berzina dengan ibu sendiri..hisy..

 DOSA TINGGAL SOLAT DENGAN SENGAJA

amatur punya sentuhan..amacam akak faein
Solat Subuh

Barang siapa yang meninggalkan solat subuh , nescaya Allah akan mencampakkannya ke dalam neraka selama 60 tahun.

Solat Zohor

Barang siapa yang meninggalkan Solat zohor dengan sengaja dosanya sama dengan membunuh 1000 orang Islam

Solat Asar

Barang siapa yang meninggalkan Solat Asar dengan sengaja , dosanya sama dengan seperti ia meruntuhkan Ka'abah (Rumah Allah)

Solat Maghrib

Barang siapa yang meninggalkan Solat Maghrib dosanya sama seperti ia berzina dengan ibunya atau anak perempuan bagi orang-orang lelaki ataupun berzina dengan bapa atau anak lelaki bagi orang-orang perempuan.

Solat Isya'

Barang siapa yang meninggalkan Solat Isya' nescaya Allah tidak akan redha ia tinggal di dunia ini ( bumi Allah ) dan menggunakan segala nikmat kurniaan Allah. Segala gerak geri adalah semata-mata dalam keadaan berdosa kepada Allah s.w.t.


Sabda Nabi s.a.w. :

"Sembahyang itu tiang agama, sesiapa yang mendirikannya maka ia mendirikan agamanya..sapa yang meninggalkannya..maka ia telah meruntuhkan agamanya..

kata abang jji...
sapa sapa solat lima waktu pon dah longgar..dah goyang..buat pon cincai cincai ja..sekadar melepaskan kahak ditangga..maka idop dia memang sama jugak dengan cara dia buat solat dia..



bukan sekadar omongan kosong

20 comments:

bobiedanbad said...

entry yg membuka mata membuka minda menegur diri. tq

syaz@rozelt said...

thanks atas ingatan..dh masuk waktu isyak..moh kte bsolat~

Gen2Merah said...

selamat menunaikan sembahyang..

Niena Pengembara Ilahi said...

xsanggup den

Kalamhati said...

Besarnya gambaran dosa utk setiap waktu solat yg ditinggalkan..huhu takuut

Kalamhati said...

Besarnya gambaran dosa utk setiap waktu solat yg ditinggalkan..huhu takuut

abghani said...

solat wajib

Sunah Sakura said...

astaghfirullahal'azim...moga dijauhkan dari meninggalkan solat fardhu...

aimie amalina said...

takot bile tgk akibatnye
cube sematkan ingatkan dlm pale otak kalo tinggai ni..
huuuu
kompem buat solat dgn baek!

laskar pelangi said...

peringatan yang bagus2;)

diana said...

hidup pun cincai2 jugak la eik..
heheheh

SoLy SoLicious said...

pengajaran bersama :))

Rozuan Ismail said...

thanks sebab ingatkan

Nada said...

Terima kasih, takut aku baca.

Nur Farah Hani said...

glpp.. hehe.. nasib baik alhamdullillah setakat ni tak pernah lagi tinggal solat secara sengaja.. :))

kiera'sakura said...

smoga kite lebih kusyuk dalam beribadat.. amin

Paradise Gal said...

betol.. setuju..

ghost writer said...

banyak mana pun ayat diturunkan,kalau dah malas tuh tetap malas.

ch000tz axoera said...

~like~

Faaein Talip Roy said...

wah.. awan tu bercahaya.. oklah.. lepas ni bubuh lagi pic lain pulak..

dek jiji.. akak pun amatur juga...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved