apa salahnya bersifat feminin

apa salahnya jika seorang jejaka maskulin lagi berpakej pan asia mempunyai seketol dua sifat kefemininan dalam jiwa mereka..bukan la seperti mereka yang nak bertukar dari sifat maskulin menjadi feminin terus menerus..sampai nak paka 'ketayap dada wanita'..nak gulung shawl..sampaikan ada yang berkeinginan tinggi nak try diapers wanita..itu bingai jugak namanya..

tak salah kalau maskulin maskulin diluar sana bersifat feminin..rendahkan ego anda..kerja dapur.kerja rumah..tak semestinya kerja wanita sahaja..kalau maskulin maskulin diluar sana mampu lakukan..korang akan lagi nampak suwitt muwitt di pandangan segenap lapisan masyarakat..namun ada sesetengah masyarakat masih lagi memandang enteng jika seorang jejaka maskulin menunjukkan sifat sifat feminin..seperti..buat dan hidangkan air tea lipton panas kepada tetamu yang hadir..jirus pokok bunga melur tanam tepi kolah..tolong tolong makcik makcik kat dapur masa kenduri kendara..sedangkan para kaum bapak sedang sibuk di tempat lain..dan bermacam macam lagi..

sampaikan ada yang kata..
"ehm ehm..jiji ni dah macam anak dara dah"
adilkah begitu????cukup tak adil..



bukan sekadar omongan kosong

23 comments:

PUCCAnis said...

tu bertanggungjawab nmenye...gud2

iz said...

argh.. xpercaya la..
ak selalu kalau org mai umah, duk dapur..basuh pinggan..
pastu mesti ayat yang keluar,
'untung sapa kawen ngan hang ni, kata makcik2..
ak pon senyum soya jela..wahahaha

Paradise Gal said...

sy mahu suami yg suke membantu sy buat kerja umah. :)

aimie amalina said...

heheh
teringat suami sedara aku, memang suaminye buat cucur jagung, buat bubur utk tetamu..
pendek cite, suami die mang sgt baik dan suwiit la =]

Eera Shera said...

aku nak suami pandai masak dan rajin tolong buat keje umah..sama cam abah aku ;)

SoLy SoLicious said...

suke llki yg pndai wat keje umah...nnt boleh la tlong2 isteri..yedop..hee

laskar pelangi said...

nak laki pandai masak.leh sama2 masak.sweetnya..=D

shiema sufian said...

tak salah. asalkan kita bahagia. tapi angan terlebih sudah :)

Rozuan Ismail said...

bantu je.pedulikan apa orang kata

alexa yussida said...

biarkan aje org nk ckp ape..yg pntg niat n ikhlas buat keje..kenala ringan tangan tlg kan kan

SpitItOut said...

lelaki feminim lelaki yg berlipstick, yg tuang air tu gentleman..

ghost writer said...

kadang-kadang asyik terperap dalam rumah pun orang akan cakap;

macam perawan lar plak ko ek..

cimOt said...

mak aku penah cakap,mmg sepatutnya kerja2 tu semua laki tlg buat..isteri/ibu sudah penat menjaga ank dan uruskan hal ehwal rumah..

onie said...

aku rasa tak pelik la kalau laki nak buat keje orang pompuan, depa yang kata gitu otak sempit gamaknya... *over lak aku,haha*

Syana said...

A guy who do all the chores look handsome.

**::CIKNUURUL::** said...

diorang cakap cmtu ke? sian ko,.patotnye, boleh jd menantu aku ni,.haa,gitu,.hehe,.

Aishah Zin said...

heheeh..rajin molek demo.bagus2

apik pehe said...

hehehe..be gentle..

kiera'sakura said...

blh je aih tlong buat keje umah tue..

Iffah Afeefah said...

untungla ade feminin

ley tlg bni

snok pe

hira said...

ada ciri-ciri untuk dijadikan menantu untuk makcik-makcik tu. huhu

SaRaH said...

alaaa..
klu turun dapur tu bukan feminin laa..aduii..
tu rajen..sbb bukan senang nk cari lelaki rajin kan?
sbb lelaki kn penuh ngan ego~
haish~
~ 2 thumbs up buat anda!! ^^

Hanie_Dew said...

betul. lelaki sanagt suwit kalau ringan tgn tolg aktiviti ke-feminin-an. tahniah jiji. anda adalah seorang yg suwit. hahahahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved