doa awal tahun.akhir tahun..

doa akhir tahun dan awal tahun..aku rasa dah berlambak dah share kat merata rata medium yang ada..fesebukk twitter..tmblr..blog..dan lain lain tempat lagi..baca doa awal tahu akhir tahun itu sunnah..namun..seramai mana yang baca melolong je???

tahun lepas dah baca..tahun lepas lepas pon dah baca jugak..sama jugak dengan tahun lelepas..baca jugak..aku..kamu..dan korang..muhasabah diri kita..cuba menoleh ke belakang seketika..menoleh untuk melihat kita yang lama..kita yang wujud pada tahun sudah..apa wujud perbezaannya..jika wujud peningkatan dan semakin mendekat diri padaNYA..maka..teruskan mengorak langkah menuju redha tuhan..jika masih ditakuk yang sama..maka sedari petang ini..selepas doa yang di share disana sini..cuba fahami dan hayati doa tersebut..

nak share tak salah..namun cuba juga..hayati..apa yang di kongsi..


ingat..ALLAH tidak akan sekali kali mengecewakan hamba yang mendekatinya..tidak akan sekali kali mengecewakan mereka..tidak akan..itu janji tuhan..maka buka langkah menuju ke arahnya..jangan doa tersebut dibaca sekadar melepas kan batuk berkahak ditangga..SALAM MAAL HIJRAH..



bukan sekadar omongan kosong

19 comments:

Iffah Afeefah said...

aku stuju

sbb tu aku maleh share=)

Faaizz d. Zul said...

salam maal hijrah.

Fendy said...

Salam Maal Hijrah 1433...tingkatkan amalan kita...teruskan perjuangan dlam meneggakkn syiar Islam...InsyaAllah

sergeant keroro said...

doa dihayati, semoga diberkati

yang arif said...

btw, ayh aku tny
gapo fadhilat baco doa akhir dan awal tahun?
hua3..terpakso aku gugel...

Zul Fattah said...

doa itu bagus utk dibaca, dan jganlah terlalu taksub dgan balasan sebab baca doa tersebut..

ji, salam maal hijrah

Amirah Adnan said...

salam maal hijrah :)

nuruashia ♥ said...

salam maal hijrah jiji =)

FasiHaH SupiaN said...

kat yassin, ma'thurat, buku doa, banyak ja...ok, salam maal hijrah ji

azwa amani said...

betul..huhuhu.. semoga sama2 menuju ke cintaNYa.. ostad, pepatah terakhir tu, batuk tu bukan maksud batuk berkahak laaa,,batuk tu penyeduk air, sebab org dulu letak tempayan depan tangga.. :)

Haris Khairuddin said...

nak share doa tu x salah, tapi pahamkan makna dia sekali. sebab x guna kita doa tapi x paham makna..n xyah terkejar2 fadhilat dia. doa biar ikhlas. sebab doa tu la azam kita utk tahun baru.

semoga tahun baru ni lebih baik dari sebelumnya jiji.. ;D

Bella Bell said...

salam maal hijrah pak ostad ^^

izfanora said...

salam maal hijrah..

lama tak ke sini, rupanya header tue pun dah berhijrah.. :)

Sunah Sakura said...

aku tak share sebab nanti mesti ada yang tanya, ni bukan bid'ah ke?

TwIstiEs*meSti Mau* said...

aminmm..!!
salam sayang & maal hijrah...huk3

jemput singghyer..ada rumah terbuka..

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

SALAM MAAL HIJRAH

Eera Shera said...

salam maal hijrah ;)

~Nana BamBam~ said...

salam maal hijrah bro

nur syahirah said...

semoga gg sentiasa sehat..
maafkan saya lau ada salah n silap..
:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved