perokok mampu meneylamatkan palestin

Jumlah penduduk dunia- 6.5 billion.
Jumlah orang-orang Islam- 1.3 billion.
Jumlah perokok di dunia- 1.15 billion.

Jumlah Muslim yang merokok- lebih kurang 400 juta orang. (140 juta orang di Indonesia)
Pengeluar rokok terbesar di dunia- Phillip Morris.
Sumbangan Phillip Morris kepada Israel- 12% daripada keuntungan yang mereka perolehi (belum masuk sumbangan syarikat-syarikat lain)
Jika seorang perokok Muslim menghabiskan satu bungkus rokok sehari, bererti mereka membakar 400 juta bungkus rokok sehari.
Katakanlah harga sebungkus rokok sekitar US$ 1.00, bererti perbelanjaan umat Islam untuk rokok ialah US$ 400 juta sehari.
Kalau 50% perokok Islam membeli produk Philip Morris, bererti mereka menghisap 200 juta bungkus rokok produk Philip Morris sehari (US$ 200 juta)
Rata-rata keuntungan rokok produk Philip Morris – 10% untuk setiap bungkus.
Maksudnya Phillip Morris dapat UNTUNG BERSIH US$ 20 juta sehari daripada umat Islam sahaja.
12% untuk Israel. Maka pada setiap hari perokok yang beragama Islam menghadiahkan kepada negara haram Israel sekitar US$ 2.4 juta. Setiap bulan Israel tersenyum memperolehi US 28.8 juta dari umat Islam yang merokok. Hampir US$ 300 juta setahun (tidak termasuk sumbangan dari syarikat-syarikat rokok lain).
Umat Islam yang merokok membakar US$ 400 juta SEHARI. Padahal perbelanjaan untuk mengurus dan memerdekakan Palestin khususnya Al-Aqsa memerlukan US$ 500 SETAHUN. Dua hari umat Islam berhenti merokok dalam setahun, sudah cukup untuk Palestin.
Tidakkah kita berasa apa-apa?



bukan sekadar omongan kosong

14 comments:

Syakir Rahman said...

betol tuh...da xtaw nk ckp macam mana lg kt perokok...alasan diorg nak berubah ssah, tp skrg ni mcm2 alat ade utk ilangkn ketagih merokok...tp xde spe pon nak usahakan...

Eera Shera said...

benti la merokok..membazir je

Iffah Afeefah said...

aku rase

tp perokokx rase

tp de y sdg cube benti

aku harap kite jgn ketepikan die

nasihat n pandulah dia ke arah y baik

SoLy SoLicious said...

huh.. besarkan kesan die ha... bukan setakat kesihatan..harap depa2 yg merokok insaflah

laskar pelangi said...

benci lorh pasal rokok ni haaaa...tp nak wat camne abah kat rumah pun perokok tegar...adesss!

Paradise Gal said...

sygkan bile ade org yang pandai agama pon susah nak buang tabiat merokok. hmm.. what a pity.

sergeant keroro said...

diorang ni perokok tegar.

Sunah Sakura said...

aku benci la matematik aplikasi ni... da la tajuk entri ko typo..ggrrrr

hira said...

kan? tahu membazir duit dengan beli rokok je. kadang-kadang sehari boleh 2 3 kotak -.-

NURUL AINI NORAZMAN said...

kawan aku benti rokok tros dpt beli kereta aw,.

Faaizz d. Zul said...

perokok boleh sebabkan kawan yg tak merokok jadi perokok pasif. mudarat di mana2

MerLe said...

tolong la bantu dorg yg nk berenti....

shera haifa said...

*MENYELAMATKAN laa papa jiji..
hehe

kiera'sakura said...

mane yg nak berubah tue Alhamdulilah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved