ye ke ni fakta pasal lelaki..cam tak ye je..

- 99.9% lelaki amat pandai masak kari…..tapi megi kari je la.
 

-Lelaki kadang2 memang suka memasak….tapi amat malas nak
basuh periuk belanga serta pinggan mangkuk…
 

- Apabila lelaki memasak umpama sedang bertukang umah… bukan
main bising lagi.
 

-Adalah kebiasaan lelaki memasak tanpa memakai baju…pastu,
sambil isap rokok plak…
 

- Menu utama masakan lelaki adalah telur goreng, sardin, telur
goreng dan juga sardin. Tak ketinggalan jugak kicap masin…
 

- Jika seorang lelaki yg rajin memasak, anda akan dapati gas
masakan akan cepat habis, kerana lelaki memasak selalunya guna
api yg kuat…cepat sikit masak.
 

- Keadaan dapur rumah orang lelaki yang bersepah sepah adalah
satu pemandangan biasa yang mempunyai nilai artistiknya yang
tersendiri…
 

- Dan lelaki tidak akan merungut sekiranya masakan itu dimasak
oleh seorang lelaki..tetapi peng’komplen’ nombor satu jika
makanan itu di masak oleh wanita..
 

-Antara sebab sebab lelaki memasak:
• Malas nak pegi kedai
• Hampir hampir pokai
• Nak menghabiskan stock makanan yang dah nak expired
• Mental theraphy
• Konon konon nak practice…nanti buleh amik hati pasangan
• Buang tebiat…
Walaupun begitu, chef chef terkemuka dunia masih terdiri daripada
kaum lelaki..



bukan sekadar omongan kosong

34 comments:

farz zull said...

ehehe...macam betul je smua..;p

nuruashia ♥ said...

hahaha..ye kot..betul laa tu.,.

Ujie said...

ni hasil kajian ke..atau hasil pemerhatian terhadap diri sendiri??

yg chef tu sbb chef prmpn terikat dgn family, takleh melangkah jauh sgt.

sya azleen said...

bab basuh kuali mangkuk bagai tuh betol sgt. adek2 lelaki aku macam tuh laa .

Nia Ridzwan said...

fakta ni, bukan lagi auta :P

||aLeaSaRa|| said...

owh ada sedikit samalah macam hubby kite.alhamdulillah dia rajin tlg kat dapur,masak pun ok sampai anak2 kdg2 suka puji dia masak huwaa.....

masa dia masak mmg tak bg kite sibuk tlg,rimas katanya.tapi b4 masak kite kena sediakan dulu bahan2,dia tggl masak je.bila kite bising dia kata chef mmg macam tu!hurm itu masa rajin.masa malas mak aihhhh!!!!!

Hishyamuddin said...

haha..macam nak setuju je ni..
apa2 pun, chef skrng ramai lelaki..

azwa amani said...

banyaknya betul lah ji..ikut pemerhatian amani kat abg2 amani..huhuhu :) tapi yg sambil merokok tu lah..

esok ke oversea..doakan ye pak ostad :)

sergeant keroro said...

yang part rokok tuu, entah ler

EYQASARA said...

majoritynye mcm tepat.. hahaha... en.jiji Yu mcm ni yek? hahaha..

Hansyirah Takezur said...

majoriti betul sbb abang aku camtu... =.=''

ekin.. said...

megi jela tau..haha..

Mr feckry said...

stuju dengan lu

Sarah Mohd Saleh said...

aku tawuu ko di antara lelaki yg buat perkara sebegituuu

Sunah Sakura said...

hurmm..mungkin ade betolnye tu

Iffah Afeefah said...

Xpyh pcya kalau xnk ji

PENCONTENG said...

ayah aku tak pernah masak tapi one thing, dia akan basuh pinggan, periuk belanga, kemas dapo semua tu :)

Cik Eliza said...

fehhh! ye ke?

x semua kot !

Ainul Hayat said...

Yg pasal memasak umpama bertukang tu setuju...kui3...

Hanie_Dew said...

tu la musykil jugak. aku tgk juri master chef sume lelaki. aku rasa deria rasa lelaki lagi tajam kot dari wanita walaupun selalu masak sinonim dgn kaum hawa.

aku tau ko tau masak telur goreng ngan sardin je. nak bagi tau secara berlapik la tu.

Hanie_Dew said...

elleh ko ngada ngada cuti panjang. ishk. >.<

Daddylicious said...

hampir2 tiada penafian...

ain dzaya said...

ceeiitt! xley blah...

entry nie sekadar untuk memuji kecekapan kaum lelaki dalam memasak..
namun tak dapat menandingi kaum wanita...=)

bobiedanbad said...

sebahagiannya adalah betul hihihihi

Faaein Talip Roy said...

tengok jenis lelaki kut..

ada yang rajin..
ada yang tak..

blog-tips-kurus said...

lelaki kan hebat-9 akal.. :-)

~Nana BamBam~ said...

depa tau masak nasik dan lauk bujang depa...itu fakta sebelum kawin..lepaih kawinn lagi syok.

tolong tengok bini masak, tolong ambik bau..dan tolong makan..tettt!

^baju kurung^ said...

haha..lelaki2...
bsyukur ade gak llaki yg msih brfkiran utk mmsak ssuatu

ghost writer said...

lelaki masak sebab dia lapar.

aziekz said...

namun di sebaliknya.,wanita,,,air tangannya mmpu memikat hati keluarga yang tak dapat ditandingi mana2 pihak,,,
wanita sebenarnya tak mahu mengxpose kan diri sbg chef,,,hanya untuk keluarga sahaja.. :)

Niena Pengembara Ilahi said...

memeee lah...
ado so lagih .. masok air panas terkenal dale menu lelaki

kiera'sakura said...

almost yg aku tgk dgn mata kepala sndiri cenggitu la...

aimie amalina said...

kekeke
hanya lelaki yg buat cm ni je yg terasa =p

cimOt said...

chef wan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved