papa qistina kata:::gemuk tak semestinya hati senang

okeh..tamat cerita anak angkat papa jiji.si qistina batrisya..kali ni papa jiji nak story..apa yang papa kandung qistina ada cerita sama papa jiji semalam..nak dijadikan ceritera..papa kandung qistina ni..tauke besar kedai emas kat kuala krai..jadi kebiasaannya..bila dah nama tauke ni..kompom kompom kaya raya..tauke emas dah tu pulak..

setelah lama papa jiji dok perati golongan golongan tauke tauke besar ni setelah setahun bergaul dengan golongan golongan tauke tauke..kebanyakkan mereka memang berbadan gempal..kata orang awam kebiasannya..

ni papa genetik sebenar qistina

"ek eleh biasa la weyh..tauke..hati senang..tu sebab badan pon makin naik..dah hati kompom kompom senang"

betul tak..kenyataan diatas merupakan kenyataan kebanyakkan rakyat kita..bila badan dah naik lemak tepu..jadi bambam..maka orang tu dikatakan sedang berada dalam keadaan senang hati..

kata papa kandung qistina..kenyataan itu tidak benar sama sekali..biasanya..kalau le tauke tauke besar tu jadi gebu tembam gedempol secara tetiba..maka 
sedarlah..sebenarnya..mereka sedang memikirkan tentang masalah masalah yang melanda gerak kerja mereka..disebabkan terlalu banyak pikir dan pikir..maka perut senang sangat nak kebulur..ingat nak pikir pikir ni tak letih ke????sebab tu la..ramai tauke tauke..body die..kekadang kembang kekadang kecut..haa gitu...




bukan sekadar omongan kosong

24 comments:

aimi said...

koya lah papa ji ni :P

"batrisya" =(

Sunah Sakura said...

aku tak paham nape kene ade p/s tu..

ain dzaya said...

abah chumil..anak lagi chumil ;)

Hanie_Dew said...

dah besar nanti qistina baca entry pasal die ni dan papa ji pan asia mesti pengsan. hahahahahaha

Rozuan Ismail said...

biase org kaya ni badan besar plus rambut depan botak sikit

onie said...

pok akak kow? *baco kok qlate deh* :P

nuruashia ♥ said...

da tu nuru ni bdn besar..aty xsenang gk haa...

maszmadi said...

salam kenal...

gemuk x semestinya hati senang kan, betul tu.. buktinya depan mata.. dah memang genetik gemuk, so idup senang macamana pon tak kurus jgk.. hehe

gedek! said...

gemok sedap pelok!

::Cik Pija:: said...

papa jiji mmg kemaruk nak anak kandung leteww :P

laskar pelangi said...

mungkin la kot..he3 =D nnti jiji jadi tauke...jaga perot okey..hik3

Ainul Hayat said...

kahkahkah.......kekadang stress boleh sebabkan perubahan pada fizikal terutama tang perot...

bersama kak Es said...

dah tu ... kalo kurus petanda tak banyak fikir lah ekkk....

ko tak pikir ke Jiii..kuang kuang kuang

sergeant keroro said...

bila nak dapat anak sebenar ni papa ji :p

najihah sahami said...

hahaha..ayat cover je..ishhh

Iffah Afeefah said...

aku bukan tokey emas pon cepat lapa hah

ps: Mane ps y sunah maksudkn. xde pon

diana said...

ekekek..
sepupu akak buka kedai emas
tak bulat pulak..biasa2 je..
2 bulan lepas kena rompak..
sekarang makin kurus..
nak kena mintak petua dari papa qistina nih!!

qasehraihan said...

beh a nama qistina ek..hurmm

Cik Eliza said...

wahahaha.

ade masuk akal jugak kau punya fakta ni ji.

haha

NURUL NADIAH MAMAT said...

owh..tak semua mcm tue ye....hee....ingtkn gemuk senang hati..

ghost writer said...

alamak,aku pun dah banyak sangat berfikir nih.dah lar tuh,asyik terasa lapar jer.letih woooo nak tahan lapar nih.

aimie amalina said...

hohohoho
tokey emas niii

cam tu ke
oohh..kene jadi org biase jela
bole kurus
kikiki

EYQASARA said...

gitu pulok.. >.<

kiera'sakura said...

tp ade jugak yg susah hati pk mcm2 smpi lpe nk mkn...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved