit bangang.pehal lu buang sampah merata rata..tak sivik langsong..kebersihan itu separuh dari iman..tak reti2 lagi ke"

Apa lu olang rasa..rasa marah gaban..hina gaban..rasa ada betolnya jugak kata olang gila itu..ataupon korang biar je..orang gila je pon yang tegur..bukan pekerja majlis perbandaran..

Kalo lu olang pergi gertak balik itu olang gila sebab dia panggil lu bangang..maknanya lu punya otak taraf selipar jepun orang gila tu je..tapi kalo lu terima teguran orang gila tu..sebab memang ada betolnya teguran dia..biorpon cara dia sound agak hardcore..dah namapon gila...taraf lu akan tetiba melonjak..lu akan rasa lagi merendah diri..biar apa kata orang sebelah tepi....apa kesah..

Konklusionnya...dengar apa yang dikata dan ditegur..jangan nilai si penegur..kalau tak ke tapak terompah jamban jugak la otak lu..
Published with Blogger-droid v1.7.4



bukan sekadar omongan kosong

21 comments:

cik pulau said...

setuju jie..^^,

Edy Zaidi said...

teguran xsemestinya negative...

Faaein Talip Roy said...

orang gila... dia tak gila, orang yang mengatakan dia itu yang gila..

Anum said...

anum setuju

Faaein Talip Roy said...

p/s: memang menarik.. bolehlah ko hadiahkan buku tu dekat pelangi ko.. haha

ijA said...

agree..

Rozuan Ismail said...

setuju.. like entri ni ye kengkawan

ina said...

susah nak jumpa orang yang boleh terima teguran..


especially kalau dia ditegur oleh orang gila..


bukan takde.. susah.. heeeee

Yatie Awang said...

betul tu akak pun setuju....

Hanie_Dew said...

tau takpe. aku pantang betul orang buang sampah merata rata ni.

kalau oran ggiler tegur aku camtu. aku lari. takut.

Niena Pengembara Ilahi said...

ada stgh org tu xleh nk terima teguran org yg lbih bwh dari dia..org yg smcm itu hatinya xberapa nk hidup

laskar pelangi said...

betol tu..kalu nak trimo teguran..bukan nilai dari segi penkritik...trima dgn seadanya org kato

aimi said...

ahahahaha :)

diana said...

orang giler tu sebut "oit"
je akak dah lari lintang pukang...
hheheheh

Anisa Hang Tuah said...

sabar je la..

hehe

kiera'sakura said...

mcm nabi Umar kan yg trima teguran org gila tue? klu silap, betoikn la silap aku... =)

H.J said...

qbc ke bro..?hoho

Hanis MY said...

moral jange tohok sapoh kokse...

aimie amalina said...

=]
tapak terompah hamban jugak yg dipilihnye
kekeke

Iffah Afeefah said...

Btol.la tu

adrinaqamarina said...

kekadang ada orang, kalau kita tegur camtu, tapi sebabkan dye termalu, dye tak kutip tapi blah camtu je tapi dalam hati dye, dye terima.



kalau aku, aku saun je. -.-' memang lah dosa kecik tapi dah buat bebanyak kali~ -.-'

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved