malu la jadi orang tua


lawak tak lawak..suke la suke..ada korang sedar..ni la cara yang diajar oleh islam kalo nak berutang..kalopon ada  la sikit sikti kena baiki lagi..tapi bebudak sekolah rendah pon reti weyh mengamalkan ajaran islam..malu le kita yang dah berumur lanjut ni tak berapa nak amalkan ajaran islam..kan2

"...Oleh itu, hendaklah ia menulis dan hendaklah orang yang berhutang itu merencanakan (isi surat hutang itu dengan jelas). Dan hendaklah ia bertaqwa kepada Allah Tuhannya, dan janganlah ia mengurangkan sesuatu pun dari hutang itu,..."
[petikan surah Al-Baqarah ayat 282]



bukan sekadar omongan kosong

18 comments:

laskar pelangi said...

fulamak.bagus2:)

H.J said...

betul tu

Rapunzel Cikilolo said...

setuju!

Mat Gebu said...

Sangat2 setuju....bijak anak menantu pcm ni buat n3...sayang jiji lebih...kasi aku backlink n3 nih eks...

Iffah Afeefah said...

malula kat bebudak *nada ecah

aimie amalina said...

pehh
bagus gile bebudak ni
ckup semua kot
:)

Rozuan Ismail said...

huk huk.aku pon x pernah wat cm ni

.::TAIKO ::. said...

cantekk..
:D



p/s:ji..ko dpt x msj aku kt fb ko?

LidiaSuraya said...

Salam kenal... Hehehe chomel jer siap ada saksi tewww.

Cik Pulau said...

Ji.. aku ado hutang nge mu dok?? hahaha

Faaizz d. Zul said...

wah bagusnya.
aku nampak keikhlasan peminjam sbb dia sanggup letakkan Supra sbg syarat akad.

nilai Supra dgn 3 ringgit jauh bezanya beb.

bagus daniel ni

keri ikhwan said...

x jadi nak suka la...

aima said...

daniel dah bayar belum?

kiera'sakura said...

sbb klu janji mulut manusia nie mudah lupa

bersama kak Es said...

contoh ni mmg sesuai...

malu beb kalau tak followwww

yad'z said...

hoo... betul2.. malu kat bebudak tuhh..

Faaein Talip Roy said...

pernah gak buat masa kecik2..

tapi bila dah besar..

tak de dah..

patutnya itulah yang kita kena buat tiap kali ada aktiviti pinjam meminjam kan..

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

bagus..anak2 kecik pun tau besarnya hutang dlm kehidupan.org tua yg tak sedar2 juga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved