spontan khamis::::Perempuan Tidak Berasal Daripada Tulang Rusuk

betol ke wanita dijadikan dari tulang rusuk kita?????betol ke jodoh kita adalah pemegang tulang rusuk kita atau pemilik tulang rusuk yang kita pegang????banyak kefahaman yang terpesong..apa yang kita kena paham..dari tulang rusukkah kejadian wanita???ataupon ianya titik permulaan kejadian wanita sahaja..pahami kronologi kejadian manusia..seperti adam yang berasal dari tanah..akan tetapi kita berasal dari mani..ada paham ka...nak tau lebih mendalam...klik kat bawah ni...


p/s
baca sampai paham..baca banyak kali pon takder hal..



bukan sekadar omongan kosong

36 comments:

Anum said...

berulang kali baca :)

Are_Rull said...

npe page not found??
nk baca gak..

Syazwan Che Deraman said...

kenapa ada perkataan hina dari air mani tu bos?.

makna yang tersiratnya apa?

asyrafNAKjadiLEBIHbaik said...

kenape bile sebut air mani je mesti ade word hina?itik tak sudu lah, ayam tak patuk la...

hahaha...

mai la Join my bloglist-acapsuur-(>,<)

azu said...

setujuuu! perempuan lemah diciptakan utk dikasihi oleh lelaki yg gagah..esp suami isteri la

aimie amalina said...

weeee
jap nak pi bace sat =]

aimie amalina said...

okehhhh =]
perumpamaan, sifat wanita itu !
bukannya kejadian wanita itu dari tulang rusuk..sukelah dgn penerangan tu.

maseh ostad jiji!

Nurul Iman Rosman said...

kena baca berulang kali baru boleh paham rase nye ;)

bersama kak Es said...

good info nih :D

kiera'sakura said...

mekasih ustad

diana said...

macam dah tertanam kat minda orang2 kita ni yang wanita dijadikan dari tulang rusuk..fahaman yang sama sekali salah..sebab tu bila kita nak kata sesuatu kena faham dari A sampai Z

Anisa Hang Tuah said...

erti kata tulang rusuk wanita dicipta dari kaum adam adalah.

saling memahami dan saling bergantung.juga melengkapi..

IBU GEBU said...

teringat kata2 kak wardina dulu pernah juga menegur bahawa bahasa alquran bila diterjemahkan selalu mengundang tafsiran yg salah bagi mereka yang tidak cukup ilmu... maka akan terhasillah tafsiran2 & tanggapan yang direka2 sendiri mengikut kefahaman mereka...

najihah sahami said...

ok...berusaha untuk baca!

kak lang said...

tersirat! nice info~

Iffah Afeefah said...

Erm baik aku g bace skrng

cik pulau said...

ehmmm....baca meta..

Paradise Gal said...

rase mcm da faham..:P

ghost writer said...

bukan selama nih kita bercakap tentang perumpamaan ker..tapi ok gak kalau ada penerangan secara detil.

Dylla Fadzil said...

ohhhhhhhhhhhhh

Ain Zulaikha said...

T__T dah baca tapi pening kepala

fRaMe+LenSeS said...

Setuju ng ang la Jiji kan. ;)
tak apalah. ilmu yang baik dikongsi. mceh.

sergeant keroro said...

baru tau. nice!

delarocha said...

tulang rusuk itu satu perumpamaan.


itu saja.

Niena Pengembara Ilahi said...

pemilik tulang rusuk saya Allah sbb dia mencipta saye...

EYQASARA said...

wah wah... jenuh memahaminya.. hhhmmm...

SoLy SoLicious said...

analogi..

azwa amani said...

susah sikit nak faham.. besok amani baca lg ye.. :) ape-apa pun. info yg berguna.. thank ostad.

Liyana Zahim said...

Bhasa quran tu terlalu indah kekdg susah nk phm.. Sbb tu rmai org cam sesat.. Weh aku pun bru tau mende ni.. Dlu aku pon pk camtu gak.. Air mani hina? Aku pnh dgr2 org ckp cani.. Asal mnusia ni sperma dari air mani.. Kalau campak kat ayam pun, ayam tak mkn.. Kira cam asalnya hina tp bila da jd mnusia pangai cam setan.. Tol ke tak aku tatau.. Hahahah..

Zul Fattah said...

itu hanya perumpamaan r.. tp base asal memang dari tulang rusuk

Faaein Talip Roy said...

perumpaan.. ok noted.. tak baca lagi.. tapi aku baca komen2 kat atas tu jer.. err..

cimOt said...

analogi..

Faaein Talip Roy said...

'perumpamaan' tertypo la pulak.. jangkit dari ko la ni.. hahaha.. ;p

Sunah Sakura said...

aha..tu kan hadith lemah...

Hanie_Dew said...

aku tak baca habis jiji.sbb bial aku baca aku konpius pastu jadi cam persolkan kandungan al-quran. takut wei.pe kata ko je ringkaskan.bg org yng tinggi ilmu terangkan lagi afdal. aku yg cetek ilmu takut terpesong secara tak sedar nnt.

Eera Shera said...

bukannye cuma perumpamaan je kan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved