nak susah ke

bukan senang nak senang...bukan susah nak susah..falsampah yang gua rasa agak bagus untuk diteliliti..apa kira dengan falsampah tu..bagi gua..hidup kita selama mana kita hidup di dunia yang penuh khayalan dan ilusi ni..kita kena jugak belajar cara hidup susah..kalaupon hanya sekali..

kekadang..hidup kita penuh kemewahan..makan cukup..lemak tepu berlambak..kita cukup dimanja manjakan...sesekali..kita sepatutnya belajar cara hidup susah..erti kesusahan dalam kehidupan..baru le..bila tiba kita time susah kita dah biasa dah..cam contoh..




entah le nak kasi contoh camne..cuba lu orang je la kasi..gua rasa cam blur tak tentu arah dah ni..




bukan sekadar omongan kosong

16 comments:

Anum said...

anum berjaya dari kesusahan

naziyatul fatihah said...

yuppppp yupppp...
sekali susah baru leh agak langit tu tinggi ke rendah.ni kalo asik senang kepala dongak ke langit xtau penat.hahaha :p

Rozuan Ismail said...

contoh ye jiji

kalau dulu senang nak dapat awek,sekarang ni awek x pandang pon.

SoLy SoLicious said...

zmn skg dah makin ssah..haish

FaKArePa!n said...

saya hidup secara bersederhana..

fierul said...

kalau diberi satu hari untk jdi kaya raya oke gak .. hehehe .
tapi cmne pon lbih better hdup sederhana .

noraauliyya said...

hidup xda dugaan tak best la..pengalaman tak hebat.

diana said...

akak asal dari keluarga susah..
tapi sampai sekarang tak betah lagi dengan kesusahan..:P

kiera'sakura said...

kesusahan mengajar erti kepayahan, kepayahan mengajar erti untuk bangun menepis kepayahn..

axuerha said...

saya juga dr keluarga yg amat susah, famly merantau jauh dr negara asal utk mncari rezeki d negara org tp kini alhamdulillah dpt jd warganegara dan kehidupan dijalani seperti org lain, bersederhana.

Mutiara Bernilai said...

nak pelangi, kena la sanggup menghadapi hujan..kan?

bersama kak Es said...

contohnya nak cari isteri solehah. bukan senang nask senang...maksudnya kalau nak yg solehah kita pun kena jadi soleh.
Susah ke tak nak jd soleh?? tu kena tanya diri sniri.

berapa markah ?? menepati soalan tak :P

aimie amalina said...

kalo x susah, org takkan hargai hidup kan..

ghost writer said...

nasib baik aku selama nih diajar cara hidup susah.sekarang pun aku rasa aku masih susah.

Faaein Talip Roy said...

aku sederhana..

Hanie_Dew said...

tak pas nak jadi kaunselor ni. contoh tak boleh bagi. tak paham la ustad jiji.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved