salam aidiladha

salam aidiladha dari abang jiji..10 dzulhijjah 1432...semoga segala pengorbanan mereka yang terdahulu dapat dijadikan pedoman untuk kita dan umat umat yang bakal mendatang agar roh islam terus berkembang dalam jiwa segenap generasi islam..insyaALLAH...

tahun ni..beraya tanpa kedua ibu bapa..sedih???agak la jugak..tapi aku dah biase sangat dah beraya diperantaun..jadi tak berapa kesah sangat la..lagipon abi dan umi..abah dan ma..ehermm..menjadi tetamu agung tuhan yang maha kuasa di tanah haram..maka rasa sedih dan sayu sedikit sebanyak terubat..kerana mereka pergi kesana untuk meng'abdikan dan mentaqarrubkan diri pada tuhan dan mereka merupakan antara insan insan terpilih untuk menjadi tetamu agung..kita disini..doakan mereka dan seluruh jemaah haji...

raya tahun ni agak spesel..

-bagi khutbah tak guna pakai khutbah yang diberi..sebab panjang sangat..jadi aku senirik la yang berkhutbah..5 minit sudaa..
-aku sendiri akan sembelih sekor lembu dibawah seliaan atok aku sendiri..
-paling rasa bermakna..first time ambik bahagian korban guna duit hasil titik peluh senirik..memang rasa tak ketentuan jugak..rasa gembira tak terhingga pon ada..hurm..

semoga segala ibadah korban kita diterima..ingat..bukan daging dan darah binatang korban yang sampai kepada tuhan..tapi ketaqwaan kita yang akan dinilai..


Daging dan darah binatang korban atau hadiah itu tidak sekali-kali akan sampai kepada Allah, tetapi yang sampai kepadaNya ialah amal yang ikhlas yang berdasarkan taqwa dari kamu. Demikianlah Ia memudahkan binatang-binatang itu bagi kamu supaya kamu membesarkan Allah kerana mendapat nikmat petunjukNya. Dan sampaikanlah berita gembira (dengan balasan yang sebaik-baiknya) kepada orang-orang yang berusaha supaya baik amalnya. (Al-Hajj 22:37)




bukan sekadar omongan kosong

27 comments:

محمد رازيق said...

salam idul adha bro. jmput lawat blog kami :) entry ROADTAX dan RAYA KORBAN :)

qasehraihan said...

selamat hari raya aidiladha..
meh mari raya trg meh..
saje buat xtau org mana ye.huh

onie said...

salam aidiladha juga bang jiji :)

||aLeaSaRa|| said...

slm aidiladha juga ye.berhati2 semasa memandu di jln raya :)

Syazwan Che Deraman said...

hebat demo.

selamat hari rayo haji wey.

Anisa Hang Tuah said...

salam idul adha..

sergeant keroro said...

salam aidiladha ji, esok aku balik kampung lepas zohor :p

nuruashia ♥ said...

selamat ary raye abe ji ^__^

Qaseh dalia adelia said...

selamat hari raya jiji ..huhu sory , dah buang pic .. tq =) sedih =( sok hantar daging ye .. jom nangis same2 ..

najihah sahami said...

waaa....makin matanglah jiji sempena raya aidiladha ni..

Cik Eliza said...

salam aidiladha ji...

Iffah Afeefah said...

Snok nye ji
sifu pon bace khutbah
aku nk bace gakla gni:-P

Snokla ley join korban

**::CIKNUURUL::** said...

Salam Aidiladha jiji,.esok,aku post makanan tuk ko ek,.hehe,.

doakan kesejahteraam abi n umi kat sane,.serta jemaah2 lain,.:)

| cik azeya | said...

selamat hari raya ! =)

aimie amalina said...

waaaaaa
mang hapening ah raya aji ko ni weh
siap masuk korban
sembelih sendirik
ish2
bagi khutbah tu, bagusnyela

salam aidiladha ostad =)

noraauliyya said...

selamat hri raya aidil'adha bro..:-)

Cik Aish said...

selamat hari raya!

d_LA said...

abam jiji, Kakak dla pun nak wish selamat menjalani ibadah korban gak..sejuk perut baco weh..tahniah2..aku pun 1st time amik bhgian, rase gak terharunya..Semoga ibadah kita diterima Allah..Amin

kajaharuna said...

woahhh... gempak siot...

selamat hari raya awok :)

azwa amani said...

ostad..nak tanya, kalau solat sunat aidiladha tadi imam tu terlupa takbir 5 kali masa rakaat kedua...apa yang seharusnya kena buat ye?? sah ke solat sunat tu??? minta tolong jawab ye.. :)

cik pulau said...

abi n umi..
abah n ma.. ehermmm... hahaha..

selamat hari raya ji..^^,

Suhaili Sarif said...

abg jiji??amboiiiiiii

hiihi..selamat ari raya ji
kem slm kt kwn nko yg lukis gmbr tu :D

Munnafendy said...

alhamdulillah....semoga semakin bertambah2 rezeki ye =)

Hansyirah Takezur said...

mu jd tok imam ko jie? hebakkk... :D
btw, slm eiduladha.

Hanie_Dew said...

hari ni raya lagi kan.

ok.selamat hari raya aidiladha. semoga sampai ketaqwaan kita kepada Allah.

Hanie_Dew said...

nak jgk dgr khutbah ko.

kiera'sakura said...

Alhamdulilah aku lak yg hepy ko leh wat sume nye sendiri korban taun nie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved