jangan kau peluk dunia...

nasihat yang penuh makna tersirat..tak perlu tinggalkan dunia..akan tetpai jangan terasa berat untuk meninggalkan dunia..hurm..cinta dunia tu pon satu penyakit..kronik lak tu..



bukan sekadar omongan kosong

25 comments:

Raden said...

mndlm sgt maksud die..ajar saye ustaz

Nurul Iman Rosman said...

renung2 kan dan selamat beramal ;)

ghost writer said...

bagi balance senang kan..berat sebelah selalu kita dapat natijahnya.

Iffah Afeefah said...

plok diri sendiri la gni

najihah sahami said...

hurmm..kadang2 hati kita lagi sayangkan dunia sampai lupa akhirat. banyakkan berdoa semoga kita tak hanyut dengan dunia.

amin. :)

IFA Athirah said...

tabik spring!!!

Umie Artoqiemie said...

tunjuk ajarku ostadd!!!

KaK LimAh Si SupiR said...

bek lahhh ^_^

epadzz zainal said...

ya Allah, letaklah dunia di tanganku, akhirat di hati ku...aminnn...

Paradise Gal said...

i like this entry

cik pulau said...

dunia ni kan singgahan sementara untuk akhirat yang kekal abadi..
yer dop??? hehehe

HEROICzero said...

seimbangkan kedua2 dunia dan akhirat . =)

Ibnu Khairuddin said...

itulah namanya zuhud. tapi ramai yang salah sangka.. jadi, selamat beramal.

Asrul "iLham" Sany said...

keseimbangan itu penting rasanya

:D

Eera Shera said...

peringatan yg baik utk semua..

tak perlu nak bangga berjalan kat atas bumi ni..last2 ke tanah juge ;)

aimie amalina said...

menghargai dunia utk akhirat =]

Zul Fattah said...

manusia akhir zaman ni ada 2 penyakit.. satu takut mati dan cintakan dunia.. pikir2kanlah

SoLy SoLicious said...

semoga mnjasik pedoman bersama ^^

Kalamhati said...

pesanan yg amat bernilai..

lebih kurang mcm 'berusahalah seolah-olah kita akan hidup seribu tahun lg.dan beramallah seolah-olah kita akan mati esok'

ye ke dok?huhu

Niena Pengembara Ilahi said...

pesanan yg sgt2 berguna

fany wany said...

terbaikkkk :)

laskar pelangi said...

ter-mantop! :))

alexa yussida said...

kejar dunia tu mcm main bola sepak..kejar2 bola,dah dapat terus tendang..

cimOt said...

meaningful..kejar laaa dunia yg untuk akhirat saja..means yg bermanfaat tuk dijadi bekalan kelak..

kiera'sakura said...

nak mengejar akhirat jgn smpi tertinggal dunia..

merasa nikmat dunia jgn pulak terlupa akhirat yg hakiki..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved