mencintai dengan sempurna

Cinta datangnya dari hati kerana cinta berkaitan keserasian hati dua insan. Ketika kita telah menemuinya, maka jagalah dengan berusaha sekuat hati. Jagalah hati pasanganmu. Jagalah dia sebaik mungkin kerana ianya adalah kurniaan dari sang illahi..

Allah akan berikan pasangan yang terbaik kepada hambannya, walaupun kadangkala tidak sama dengan doa yang dipanjatkannya.

Apa alasan Allah sebenarnya?
kerana : “Adalah lebih baik jika Aku memberikan kepadamu seseorang yang Aku tahu dapat menumbuhkan segala ciri – ciri  yang engkau cari selama ini daripada membuat engkau membuang waktu mencari seseorang yang sudah mempunyai semua kriteria yang kamu inginkan itu.dan adalah lebih baik aku memberikan seseorang yang mampu membuatkan engkau akan terikat denganku.

Aku tidak memberikan pasangan yang sempurna karena engkau tidak sempurna. Aku memberikanmu seseorang yang dapat bertumbuh bersamamu.kerna itu Jagalah dia yang telah kita miliki janganlah disia-siakan ia kerana kita akan sangat menyesal ketika kita telah kehilangannya…

Kita ada di dunia bukan untuk mencari
seseorang yang sempurna untuk dicintai
TETAPI untuk belajar mencintai orang yang tidak sempurna
dengan cara yang sempurna

p/s
 just for you





bukan sekadar omongan kosong

27 comments:

iz said...

ak pong bukan nya nak cari sesuatu yang sempurna..
boringla kalau semua nya sempurna..
takde asam garam dalam kehidupan..kah3..

AININ SURAYA said...

rancangan Allah adalah yang terbaik dari apa yang kita rancangkan =)

nuyu said...

sjak akhir mi sumgoh bajet entri mu...xlamo dh tu..

tp...euw...haktui! wahahahah

Rozuan Ismail said...

ok. tahun ni nasi kawah/minyak.hoho

Faaein Talip Roy said...

sweet lah Ji..

Selamat bahagia kawan.. ^^,

Ujie said...

tidak mencari seseorang yg smpurna,
tapi mencari seseorang yg boleh melengkapi kekurangan diri.

aimie amalina said...

aduhaiiii
suweeettt beno la :)

kechixx said...

tweeetnyeeeeee;)

Iffah Afeefah said...

apesal pasal cinte je ko ni


one word for this blog? CINTA

laskar pelangi said...

sweetnyaaa jiji:)

Mr feckry said...

Selamat tahun baru. Semoga tahun 2012 Allah menambahkan rahmat , murahkan rezeki dan menjadikan lu sebagai hamba yang paling Allah sayang...

kiera'sakura said...

aku nk suruh pakcik imam tue pown bce la... muehehehehe

blog-tips-kurus said...

.. supaya kita lebih bersyukur & menghargai..

qlah said...

slaiang melengkap antara satu sama lain :)

MerLe said...

sweet..........

=)

ji, ko klu nk kwin thn ni jgn sama tarikh ngn mjlis aku.. ::tetibe::

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

tp jiji..akak lbh malu sbb dicintai org sempurna sedangkan diri tak sempurna utknya..huhu

Wilayah Sepet Kuku said...

As salam,

Suka!...mencintai dengan cara yang sempurna...

Hati...pasrah n redha tiap ketentuanNYA

Faaizz d. Zul said...

romantisnya

Cik Pulau said...

ji.. aku raso dia mesti senyum baco neh. hahaha..

aku setuju neh. suko kata2 last sekali..seblm p/s tu la.. hahaha.. nk copy leh ko ayat tu?? hehehe

Niena Pengembara Ilahi said...

xsangka adik ostad jiji romantik hehehe

Niena Pengembara Ilahi said...

xsangka adik ostad jiji romantik hehehe

TunTeja said...

awwww.suwittt sangat entri ni ha jiji :p

**::CIKNUURUL::** said...

ko pon ade hati dan perasaan ingin dimengerti dan dicintai,.ecehwah!,..

aku faham,..

usah mengejar kesempurnaan,.bersederhana je dalam kehidupan,itu afdhal,.:)

yad'z said...

bile nak kawen nieh.. asik ayat bunge2 jek.. hehehe.. ^^

diana said...

suka!

.::TAIKO ::. said...

jiji..
lme xdtg blog ko dh jd blog jiwa2 eh..
knduri bile?

nicksuhailee said...

assalamualaikum saudara..mohon sharee :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved