“Korang tak boleh, kitaorang je boleh”

“Korang tak boleh, kitaorang je boleh”

Ni istilah masa kecik-kecik dulu. Biasanya, abang-abang atau kakak-kakak suka guna. Mungkin juga sampai sekarang deorang aplikasi dalam kehidupan seharian. Dari mana agaknya deorang dapat ayat ni? Daripada otak sendiri, kuasa vetolah senang cerita.maklomla..dah deorang tua dari kita..konon berkuasa dalam rumah tangga..tapi..

Apa Islam kata?

Tak ada istilah macam tu,sapa tak boleh sapa yang boleh.. semua sama je. Yang boleh tetap boleh tak kisahlah korang kaya ke tidak, ada pangkat ke tidak, cantik ke tidak, kacak ke tidak, tinggi ke rendah, pak atau mak arab ke, melayu ke cina ke india ke, jawa ke, dan yang TAK BOLEH tetap tak boleh.takyah nak meandai buat jugak hukum baru nak kasi boleh..

Contohnya? korang fikirlah ye. Fikir akan membawa muhasabah diri!.bila lagi nak berfikir..



bukan sekadar omongan kosong

8 comments:

Iffah Afeefah said...

agama bukan fleksibel

kjp nk ikut perintah Allah kejap xnk kan?

izfanora said...

islam itu mudah..

kalau dah kata tak boleh, tak boleh lah. kalau boleh, maka boleh lah.. :)

macam minum arak. tak boleh !

Cik Pulau said...

okeh.. kalu tokleh gak.. tokleh la.. jange duk buat. err..

Paradise Gal said...

Agama je yang membezakan boleh taboleh. anak kucing tu comel gile. :)

yana-feehily said...

masa kecik2 boleh tapi bila dah besar tak boleh. apakah?

Sunah Sakura said...

gambar kucing lain tak boleh, gambar cici je boleh!

~Filzati Zulkepli~ said...

kalu dah haram, maka haramla. tayah nak pepandai tuko jadi harus ke halal ke. haish, manusia2

kaAka said...

bla hukum alam,blh jer ikut,knp bila hukum tuhan susah sgt nk ikut...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved