lelaki sejati


dah tu macam mana pulak lelaki sejati tu ustaz???

-lelaki sejati ialah meraka yang bukan sahaja berani mencintai tapi berani menikahi kerna redha illahi..
-lelaki sejati mereka yang membawa para wanita yang dicintai mendampingi illahi bukan menambah lagi maksiat diri.
-lelaki sejati akan hidup secara bersyariat bersama yang dicintai dan bukan berpandukan nafsu dan panduan syaitan yang dikeji.
-lelaki sejati ialah mereka yang bilamana kamu bersamanya kamu akan mengingati illahi..bila mendengar kalamnya hati akan terasa tenang dan mula mendamping tuhan robbul 'izzati..dan bila melihat wajahnya kamu terasa seolah olah dia sedang berbicara tentang keagungan pencipta langit dan bumi.

dan lelaki sebegini akan mampu menjadi imam kamu hingga bertemu dengan tuhan disana nanti..

p/s
aku ingin menjadi lelaki sebegini rupa untukmu sang pelangi.



bukan sekadar omongan kosong

28 comments:

aziekz said...

amin,,


sentiasa blogwalking disini..:)

FasiHaH SupiaN said...

insyaAllah..semoga ko jadi yg terbaik untuk pelangi ;)


aku pun mencari yang sejati yg begini juga..

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

ramai lelaki berani nak bercinta tp tak berani nak nikahi anak org kan jiji?

yad'z said...

untunglah ur future pelangi tuh...

Hansyirah Takezur said...

wohoo... indahnya kata2 tu... :)

tomatokering :) said...

aku ke pelangi tu? hewhewhew~

Muhammad Saiazuan Norhalik said...

aku juga ingin jadi lelaki seperti ini

hazanis said...

buliss doh tu slow2 nok membino masjid ..ahakssss

Rozuan Ismail said...

g lah kahwin jiji.dah sampai masa dah tuh

kakchik@ella said...

wahhhhh ... menarik dik entry ini.

Syazwan Che Deraman said...

pelangi mano tu boh?

sergeant keroro said...

aminn

keri ikhwan said...

terasa masih belum sejati diri nih haha

shiema sufian said...

semoga Allah mempertemukan aku dengan jodohku yang mentaati perintahnya dan dapat menjadi imam bagiku (':

nuruashia said...

nuru nk lelaki macam ni untuk jd suami nuru kelak...ameen :)

wanie mn said...

moga dpt jumpa sang pelangi tu.amin. kalau niat baik, insyaA akan ditemukan dgn yg baik ;p

Iffah Afeefah said...

aku nk cri laki sejati utk aku lak

mne nk cri ni

#percayala aku mmg bizi okeh

Liyana Zahim said...

Ya ALLAH, KAU cepatkanlah jodoh jiji ngan sang pelangi.. Die sgt nk kawen da ni..

NuSaNa NoSa 91 said...

betul, perbaikkan diri sendiri drp sibuk mencari yg baik..

Aini Azman said...

InsyaAllah,. ko akan jadi lelaki mcm ni.,
wah untung la sang pelangi =)

ghost writer said...

nampak mudah tapi itulah yang paling sukar dilakukan.

cimöt said...

untung cik pelangi..

ostad jiji,carik kan aku 1 deh laki sejati tu..bley bimbing aku..

yuna icha said...

jji. nak neslo tarik satu! hehe.. nice post btw..

ramai je lelaki sejati kat dunia ini insya allah...
rasanya semua lelaki sejati kot. cuma kadang2 tu macam nak deny the fact yang dia memang dah sejati. apa apapon, setiap dari kita perlu ada usaha untuk perbaiki diri dari semasa ke semasa. ngee

Suhaili Sarif said...

bertuah pelangi ostad jie dapat lelaki sejati mcm ni

diana said...

sempat lagi berjiwang tu..heheh

maCy said...

ostad jie :)


mekaseh ostad. harap ostad jadi cmtu. harap macy pun dapat org camtu. harap hati macy ni lembut tapi iras2 dgn hati batu.

Asrul "iLham" Sany said...

Amin...buktikan ye :D

senyumSOYA said...

amin... semoga ya ostat ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved