kisah diari

kalau gua ada tulis diari..memiliki sebuah diari..yang bakal gua catatkan tentang perjalanan kisah hidup gua..kisah cinta gua..kisah geli geli gua..kisah duka gua..kisah tokki gua..kisah pelangi gua..tak kesah la kisah pe pon gua nak catitikan dalam diari gua..tapi kalau gua ada diari tu..dan bila diari tu dijumpai rakan taulan gua..mungkin gua akan jadi bahan sepanjang zaman jugak gamaknya..ye la..lelaki ada diari..tak maskulin gituuu...


*baca sampai abis

sedar tak sedar..memang kita semua yang bergelar manusia ni..ada diari kita senirik..siap ada penulis lagi tu..sumer benda die kasi tulis..tak kira kisah ape lu orang dok kasi bikin mase lu orang hidup..sumer die akan kasi tulis dalam itu diari..baikka burukka..takder kasi tinggal kalo pon sedetik..amacam terbaik tak diari peribadi lu orang???bukan lu orang je ada..gua pon ada jugak diari tu..

satu masa nanti..diari tu akan diserahkan balik pada kita..nak tau banyak baikka itu dalam diari..banyak burukka dalam itu diari..tengok tangan mana kita terima diari kita..kanan ka kiri ka..kalau tangan kanan jugak yang menyambut diari tu..berjimba jimba la kita disana..kalau kiri..huhhhh..

p/s
tu baru kira pencatit diari..tak kira lagi rakaman cctv..



bukan sekadar omongan kosong

28 comments:

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

huhu... bila cakap diari.. dah lama jugak aku xtulis pape dalam diari tu.. huhu~ dah berhabuk buku tu..

Anisa Hang Tuah said...

big sigh.
em

Rozuan Ismail said...

kadang2 ada diari setengah org tuh gi tulis kat belog diorang.tak privacy langsung. tapi aku pon ada diari.gentleman apa.huhu

aimi said...

kite slalu terlupa akn diari itu

Sunah Sakura said...

hurmmmm...

Anum said...

ye la best kan ada diari

Umie Artoqiemie said...

perghh tak termasuk cctv..
belog ni pun umpama diary :P

tonaH iS herE said...

uih da lama gak rasenye aku tak tulis diari nih~

intan.maisarah said...

diari yang tertulis semua perkara yang kita lakukan di dunia ini/
fuhh, ji
aku tersedar baca entry ko ni

apik pehe said...

haha..diari ku hanaya di blog

tinta hatiku said...

Huh, terasa insaf skejap...

tq ostad, dlm sempio2 bkarya, banyak terselit ingatan...

sergeant keroro said...

diari tu semua orang ada, hoho

aimie amalina said...

byk takot dgn ini diari
walau diari sendiri
huuuuu

Niena Pengembara Ilahi said...

Insapp... ^^

Tulus Sweet said...

thanks ingatkan....SOb2!

nuruashia ♥ said...

adusss..tbe2 ase cm diari aku ni byk yg mmberat ke kiri ahh..hmmmmmm..tkotnyee huhuhu

fathiahRAIHANA said...

diari paling penting, yg kita slalu lupa :') sebab tak nmpak heh diari yg biasa dok nmpak pun lupa tauk merata

eqbalzack said...

diari abg eq adalah handphone abg eq. semua maklumat ada dlm tu...hehe

ishiko said...

sejak masuk zaman kampus, dah takde diari =.='

^baju kurung^ said...

beware

Luqeem™ said...

smoga dpt diari dr tgn kanan..huhu

Muslimah Optimis said...

sakit perut aku baca entry ni..menunjukkan kekecutan perut aku.. huhuhu... takutttttt

Faaizz d. Zul said...

subhanAllah...
tazkirah mantap.

doa2 lah terima tgn kanan.

=)

Bella Bell said...

kita semua ada diari... :)

Qaseh dalia adelia said...

huhu takut nya ase.. hurmm diari 23 tahun hidup setakat ni .. ada baik ada buruk ..

diana said...

diari akak mesti banyak comot2..:(

kiera'sakura said...

Ya Allah Ya Tuhan kami,berikan lah hisab kami di atas tgn kanan kami dan jgn Kau berikan diatas tgn kiri kami.. amin ya rabbal alamin

nini said...

malunye nak baca balik diari tu....betullah, kekadang kita terlupa...thanks kerana mengingatkan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved